DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Sainz és Verstappen is gyorsabb Red Bullt vár a futamra

Egyetért a Ferrari és a Red Bull pilótája abban, hogy utóbbi előnyben lehet az Olasz Nagydíjon, de Sainz is úgy áll hozzá, hogy nyerni akar.

Carlos Sainz indulhat a pole-pozícióból az F1-es Olasz Nagydíjon, de a Ferrari pilótája nem érzi úgy, hogy igazán jó esélye lehet a futamgyőzelemre vasárnap.

Mint mondta, arra számít, hogy a Red Bull gyorsabb lesz a hosszabb etapon – a kulcs az lehet, hogy a rajtot megcsinálja jól és utána próbálja maga mögött tartani Max Verstappent, de pokoli nehéz dolga lesz.

„A motivációnk és az energiánk megvan a győzelemhez, az autónk… nagyon jó volt egész hétvégén, de főleg egy körön. Nem fogok hazudni, a hosszabb etapos kép trükkösebb, az már nem ugyanaz, amint öt-hat kör eltelik és minden kicsit elkezd fogyni, a Red Bull erősségei kidomborodnak, ezt láttuk egész évben. Remélhetőleg tudok egy jót rajtolni és Maxot, illetve Checót, na meg persze Charles-t magam mögött tartani, megnehezíteni az életüket. Jól kell dolgoznunk és a legjobbunkat nyújtanunk, jó esélyünk van, de ha realistán nézzük, a Red Bullnak gyorsabbnak kell lennie” – tekintett előre a spanyol.

„Idén eddig a futamok 100%-ában gyorsabb volt nálunk, így nem lesz könnyű. Úgy állok oda, hogy meg akarom nyerni a futamot, aztán majd alkalmazkodom az autók versenytempójához” – tette hozzá Sainz.

f1-verstappen-sainz



A Red Bullt érzi erősebbnek Max Verstappen is, aki elmondta, hogy a második hellyel elégedett az időmérőt tekintve. Nem lepődött meg Sainz és a Ferrari idején, hiszen tudta, hogy itt gyorsak lesznek, elég megnézni a hátsó szárnyukat, amit mintha ide találtak volna ki. 

„Idén eddig ez így volt (a Red Bull volt a gyorsabb autó a futamokon) a szezon során, remélhetőleg ez lesz a helyzet holnap is. A mi szárnybeállításunk talán egy körre nem a legoptimálisabb, de a versenyen jobbnak kellene lennie” – mondta Verstappen.

A Red Bull kicsit eltérő szárnybeállítása a kanyarokban jelent előnyt, ami egy körön összességében nem működött jól, viszont a futamon a gumikezelést segíti a nagyobb leszorítóerő, néhány kör után már sokkal többet mozoghat a Ferrari, ami az RB19 malmára hajthatja a vizet. 

Azt is tegyük viszont hozzá, hogy bár más helyszíneken hatalmas előnyben volt a Red Bull a DRS kinyitásakor, itt az amúgy is lapos szárnyak miatt ez a hatás jelentősen csökken.

 

Marko is ezt várja

Dr. Helmut Marko is megerősítette: a Red Bull a versenyre állította az RB19-et.

„Az első sor jó, a mi erősségünk a futam, és így optimális az olaszországi hangulat. Tudtuk, hogy a Ferrari erős lesz, és erre is készültünk fel. A beállításokkal nem a pole-ra mentünk, fontosabb, hogy kellően jók legyünk a versenyen” – mondta a Red Bull tanácsadója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: