DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 16. csütörtök
F1

Russell: Nem számítottunk a negyedik helyre

George Russellt is meglepte az időmérős teljesítménye: elmondása szerint a vasárnapi futamra hangolták a W14-est, amivel így már a rajtnál támadná a Ferrarikat.

Négy tizeddel maradt el George Russell Carlos Sainz pole-pozíciót érő idejétől az Olasz Nagydíj időmérőjén – ezzel a negyedik helyről várhatja a vasárnapi futamot. A csapattárs, Lewis Hamilton mindössze a nyolcadik rajtkockát tudhatja magáénak, így nem meglepő módon elégedett az eredményével a Mercedes fiatalabb britje:

„Nagyon örülök a negyedik helynek, mivel az autót inkább a futamra igyekeztük jól beállítani. Nem számítottunk arra, hogy olyan gyorsak leszünk, mint amennyire annak tűntünk” – fogalmazott Russell az időmérőt követően.

„A mai napon a negyedik hely volt a maximum, amit elérhettünk. Ha megpróbáltunk volna harcban lenni a pole-pozícióért, két-három tizedet lefaragni a köridőnkből, könnyen a kavicságyban végezhettünk volna – egyszerűen nem lett volna lehetséges. Tudjuk, milyen fontos itt a gumik közötti különbség, az időmérő tökéletesen megmutatta: a Q1-ben tizenharmadikként végeztünk, a lágy keverékeken pedig a Q3-ban a negyedik helyen zártunk.”

Meglepő tempó – lehet támadni a Ferrarikat?



Russell elmondása szerint azért számítottak gyengébb időmérős tempóra, mert az alacsony leszorítóerőt igénylő pályák kevésbé fekszenek a W14-esnek – ám a szombati eredménnyel a dobogó is reális cél lehet:

„Tudjuk, hogy az autónk erősebb a magas leszorítóerős pályákon, mint Barcelona, Zandvoort vagy Budapest. Az olyan pályák pedig, mint Spa, Baku vagy Monza, sokkal kevésbé fekszenek nekünk, ezért arra számítottunk, hogy lassabbak leszünk. Ezért is remek eredmény a negyedik hely.”

„A Ferrarik nagyon erősek a hétvégén, nem tudjuk, hogyan fejlődtek ekkorát. Azonban szerintem a mi gumikopásunk kedvezőbb lesz, ha sikerül jól rajtolnom, lehet esélyünk a pódiumon végezni” – osztotta meg Russell a holnapi tervét a mellőle induló Leclerc-rel szemben. „Nem olyan könnyű előzni itt, hiszen a DRS miatt folyamatosan lehet hozni egy-két tizedet. Ezért a kiállásokat kell nagyon gyorsan elvégeznünk, itt is lehet esélyünk a Ferrari ellen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: