A bahreini tesztsorozat második napját követően természetesen továbbra sem egyértelműek az erőviszonyok, két napot követően azonban bebizonyosodott, hogy nem hiába elégedetlenkedett Andrea Stella az MCL60-as bemutatóján. A konstrukció a tegnapi problémákat követően ugyan megbízhatóan körözött a szahíri aszfaltcsíkon – Lando Norris és Oscar Piastri párosa összesen 139 kört tett meg pénteken, ami a harmadik legtöbb volt a mezőnyben –, ám Stella szerint a szezon kezdetén csupán hiú ábránd lesz számukra a top 4, ezt azonban egy már kidolgozott fejlesztési programmal igyekeznek ellensúlyozni a szezon során.
„A középmezőny nagyon szoros, ez pedig azt jelenti, hogy ha nem hozod ki a maximumot a rendelkezésedre álló csomagból, akkor már a Q1-ben elvérezhetsz, ugyanakkor eséllyel szállhatsz harcba a Q3-ért is, az olló tehát nagyra nyílik. A versenyképességet tekintve az a célunk, hogy az évad során a top 4-be kerüljünk, jelenleg ugyanis szerintem nem vagyunk ott” – festett borús képet a McLaren újdonsült csapatfőnöke.
Túl lassan fejlesztett a McLaren
A pénteki napot félbeszakító ebédszünetben Zak Brown tett egy ominózus nyilatkozatot, amelyre a média képviselői mellett a szurkolók és a riválisok is felkapták a fejüket, a wokingiak vezérigazgatója szerint ugyanis bizonyos területeken nem sikerült elérniük a kitűzött célokat. A Zhou elsőségével véget érő tesztnapot követően Stella a Formula.hu jelenlétében magyarázta el, mire is utalt Brown néhány órával korábban. „Valójában a legtöbb célkitűzést sikerült elérni az idei autóval, az aerodinamikai hatékonyság területén azonban van még lemaradásunk. Ebben a tekintetben még nem tartunk ott, hogy a top 4-ért szállhassunk harcba.”
„Még csak most ismerkedünk az új autóval, de van néhány olyan eleme, amelyek különösen érzékenyek köridő szempontjából, azt azonban nem árulhatom el, melyek ezek a komponensek. Nem fogunk előállni egy teljesen más kinézetű B autóval, de a módosítások valószínűleg nagy hatással lesznek az aerodinamikai hatékonyságunkra. Nem a szabályváltozások okozzák a problémát, egyszerűen túl lassan fejlesztettünk” – magyarázta az olasz.
Visszafogott elvárásokkal vágnak neki a szezonnak
Stella érezhetően feszült volt a sajtótájékoztató során, a problémákat firtató kérdésekre ugyanis kitérő válaszokat adott, többnyire a hiányosságok megoldását célzó fejlesztésekre terelve a szót. „Hosszú szezonnak nézünk elébe, az erősorrend pedig ennek megfelelően változhat. Rengeteg fejlesztéssel készülünk, jelenleg pedig ez áll a középpontban. Realistának kell maradnunk a szezonkezdetet illetően, az egész évad tekintetében azonban optimisták vagyunk.”
„A most pályán lévő csomag két-három hónappal ezelőtt még fejlesztési fázisban volt. A pozitív hír számunkra, hogy jó fejlesztésekkel készülünk, amelyeket néhány héten belül akár pályára is vihetünk, azonban felmerülhet az emberben, hogy a riválisaink talán már használják is ezeket a megoldásokat. Mindez jó viszonyítási pontként funkcionálhat, mert elképesztő a verseny ebben a sportban. Ha lassabban tudjuk fejleszteni az autót, akkor nem gondolhatjuk azt, hogy ez másoknál is ez a helyzet áll elő. Emiatt nem vagyok a legoptimistább ember jelenleg, de pozitívan állok a szezon további részéhez” – zárta az 52 éves szakember.