DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Mercedes-problémák, zavaros rajt: ez történt a 2. tesztnapon

Leszakadó elem és hidraulikai gond a Mercedesnél, veszélyes jelenet a rajtgyakorlaton, szélvészgyors Red Bull és Alfa Romeo – ez történt a 2. bahreini tesztnapon.

Több különös esemény is tarkította a bahreini kollektív teszt második napját, melynek reggelén rögtön egy váratlan pilótacseréről számolhattunk be, hiszen az előzetes tervekkel ellentétben nem Max Verstappen, hanem Sergio Perez ült be a Red Bullba, ezzel a mezőnyből utolsóként megkezdhette a tesztelést – leszámítva persze a csuklósérülést szenvedő Lance Strollt, akinek állapotáról a mai napon is sok információ keringett a valós és a virtuális paddockban egyaránt. A kanadai távollétében Fernando Alonso ma egész napra megkapta az Aston Martint – akárcsak Sargeant a Williamst és Zhou az Alfa Romeót.

Épp a kétszeres világbajnok spanyol volt az első incidens egyik főszereplője: Hamilton Mercedesének padlólemezéről szakadt le egy darab, melyen Alonso áthajtott, s meg is sérült az AMR23 felfüggesztése. Yuki Tsunoda borzalmasan sokat dolgozott, a fél napot teljesítő versenyzők közül az AlphaTauri harmadéves japán versenyzője teljesítette a legtöbb kört, szám szerint 85-öt, de a McLarennek is sikerült valamelyest szépíteni a tegnapi nehéz napon, hiszen Norris és Piastri is 60 kör fölé mentek délelőtt, illetve délután.

Apropó, Norris: a McLaren brit pilótája majdnem nagyon nagy bajba került az ebédszünet előtti rajtpróba során, miután a „pole-pozíciós” Magnussen mögött nem mozdult meg a piros lámpák kialvásakor, a hátrébb levő Sainz és Hamilton viszont kilőtt – de szerencsére sikerült elkerülni az ütközést. Valószínűleg a versenyzők nem tudták pontosan, mi a procedúra, Norris arra számított, hogy a hagyományos rajtgyakorlatnak megfelelően szépen sorban mozdulnak el, a másik kettő viszont arra, hogy egy tényleges rajtot szimulálnak, és a lámpák kialvásánál rögtön elindul mindenki.

Hét csapatnál pilótacsere után folytatódott a gyakorlás délután, méghozzá Sainz, Sargeant, Alonso sorrenddel az első három helyen – tegyük hozzá gyorsan, hogy az amerikai a legpuhább keveréken, a C5-ösön érte el remek köridejét. Sokkal biztatóbb lehetett az ebéd után odacsapó Vesrstappen körideje: a legkeményebb, C0-ás keveréken azonnal a harmadik helyre jött fel, majd a C3-ason az egész teszt eddigi legjobb körét futotta meg. Persze ez továbbra is csak egy teszt, az viszont beszédes, hogy ez a kör már csak 1,3 másodpercre volt Leclerc tavalyi pole-körétől – sőt, Zhou eggyel lágyabb keveréken ezt az időt is több tizeddel javította meg. A kínainak az utolsó percekben kuplungproblémái adódtak, de összességében valószínűleg így is elégedetten zárja a napot.

csou-teszt



A Mercedes délután sem volt mentes a problémáktól: George Russell alatt nem sokkal négy óra előtt megállt a W14, így – indokalatlanul sokáig – 20 percig állt a gyakorlás. Mint később kiderült, hidraulikai hiba miatt veszített értékes időt az így mindössze 26 körig jutó ifjú brit. A sztahanovista különdíjat Tsunoda és a közel 160 kört futó csapata mellett Logan Sargeant kapja meg, aki 150-nél is több kört pakolt a Williamsbe minden különösebb probléma nélkül, míg a problémák miatt a Mercedes futotta a legkevesebbet – ahogy tegnap a McLaren, ma ők nem jutottak el 100 körig sem.

Azoknak, akik ennél is részletesebben kíváncsiak arra, hogy mi történt a mai tesztnapon, ajánljuk figyelmébe élő szöveges közvetítésünket és további anyagainkat!

Köridők és körszámok

1. Zhou  Alfa Romeo  1:31.610  C5   133 kör
2. Verstappen  Red Bull  1:31.650  C3   47 kör
3. Alonso  Aston Martin  1:32.205  C3   130 kör
4. De Vries  AlphaTauri  1:32.222  C5   74 kör
5. Hülkenberg  Haas  1:32.466  C4   68 kör
6. Sainz  Ferrari  1:32.486  C3   70 kör
7. Sargeant  Williams  1:32.549  C5   154 kör
8. Leclerc  Ferrari  1:32.725  C3   68 kör
9. Piastri  McLaren  1:33.175  C3   74 kör
10. Gasly  Alpine  1:33.186  C3   59 kör
11. Magnussen  Haas  1:33.442  C3   67 kör
12. Ocon  Alpine  1:33.490  C3   49 kör
13. Russell  Mercedes  1:33.654  C3   26 kör
14. Perez  Red Bull  1:33.751  Proto   76 kör
15. Hamilton  Mercedes  1:33.954  C3   72 kör
16. Norris  McLaren  1:35.522  C2   65 kör
17. Tsunoda  AlphaTauri  1:35.708  C2   85 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: