Váltócserék, féltengelytörés az időmérőn, vibráció – a futamot megúszta, de problémás hétvégéje volt a Red Bullnak Szaúd-Arábiában. Sergio Perez szerint nem lesz mindig ilyen szerencséjük, Max Verstappen ugyancsak szót ejtett a megbízhatósági aggályokról. Éppen egy ilyen problémát remél az eddig domináns csapattól Fernando Alonso: ezzel a „segítséggel” nyerhet a jelenleg második leggyorsabb autónak számító Aston Martinnal a spanyol idén – ezt mondta a dobogók után győzelemre áhítozó kétszeres világbajnok.
Perez sikerével nőtt a feszültség a Red Bull-tábornál. Erről szállítottuk két véleményvezér eltérő megnyilvánulását. Martin Brundle szerint „Verstappenéket meglepte Perez”, Jos Verstappen viszont azt mondja: „Perez is tudja, hogy nem lesz sok ilyen esélye.”
Miért szenved Hamilton az idei Mercedesszel? A kérdést a hétszeres világbajnok válaszolta meg, félig-meddig titokzatosan: a hátsó leszorítóerő növelését szorgalmazza, mert „van egy konkrét dolog valamivel az autón”, amivel korábban nem találkozott, és nem tud mit kezdeni vele. Toto Wolff szerint erre a problémára nincs gyors megoldás – a versenyző és csapatfőnök szavai itt olvashatók. Hamiltonról egykori csapattársa, Nico Rosberg véleményt formált: szerinte ismét előjött a világbajnok egyik gyengesége, mentálisan gödörbe került, amiért legyőzte a csapattársa – ha valaki, Rosberg tudhatja, hogyan van ez Hamiltonnál.
Carlos Sainz nem adja fel: a fejlesztésektől várja a Ferrari feltámadását – így értékeli a spanyol a csapat jelen teljesítményét. Egy dologban legalább jó a Scuderia idén, mégpedig a bokszkiállások frontján taszították le a trónról meglepetésre a Red Bullt. Szaúd-Arábiában 2,1 másodperces kiállással nyerték meg a kerékcsereversenyt – ezzel itt:
A két szóban forgó istállóról, a Mercedesről és a Ferrariról Timo Glock gondolja azt: a harmadik helyért küzdenek, a Red Bull és az Aston Martin egyértelműen lefoglalta az első kettőt. Részletek itt.
Szóba kerültek az első két futamon galibát okozó rajtkocka-felfestések is. Az Alpine sportigazgatója, Alan Permane rugalmasabb szabályokkal vagy szélesebb rajtkockákkal venné elejét az Esteban Oconéhoz és Fernando Alonsóéhoz hasonló büntetéseknek. Rajtkockaügyben itt találjátok a legfrissebb fejleményeket.
Még két rövid hír a hétvégi dzsiddai nagydíjjal kapcsolatban, a mezőny sűrűjéből: az utolsó helyezett Valtteri Bottas bahreini erős szereplése után annyira küszködött, hogy szerinte ezt csak az autó sérülése magyarázhatta. Oscar Piastrit pedig meglepte, hogy McLarenje megsérült a rajt utáni balesetben, hiszen nagyon kicsinek érezte a kontaktot Gaslyval.
Egy magyar vonatkozású sikerről is beszámolhattunk: a toyotás Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz párosa a 2022-es formát folytatva kategóriagyőzelemmel indították a Nordschleifén rendezett bajnokság, az NLS szezonját.
Zárásnak egy színes hír: egy brazil színész, Gabriel Leone formálja meg a háromszoros világbajnokot a Senna című Netflix-sorozatban – amelyet eredetileg tavalyra ígértek, de valószínűleg csak 2024-ben fog kijönni.