Természetesen továbbra is a bahreini Formula-1-es teszt utórezgései határozzák meg főként a híreket. Szerkesztőségünk a Formula Podcast friss adásában, valamint írásos formában is megpróbálta felállítani a háromnapos gyakorlás során látottak alapján a szezon eleji erősorrendet a csapatok között – előbbit itt hallgathatjátok, utóbbit itt olvashatjátok. Ha pedig mindez nem lenne elég, természetesen hírháttérműsorunk, a Pitwall második adásában is szót ejtettünk a tesztről – ahogy sok más témáról is.
A teszt egyik fontos tanulsága volt az is, hogy bár lassulást vártak a padlólemezt érintő szabályváltozásoktól, valójában jelentősen gyorsabbá váltak az F1-es autók – erről itt írtunk részletesen.
S ha már sebesség: azt is megnéztük, melyik autó milyen végsebességértékeket produkált az egyenesben Bahreinben – a lista a részletekkel együtt itt olvasható.
Az Aston Martint mindenki a középmezőny meglepetéscsapatának titulálta a tesztet követően, Mike Krack azonban igyekszik hűteni a kedélyeket: „Nincsenek csodák az F1-ben” – fogalmazott a csapatvezető, aki szerint nem változtatnak az eredetileg kitűzött célokon. Bővebben minderről itt.
Az abszolút etalonnak a Red Bull tűnt, de vajon Max Verstappennek vagy Sergio Pereznek fog jobban feküdni az RB19-es? Helmut Marko szerint megtalálták a módját, hogy mindkét pilótájuk stílusához passzoljon az autó – részletek ide kattintva.
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott határozottan kijelentette, hogy nem fogják a Red Bullt másolni a rövidesen érkező karosszéria-fejlesztéssel, a saját zéró oldaldobozos koncepciójukat fejlesztik tovább: https://formula.hu/parc-ferme/34879
Érkeztek persze a teszttől függetlenül hírek is az F1 világából. Sajtóértesülések láttak például napvilágot Lance Stroll balesetének és sérülésének részleteiről – itt olvashatók a részletek.
A Spanyol Nagydíj promóterei bejelentették, hogy visszatérnek a másfél évtizede használt nyomvonalhoz a barcelonai pálya utolsó szektorában, így kikerül a vonalvezetésből a sokak által utált sikán, helyette pedig újra a régi gyors jobbost fogják használni a versenyzők – részletek itt.
Eközben a Belga Nagydíj szervezői arról beszéltek, hogy még nincs szerződésük a 2024-es F1-es idényre: https://formula.hu/parc-ferme/34877
Új versenymérnök dolgozik idén George Russell mellett a Mercedesnél: Valtteri Bottas korábbi mérnöke, Riccardo Musconi helyett Lewis Hamilton stábjából érkezik az utód – bővebben itt.
Egy színjátékká vált a sportág napjainkra, ezért szárnyal Amerikában és veszít teret Németországban, érvel Bernie Ecclestone – itt olvasható az F1 egykori vezérének nyilatkozata.
Végezetül néhány hír az egyéb nemzetközi autósportos szériák világából. A NASCAR Cup Series vasárnapi, fontanai versenyét Kyle Busch nyerte, ami több szempontból is történelmi diadalnak számít. A TCR Világsorozattal kapcsolatos fejlemény, hogy harmadikként márkaként a Hyundai is bejelentette, hogy indul a WTCR helyébe lévő szériában, míg a Lynk & Co az első két versenyzőjét is megnevezte Thed Björk és Ma Qing Hua személyében. A WEC pedig a júniusi Le Mans-i 24 órás nevezési listáját tette közzé, rajta összesen 62 autóval, köztük 16 Hypercarral, ami 2011 óta a legnagyobb létszám az elitkategóriában.