Lando Norris az élboly nagy részéhez hasonlóan a közepes keverékű abroncsokon vágott neki a Formula-1-es Brit Nagydíjnak, s a második helyet őrző pilóta el is tudta nyújtani az etapját rajta – egészen a 33. körig, amikor Kevin Magnussen elfüstölő Haasa miatt előbb virtuális, majd biztonsági autós fázis lépett életbe.
Többekhez hasonlóan ezt kihasználva ejtette meg a kerékcseréjét Norris is, ám mások már lágy abroncsokat választottak a hátralévő 18-19 körre, míg a McLaren a kemény gumikat rakta fel az MCL60-asra. Norris ennek ellenére megtartotta az ezüstérmes pozíciót az újraindítást követően a lágyon rohamozó Lewis Hamiltonnal szemben, a leintést követően azonban finoman-viccesen odaszúrt a csapatának, hogy nem értette a döntésüket, hogy miért nem lágy keverékre váltottak a hajrában.
A wokingiak csapatvezetője, Andrea Stella aztán rámutatott: először a kemény gumi mellett döntöttek, s amikor beküldték az igazi biztonsági autót a pályára, már késő lett volna váltani.
„A virtuális biztonsági autós fázis alatt örömmel döntöttünk a kemény gumi mellett, mert úgy nem lett volna probléma a felmelegítésük. Aztán viszont a VSC igazi biztonsági autóra változott, amikor kiálltunk, és már minden készen állt a kemény keverékű gumik felrakásához. Egy utolsó pillanatos váltás a lágy abroncsokra operatív problémát eredményezett volna” – idézi Stellát a Motorsport.com portál.
„Ha a bokszutcai személyzet készen áll a kemény gumikkal, aztán a lágy abroncsok mellett döntünk, akkor a srácoknak be kellett volna rohanniuk a garázsba a gumikért, eltávolítani a paplanokat, s aztán visszamenni a kerekekkel. Káoszhoz vezethetett volna és megcsúszhatott volna a bokszkiállás.”
Stella azt is elmondta, hogy a gyors kanyarokkal tűzdelt silverstone-i pályán úgy érezték, nem sokkal nehezebb üzemi hőmérsékletre melegíteni a kemény abroncsokat, ezért döntöttek első körben amellett: „Úgy gondoltuk, ez nem az a helyzet, ahol óriási lett volna a különbség a lágy és a kemény gumik bemelegítése szempontjából. Ha teljesíted az első négy kanyart, majd átmész a 9-esen, akkor már megfelelő hőmérsékletet tudsz generálni. Úgyhogy nem bonyolítottuk túl a döntést. Nem akartunk változtatni a kiállásnál, mert az jelentős késést eredményezett volna. És elfogadtuk, hogy ha esetleg az újraindításnál veszítünk is egy pozíciót, akkor is ez a legértelmesebb választás.”