Hétfőn is még a McLaren váratlan silverstone-i feltámadása volt a fő téma a Formula-1-ben. „Az adatainkból azt láthatjuk, hogy minden sebességtartományban gyorsult az autónk a fejlesztéseink hatására. Fejlődött az aerodinamikai hatékonyságunk" – fogalmazott az előrelépésük kapcsán Andrea Stella csapatfőnök. További részletek a wokingiak brit parádéjáról ide kattintva.
Stella azt is elmagyarázta, hogy azért döntöttek Lando Norris SC-fázis alatti kerékcseréjénél a kemény gumik mellett, mert nem tartok melegítési problémáktól, s az utolsó pillanatban pedig már nem akartak lágyra váltani, mert akkor megcsúszhatott volna a bokszkiállás.
A McLarenhez a Mercedes volt a legközelebb az üldözők közül: Toto Wolff csapatvezető el is ismerte, hogy arra számított, hogy Lewis Hamilton a lágy gumin „megeszi” majd Norrist a hajrában – arról, hogy hol kaptak ki mégis, itt beszélt Wolff.
A Mercedes-vezér azt is elárulta, hogy immár 2024-re fognak összpontosítani: elmondása szerint nincs más választásuk, hiszen idén bizonyosan nem lesznek világbajnokok az F1-ben. Hamilton egyébként jelezte: tudja, mi a gond a W14-essel, a fejlesztések kapcsán pedig komoly elbeszélgetéseket szeretne – bővebben itt.
Miközben a McLaren feltámadt és a Mercedes sem ment rosszul a Brit Nagydíjon, a szezont remekül kezdő Aston Martin halovány volt, de mindez nem aggasztja túlságosan Fernando Alonsót – igaz, szerinte már az is jó eredmény, ha a top 10-ben fognak maradni.
A mögötte zajló állandó erőviszonyok egyébként már a harmadik vb-címe felé menetelő Max Verstappen is összezavarják – erről itt beszélt a holland.
S ha már Red Bull: egyre erősebb pletyka, hogy Daniel Ricciardo akár újra versenyzői ülést kaphat tőlük – csak nem mindegy, melyik csapatban. Helmut Marko azt ugyanis már nem tagadta határozottan, hogy akár az ausztrál is átveheti idény közben Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál, Christian Horner viszont kijelentette, hogy a Red Bullnál nem szándékoznak versenyzői ülést adni neki.
A csapatfőnök arról is beszélt egyébként, mi biztosítja Sergio Perez helyét a csapatban – a mexikói pedig hangsúlyozta: a vasárnapi tempója rendben van, s ez a lényeg.
A Brit Nagydíjon amúgy az energiaitalosok egy elképesztő McLaren-csúcsot állítottak be, miközben Verstappen is már a legnagyobbak között hihetetlen szériájával – itt gyűjtöttük össze a legfontosabb silverstone-i statisztikákat.
Némileg átalakítja a vállalati struktúráját az Alpine: a Renault viry-chatilloni motorrészlegének eddigi ügyvezető igazgatója, az ezt a posztot továbbra is megtartó Bruno Famin lesz mostantól az Alpine Motorsports új alelnöke, aki az összes autósportos projektet, így az F1-et is átfogja majd – részletek itt.
Tragédiába torkollhatott volna az F1 női nevelősorozatának monzai versenye: a rajtot követő baleset után két versenyző is hálát adott a halónak.
Ami pedig a vasárnap esti NASCAR-futamot illeti: az időjárásnak köszönhetően meglepő eredmény született Atlantában – beszámoló és videós összefoglaló itt.
Végezetül ajánljuk szokásos hétfő esti hírösszefoglaló műsorunkat, a Pitwallt, amelynek friss adásában a „sárhányó” várható érkezéséről, a 2024-es F1-es versenynaptárról, a 2026-os motorszabályok körüli vitákról és Ricciardo helyzetéről is beszélgettünk: