Az egyenesbeli végsebesség csak egyetlen, de azért fontos részlete annak, hogy mennyire versenyképes az adott Formula-1-es konstrukció. 2022-ben például a Red Bull egyértelműen fölényben volt ezen a téren a fő rivális Ferrarival szemben, köszönhetően egyrészt a Hondával együttműködve fejlesztett erőforrásnak, valamint annak, hogy sokkal kisebb légellenállású autóval rukkoltak elő, mint a maranellóiak.
Az Auto Motor und Sport összegezte az egyes csapatok legjobb végsebességértékeit a háromnapos bahreini tesztről. Ez alapján ismételten a Red Bull volt a mezőny a legjobbja, ám úgy tűnik, a Ferrari előrelépett ezen a téren, hiszen csak 0,3 km/h volt a lemaradásuk az RB19-es mögött. Charles Leclerc a teszt végén el is mondta, hogy az egyenesekben előreléptek, mivel kisebb a légellenállása az SF-23-asnak az elődjének – ez azonban azzal járhat, hogy a kanyarokban leszorítóerőt és ezáltal némi tempót veszítenek.
A tavaly látottak fényében nem váratlan, hogy a Williams is az élmezőnyben szerepel a végsebességeket illetően, viszont feltűnő, hogy ők az egyetlenek a Mercedes-motoros alakulatok közül, akik a mezőny első felében foglaltak helyet. Persze fontos hangsúlyozni, hogy az említett légellenállási karakterisztikának legalább olyan fontos szerepe van az egyenesbeli tempót illetően, mint a hajtásláncok erejének – arról nem is beszélve, hogy nyilván némileg csalóka kép alakulhat ki az által, hogy nem tudhatjuk, a teszten ki milyen motorüzemmód (sőt, üzemanyagszint) mellett futotta az adott végsebességet.
A csapatok legjobb végsebességei a bahreini F1-es teszten:
Red Bull | 326,9 km/h | 1. nap |
Ferrari | 326,6 km/h | 2. nap |
Williams | 324,8 km/h | 2. nap |
Haas | 324,3 km/h | 2. nap |
Alpine | 323,6 km/h | 3. nap |
Aston Martin | 323,3 km/h | 2. nap |
Alfa Romeo | 322,8 km/h | 3. nap |
AlphaTauri | 322,2 km/h | 1. nap |
McLaren | 322,0 km/h | 1. nap |
Mercedes | 321,1 km/h | 1. nap |