A McLaren szolgáltatta a bahreini előszezoni teszt kellemetlen meglepetését: sem igazán gyorsnak, sem megbízhatónak nem tűnt az autó, amely kapcsán Zak Brown elnök-vezérigazgató és a nemrég kinevezett új csapatfőnök, Andrea Stella is elismerte, hogy nem sikerült elérniük a fejlesztések terén kitűzött célokat és jelenleg aligha vannak ott a legjobb négy istálló között.
Az újabb szenvedősnek ígérkező idénykezdet kapcsán ismét felmerült, hogy vajon meddig tart ki a wokingiakkal 2025-ig szerződésben álló Lando Norris türelme. Bár a nyilvánosság előtt a brit még a pénteki második napot követően is hűséget fogadott a McLaren mellett, Will Buxton, az F1 TV riportere a szombati tesztzárás után arról beszélt, hogy látta kiütközni a pilóta dühét:
„Láttam, ahogy távozott a garázsból, besétált a kis versenyzői szobába, és Landóra egyáltalán nem jellemző módon kicsit beleöklözött a vékony falba, ahogy elment mellette. Nem dőlt össze tőle a fal, de egy kis jele volt a frusztrációnak. Látható, hogy nem stimmelnek a dolgok” – fogalmazott Buxton.
Nem aggódik a McLaren
A fentiek ellenére a csapat sajtóközleményében persze Norris is igyekezett optimistán fogalmazni: „Tudjuk, hogy van még néhány dolog, amin javítanunk kell, de elfogadható helyzetből fordulunk rá a következő hétre. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, amelyeket alaposan ki fogunk elemezni. Keményen fogunk dolgozni, hogy még több időt kipréseljünk az autóból, és várjuk, hogy elkezdődjön az MCL60-as fejlesztése.”
A McLaren szombaton is értékes időt veszített, mert az első szárny megerősítésén kellett dolgozniuk a garázsban, így a wokingiak végül messze a legkevesebb megtett körrel zárták a háromnapos tesztet. Stella ennek ellenére sem aggódik az évadnyitó Bahreini Nagydíjat megelőzően:
„Kihívást jelentett az utolsó tesztnap, mert egy ideig állnunk kellett, hogy megjavítsunk egy kisebb hibát. Nem aggódunk a probléma miatt a futamot illetően, de igényelt némi odafigyelést ma, hogy a lehető legtöbbet futhassuk az autóval. Az apró hátráltató tényezők ellenére is sikerült értékes információkat gyűjtenünk az autóról a mérvadónak számító esti körülmények között. Láthattuk, hogy tettünk előrelépést a teljesítményben a teszt során, és értékes információkkal rendelkezünk a verseny előtt.”