Kezdjük két exkluzív anyagunkkal. Egyfelől meghoztuk a Mohammed ben Sulayem FIA-elnökkel a Formula-1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén készült interjúnk második részét, amelyben többek között elmondta, hogy hogyan gondolkodik vezetőként, mi a víziója, mi a küldetése.
Másfelől pedig arról is írtunk, hogy többhetes nyomozás után a Formula.hu és a RacingNews365.com olyan információk birtokába jutott, amelyek arra mutatnak, hogy egy világhírű divatcégnek van a legjobb esélye arra, hogy az AlphaTauri F1-es csapatának névadója legyen 2024-től. Konkrétan a Hugo Bossról van szó, amely nem ismeretlen név az autósportban sem – az exkluzív értesülés részletei azzal együtt, hogyan kerülhet képbe az Orlen is, itt olvashatók.
Ahogy arról már hetekkel ezelőtt beszámoltunk, a következő szezontól Alfa Romeo néven futhatnak a Haas F1-es motorjai, az olasz márka így maradna a sportágban a Saubertől való távozás után is. Most az is kiderült, mikor jöhet minderről a bejelentés – bővebben itt.
Természetesen eközben az Alpine-nál tapasztalt káosz és jövés-menés jelenti még mindig az egyik fő beszédtémát. Cyril Abiteboul, a Renault korábbi csapatfőnöke szerint a türelmetlenség és az arrogancia vezeti félre az Alpine F1-es csapatát: ő sem érti a döntéseket, amelyeknek szerinte még nem volt értelmük. Mindeközben a csapatvezetői teendőket ideiglenesen ellátó Bruno Famin elmondta: első feladata az lesz, hogy elmagyarázza az enstone-i dolgozókkal, mi is történik, ugyanakkor az állandó csapatfőnök megtalálásával nem akarnak sietni – részletek ide kattintva.
Mi a helyzet Lewis Hamilton szerződésével? Toto Wolff szerint részletekről van szó, amelyeket tisztázni kell, de semmi komolyra nem kell gondolni. Hamilton nem is vesz részt az ezzel kapcsolatos konkrét egyeztetéseken – frissen nyilatkozott a témáról a Mercedes csapatfőnöke.
S ha már Mercedes: az alakulat vezető technikai igazgatója, Mike Elliott szerint nem a Belgiumban bevetett fejlesztéseik, sokkal inkább a spái pálya természetese és a beállítások okozták azt, hogy újra felütötte a fejét náluk a pattogás – itt olvashatók a szakember szavai.
Terjedelmes interjút adott a BBC-nek Fernando Alonso, amelyben többek között olyan érdekes témákat érintett, mint a 2007-es Magyar Nagydíj időmérőjén történt incidens, az F1-en belüli megítélése, valamint az Alpine – a legérdekesebb részletek itt.
Ricciardo ivás helyett edzeni fog a szünetben, miközben csapattársa, Yuki Tsunoda elismerte, hogy némi nyomást jelent számára, hogy a visszatérő ausztrál lett a kollégája és ez vezethetett kapkodás és néhány hibához az utóbbi hétvégéken.
A Pirelli mindeközben még Spában bonyolított le egy kétnapos tesztet az Aston Martinnal és a McLarennel, amelyen eredetileg a gumimelegítő paplan nélküli slickeket próbálgatták volna, de az időjárás úgy hozta, hogy csak az intermediate és az esős abroncsok voltak használatban – illetve az F1-es autóba hosszú idő után visszaülő Stoffel Vandoorne. Rövid beszámoló, eredmények, képek és videók itt.
Ami pedig az előttünk álló hétvégét illeti: mindenekelőtt a nyári szünetről visszatérő MotoGP Brit Nagydíja lesz a fő esemény, ahol egy páratlan sorozat is folytatódhat. A hétvége menetrendje az IndyCar és a NASCAR időpontjaival kiegészítve ide kattintva böngészhető. A MotoGP-ben pedig egyúttal a pilótapiac is mozgásba lendült a szünidő végeztével: a Yamaha előbb azt jelentette be, hogy Franco Morbidelli az év végén távozik tőlük, majd nem sokkal később azt is, hogy az LCR Hondánál a szerződését így ki sem töltő Alex Rins veszi át az olasz helyét.