Alapvetés, hogy a tesztekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, főleg most, hogy mindössze három nap állt a csapatok rendelkezésére. Ennek ellenére megpróbáltuk felállítani a magunk erősorrendjét a Bahreinben látottak alapján – íme, a Formula.hu valószínűsített rangsora a 2023-as F1-es idénykezdet előtt:
10. Williams
Több dologban teljes egyetértés volt a szerkesztőségünkben: ezek közül az egyik, hogy hiába tűnt valamelyest biztatóbbnak a teljesítményük Bahreinben, mint tavaly, továbbra is a Williams a sereghajtó a mezőnyben – a kérdés az lehet az ő szempontjukból, hogy tudtak-e közeledni a középmezőny végéhez vagy sem.
9. AlphaTauri
A 2022-es konstruktőri kilencedik hely annyira csalódáskeltő volt az AlphaTaurinál, hogy még az is felmerült, hogy a Red Bull túlad rajtuk. Ám ha a tesztből indulunk ki, nem biztos, hogy történt komoly előrelépés a faenzaiaknál: szerkesztőségünk ismét az utolsó előtti helyre rangsorolta a Yuki Tsunodával és Nyck de Vriesszel felálló kisbikákat.
8. Haas
Kevin Magnussen egyértelmű előrelépésről beszélt tavalyhoz képest, nem is ment rosszul a Haas a teszten, ráadásul egy igen rutinos pilótapárossal várhatják a 2023-as évad kezdetét. Ennek ellenére úgy érezzük, jelenleg ugyanazt a pozíciót foglalhatják az erősorrendben, mint ahol az előző szezont befejezték.
7. McLaren
A háromnapos bahreini gyakorlás egyértelmű csalódása: a problémahegyekkel küzdő McLaren nem is tagadta, hogy egyelőre nem sikerült elérniük minden céljukat az MCL60-assal, Lando Norrisnál pedig a helyszíni beszámolók szerint ki is ütközött már a frusztráció. Ennek ellenére sem tartjuk valószínűnek, hogy abszolút a mezőny hátsó traktusaiba csúsztak volna hátra a tavalyi ötödik hely után.
6. Alpine
Ha a McLaren volt a teszt csalódása, akkor az Alpine a legnehezebb olvasható alakulata: Otmar Szafnauer csapatfőnök el is mondta, hogy direkt nem feküdtek rá az egykörös teljesítményre. A franciák rejtegették tehát a leginkább a lapjaikat, így annak ellenére is a középmezőny első felébe várjuk őket, hogy a köridőket és a körszámokat illetően is az alsóházban végeztek.
5. Alfa Romeo
„Legalább 50 százalékkal jobb az új autó” – így fogalmazott Valtteri Bottas a teszt végén, aki Guanyu Zhouval együtt állította: teljesítményben és megbízhatóságban is előreléptek a tavalyi konstruktőri hatodik helyezés után. 2022 végére visszaesett a teljesítményük, de a tesztek alapján úgy érezzük, ismét a másik két A betűs középcsapattal harcolhat a „best of the rest” címért.
4. Aston Martin
A legnagyobb hype-ot keltő istálló egyértelműen az Aston Martin volt: különösen Fernando Alonso tűnt versenyképesnek és stabilnak az AMR23-as, amely a riválisok és a szakértők figyelmét egyaránt felkeltette. Néhányan már azt is vizionálták, hogy akár az élmezőnyt is utolérhették – ha ezt nem is érezzük, de azt igen, hogy valóban ők lehetnek a középcsapatok közül a legütőképesebbek az évad elején.
3. Mercedes
Három teljesen különböző tesztnapot teljesített a Mercedes Bahreinben: eleinte kifejezetten bizakodó volt a hangulat azzal, hogy eltűnt a pattogás, de aztán kiderült, hogy így is több alapproblémát sikerült áthozniuk tavalyról a W14-essel. Egyelőre úgy tűnik, továbbra is némi lépéshátrányban vannak a másik két élgárdához képest – a kérdés a különbség és az, hogy le tudják-e ezt dolgozni menet közben.
2. Ferrari
Nem villogott, de így is erős és stabil produkciót tett le az asztalra a Ferrari a háromnapos teszt során, s a csapatnál is óvatos optimizmus uralkodik annak ellenére, hogy a Red Bull ismét ütőképesebbnek fest. Egyértelműnek tűnik, hogy a Scuderia lesz az energiaitalosok első számú üldözője 2023-ban – amit még nem lehet tudni, hogy csak üldözők maradnak vagy kihívókká is elő tudnak-e lépni.
1. Red Bull
Süt a magabiztosság a Red Bull szereplőiből, s erre minden okuk is van: gyakorlatilag problémamentes tesztet futott a regnáló világbajnok alakulat, amelynek RB19-ese ráadásul az első pillanattól kezdve élesnek, gyorsnak és megbízhatónak tűnt. Kétségtelenül a bikák várhatják favoritként a szezonrajtot, csupán az tűnik kérdésnek, hogy mekkora is valójában az olykor igen tetemesnek látszó előnyük a többiekkel szemben.
A teszten látottakat a Formula-1-ben több évet mérnökként eltöltő Jánvári Zsolt is részletesen értékelte a honlapunkon, emellett a Formula Podcast adásában is igyekeztünk alaposan körbejárni a várható viszonyokat a bahreini három napot követően: