DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Alonso a győzelemről: „Egyszer úgy is hibázik a Red Bull”

Dzsiddában nem gumikezelésből, hanem tempóból volt második erő az Aston – az F1-es győzelemhez azonban segítség kell a címvédőktől.

Bár egy ideig úgy tűnt, hogy egy büntetés megfosztja tőle, Fernando Alonso végül zsinórban második dobogós helyezésének örülhetett vasárnap a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. Ismét csupán a két Red Bull előzte meg a spanyolt, aki úgy érzi, ezúttal nem gumikezelésből, hanem tempóból múlták felül a Mercedest és a Ferrarit:

„Számomra a legfontosabb, hogy erősnek éreztem az autót, mivel a miénk volt a második leggyorsabb autó” – fogalmazott az Aston Martin pilótája a Formula.hu jelenlétében. „Bőven a Ferrarik előtt voltunk, és a Mercedeseket is az irányításunk alatt tartottuk. Hét-nyolc másodperccel leszakítottam George-ot az első etapban, öttel pedig a végén, ami lehetett volna tíz is.”

f1-alonso-aston-dzsidda-podium-2



„Szóval 15-20 másodperccel a Mercedes előtt végezhettünk volna, és több mint fél perccel a Ferrari előtt, ami elképzelhetetlennek tűnt csütörtökön, amikor megérkeztünk ide. Igaz, hogy Bahreinben kevésbé koptattuk el a gumikat, s ebből előnyt kovácsoltunk. Itt viszont jobb volt a tempónk, ez nem gumiból jött, ami jó hír.”

 

A Red Bull is közelebb – de lehetséges-e a győzelem?

Alonso arról is beszélt, hogy a Red Bullhoz képest milyen volt a tempójuk Dzsiddában a Bahreinben látottakhoz képest: „Egy kicsit közelebb voltunk. Úgy vélem, ha Bahreinben igazán nyomták volna, messze előttünk végeztek volna. Itt is elöl voltak és érinthetetlenek voltak, de kicsit közelebb tudtunk kerülni. A start jó volt. Vezettük a versenyt, úgyhogy van képünk arról, ahogy egy Aston Martin vezeti az F1-es mezőnyt két körig, remélhetőleg nem utoljára.”

A szezonnyitót követően mind Max Verstappenék, mind maga Alonso említette, hogy akár a futamgyőzelem is összejöhet az Aston Martinnal. A 41 éves pilóta a szaúdi futam után is ugyanígy érzi, bár azt hozzátette, hogy ehhez hibázniuk kell az energiaitalosoknak – de szerinte úgysem lesz mindig hibátlan a versenyük:

„Szükségünk van egy kis segítségre tőlük. De ez meg fog történni, nem végezhetnek mindig az első két helyen. Egy nap elszúrják a kerékcserét, egy másik napon megadja magát a váltó. Maxnak szombaton műszaki hibája volt: ha az ma jön elő, ki kellett volna állnia. Szóval lesz néhány pálya, ahol a megbízhatóság vagy valami segíteni fog nekünk, és remélhetőleg azokon a futamokon le tudunk csapni a lehetőségre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: