DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Minket is utolér majd” – a megbízhatóságtól tart Perez

Váltócserék, féltengelytörés az időmérőn, vibráció – a futamot megúszta, de problémás hétvégéje volt a Red Bullnak Szaúd-Arábiában.

A Red Bull behozta az elérhető maximális eredményt a szezon első két versenyén, de Szaúd-Arábiában nekik is gondjuk aggódott az autó megbízhatóságával: Max Verstappen váltóhiba miatt esett ki már a Q2-ben, a problémás alkatrészt mindkét autóban cserélték a hétvége folyamán – a címvédőnek kétszer is. A futamon megúszták meghibásodás nélkül, de eljöhet az idő, amikor rájuk kerül a sor, figyelmeztet a futamgyőztes Sergio Perez.

„A megbízhatóság olyan, amilyen. Láttuk, mi történt az Aston Martinnal” – nyilatkozta a Formula.hu részvételével zajló vasárnapi FIA-sajtótájékoztatón Perez, Lance Stroll kiesésére célozva. „Minket is utolér majd egy ponton, de nyilvánvaló, dolgoznunk kell rajta, problémamentes futamokat kell teljesítenünk, amikor csak tehetjük. Szerencsés pozícióban voltunk Bahreinben, mivel ha nyomnunk kellene végig, talán nem jutnánk el a futam végéig. Sok a megbízhatósági aggály jelen pillanatban, de reméljük, minket nem mostanában érnek utol.”

„Igen, egyértelműen jobb munkát kell végeznünk, abszolút” – szólt hozzá ugyanehhez röviden Verstappen. „Emellett egyszerűen tisztább hétvégére van szükségünk, jobb lenne, mint így.”



Míg Perez éppen Stroll motorhibájával példálózott, az Aston Martinnál Fernando Alonso gondolkodik úgy, egyszer a Red Bullt is utol fogja érni a vész. „Nem végezhetnek mindig az első két helyen. Egy nap elszúrják a kerékcserét, egy másik napon megadja magát a váltó” – mondta a szaúdi harmadik helyezett, hozzátéve, ő azokra a lehetőségekre fog lecsapni, hogy dobogók után győzelmet is szerezzen új csapatának.

Mindkét Red Bull-os érezte a vibrációt

A közvetítésbe is bejátszották Verstappen beszámolóját az RB19 vibrációjáról: a holland hasonlót érzett, mint az időmérőn, és aggódott is, hogy a meghibásodás megismétlődhet. Ezen a ponton adta fel Perez üldözését és ment inkább biztosra a második hellyel.

„Egyszer csak újra elkezdődött a féltengely vibrációja hátul. A csapat nem látott semmit, de én egészen biztos vagyok benne, hogy valami furcsa dolog történt az egyensúlyban a vibráció megjelenésétől kezdve. Számoltam és arra jutottam, már nem tudom utolérni, hiszen csak 10 kör maradt. Fontosabb beérni a második hellyel úgy, hogy ne legyen gond az autóval. A tegnapi időmérőn egyszerűen eltört. Ma szerencsére nem ismétlődött meg, de a vezetési érzetre hasonló hatást gyakorolt, a hang is olyasmi volt” – mondta el Verstappen.

A vibráció a kétszeres világbajnok kapcsán kapott figyelmet, de a sajtótájékoztatón Perez elárulta, a futamnak ugyanebben a szakaszában ő is érezte ugyanazt – és a szombati történéseket ismerve ő sem volt nyugodt.

„Az autón járt az agyam, biztosra akartam menni. Furcsa vibrációt éreztem, és nyilván a fejemben volt az is, ami Maxszal történt, valamint biztos vagyok benne, hogy a csapat fejében is ott motoszkált ugyanez. Biztosra kellett menni, hogy mindkét autó célba ér és maximális pontot szerzünk” – beszélt a problémáról Perez.

Megbízhatósági gondok szerte a mezőnyben

A 2023-as szezonkezdetet meglepően sok megbízhatósági probléma jellemzi – annak ellenére, hogy egy szabályrendszer második éve vette kezdetét. A motorgondok előfordulása különösen meglepő az évad ilyen korai pontján, tekintve, hogy a fejlesztési befagyasztás értelmében éppen a megbízhatósági változtatások engedélyezettek. Stroll kiesése mellett Alex Albon versenye is technikai okból, a Williams fékhibájával ért véget.

A Ferrari már a szezon második nagydíján rajtbüntetést kapott az engedélyezett motorkomponensek túllépéséért – Charles Leclerc fogyasztotta el a vezérlőelektronikákat 22 versennyel korábban az ideálisnál. Carlos Sainz és Perez is kapott új motoralkatrészeket, és valószínűleg Lando Norris első büntetésére sem kell sokat várni, már Dzsiddában bekerült a második belsőégésű motor, turbó, MGU-H és MGU-K McLarenjébe, megfogalmazása szerint pedig „az előzőnek annyi”. Jelen állás szerint arra tűnik nagyobbnak az esély, hogy a megbízhatóság győzi le a Red Bullt valamelyik rivális helyett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: