Több különös esemény is tarkította a bahreini kollektív teszt második napját, melynek reggelén rögtön egy váratlan pilótacseréről számolhattunk be, hiszen az előzetes tervekkel ellentétben nem Max Verstappen, hanem Sergio Perez ült be a Red Bullba, ezzel a mezőnyből utolsóként megkezdhette a tesztelést – leszámítva persze a csuklósérülést szenvedő Lance Strollt, akinek állapotáról a mai napon is sok információ keringett a valós és a virtuális paddockban egyaránt. A kanadai távollétében Fernando Alonso ma egész napra megkapta az Aston Martint – akárcsak Sargeant a Williamst és Zhou az Alfa Romeót.
Épp a kétszeres világbajnok spanyol volt az első incidens egyik főszereplője: Hamilton Mercedesének padlólemezéről szakadt le egy darab, melyen Alonso áthajtott, s meg is sérült az AMR23 felfüggesztése. Yuki Tsunoda borzalmasan sokat dolgozott, a fél napot teljesítő versenyzők közül az AlphaTauri harmadéves japán versenyzője teljesítette a legtöbb kört, szám szerint 85-öt, de a McLarennek is sikerült valamelyest szépíteni a tegnapi nehéz napon, hiszen Norris és Piastri is 60 kör fölé mentek délelőtt, illetve délután.
Apropó, Norris: a McLaren brit pilótája majdnem nagyon nagy bajba került az ebédszünet előtti rajtpróba során, miután a „pole-pozíciós” Magnussen mögött nem mozdult meg a piros lámpák kialvásakor, a hátrébb levő Sainz és Hamilton viszont kilőtt – de szerencsére sikerült elkerülni az ütközést. Valószínűleg a versenyzők nem tudták pontosan, mi a procedúra, Norris arra számított, hogy a hagyományos rajtgyakorlatnak megfelelően szépen sorban mozdulnak el, a másik kettő viszont arra, hogy egy tényleges rajtot szimulálnak, és a lámpák kialvásánál rögtön elindul mindenki.
Hét csapatnál pilótacsere után folytatódott a gyakorlás délután, méghozzá Sainz, Sargeant, Alonso sorrenddel az első három helyen – tegyük hozzá gyorsan, hogy az amerikai a legpuhább keveréken, a C5-ösön érte el remek köridejét. Sokkal biztatóbb lehetett az ebéd után odacsapó Vesrstappen körideje: a legkeményebb, C0-ás keveréken azonnal a harmadik helyre jött fel, majd a C3-ason az egész teszt eddigi legjobb körét futotta meg. Persze ez továbbra is csak egy teszt, az viszont beszédes, hogy ez a kör már csak 1,3 másodpercre volt Leclerc tavalyi pole-körétől – sőt, Zhou eggyel lágyabb keveréken ezt az időt is több tizeddel javította meg. A kínainak az utolsó percekben kuplungproblémái adódtak, de összességében valószínűleg így is elégedetten zárja a napot.
A Mercedes délután sem volt mentes a problémáktól: George Russell alatt nem sokkal négy óra előtt megállt a W14, így – indokalatlanul sokáig – 20 percig állt a gyakorlás. Mint később kiderült, hidraulikai hiba miatt veszített értékes időt az így mindössze 26 körig jutó ifjú brit. A sztahanovista különdíjat Tsunoda és a közel 160 kört futó csapata mellett Logan Sargeant kapja meg, aki 150-nél is több kört pakolt a Williamsbe minden különösebb probléma nélkül, míg a problémák miatt a Mercedes futotta a legkevesebbet – ahogy tegnap a McLaren, ma ők nem jutottak el 100 körig sem.
Azoknak, akik ennél is részletesebben kíváncsiak arra, hogy mi történt a mai tesztnapon, ajánljuk figyelmébe élő szöveges közvetítésünket és további anyagainkat!
Köridők és körszámok
1. Zhou | Alfa Romeo | 1:31.610 | C5 | 133 kör |
2. Verstappen | Red Bull | 1:31.650 | C3 | 47 kör |
3. Alonso | Aston Martin | 1:32.205 | C3 | 130 kör |
4. De Vries | AlphaTauri | 1:32.222 | C5 | 74 kör |
5. Hülkenberg | Haas | 1:32.466 | C4 | 68 kör |
6. Sainz | Ferrari | 1:32.486 | C3 | 70 kör |
7. Sargeant | Williams | 1:32.549 | C5 | 154 kör |
8. Leclerc | Ferrari | 1:32.725 | C3 | 68 kör |
9. Piastri | McLaren | 1:33.175 | C3 | 74 kör |
10. Gasly | Alpine | 1:33.186 | C3 | 59 kör |
11. Magnussen | Haas | 1:33.442 | C3 | 67 kör |
12. Ocon | Alpine | 1:33.490 | C3 | 49 kör |
13. Russell | Mercedes | 1:33.654 | C3 | 26 kör |
14. Perez | Red Bull | 1:33.751 | Proto | 76 kör |
15. Hamilton | Mercedes | 1:33.954 | C3 | 72 kör |
16. Norris | McLaren | 1:35.522 | C2 | 65 kör |
17. Tsunoda | AlphaTauri | 1:35.708 | C2 | 85 kör |