DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Élő cikkek

Így zajlott a második bahreini tesztnap

Máris a második napja kezdődik a szezon előtti tesztnek Bahreinben. A csapatok ma is nyolc és fél órát kapnak, hogy a legtöbbet tudják meg új autóikról.

- Péntek délelőtt a Ferrari diktálta a tempót, a teszt eddigi legjobbja Carlos Sainztól 1:32,496.

- Meglepetés a Williamstől: Logan Sargeant a második helyen féltávnál – a riválisoknál puhább gumin.

- A teszt továbbra is mentes a nagyobb problémáktól: a nap eddigi legkomolyabb incidense Lewis Hamilton elhagyott padlólemezdarabja.

- A délután első órájában Max Verstappen 1:31,863-ra javította a teszt legjobb idejét a C3-as gumikon, majd 1:31,650-re faragta tovább az etalont.

- Bő másfél órával a vége előtt George Russell alatt állt meg a Mercedes, vélhetően hidraulikus hiba miatt, az egész teszt második piros zászlós megszakítását kiváltva.

 

Üdvözlünk mindenkit eme csodás reggelen! Hamarosan kezdetét veszi a 2023-as F1-es szezon előtti teszt második napja Bahreinben, melyen - a csütörtökön látottakhoz hasonlóan - 8:00-tól 12:15-ig körözhetnek a versenyzők, majd egy óra szünetet követően, 13:15-től 17:30-ig lehetnek kint a pályán.

Az első nap eseményeit a képre kattintva tudjátok felidézni.

A mai pilótafelállás a következőképpen alakul:

Red Bull: Perez/Verstappen

Ferrari: Sainz/Leclerc

Mercedes: Hamilton/Russell

Alpine: Ocon/Gasly

McLaren: Norris/Piastri

Alfa Romeo: Zhou

Aston Martin: Alonso

Haas: Magnussen/Hülkenberg

AlphaTauri: Tsunoda/De Vries

Williams: Sargeant

A tegnap problémákkal küzdő Aston Martinnál tehát ma egész nap Alonso fog vezetni, miután Lance Stroll egy biciklis baleset miatt kihagyja a tesztet, míg utolsóként a mezőnyből ma már Sergio Perez is lehetőséget kap, a délután folyamán.

Zöldre váltott a lámpa a bokszutcában, elkezdődött a szezon előtti teszt második napja. Tartsatok velünk a következő kilenc és fél órában, hogy ne maradjatok le semmiről!

Többen is azonnal pályára hajtottak: a sor elején a tegnap sok időt veszítő Aston, majd Zhou az Alfával, Lando Norris és Carlos Sainz is a bahreini aszfaltcsíkon.

Carlos Sainzé a nap első mért ideje 1:38,225-tel, ami egyelőre jócskán elmarad a tegnapi 1:32,837-től, amit Max Verstappen futott meg, a tavalyi pole-tól (1:30,558) pedig még inkább, na nem mintha számítana...

A Red Bullnál valamiért történt egy csere, ugyanis Sergio Perez köröz a pályán az RB19-cel Max Verstappen helyett.

Egyelőre négyen futottak mért kört: Sainz mellett Ocon, a Red Bullt még csak próbálgató imént említett Sergio Perez és Yuki Tsunoda az AlphaTaurival.

Az autók kezdenek egyre inkább valami űrállomásra hasonlítani... 

Időközben Kevin Magnussen áll az élre a Haasszal. Rajta kívül jelenleg csak Zhou, Norris és Sargeant tartózkodik a pályán.

Az első fél órát követően még senki sem jutott kilenc megtett körnél tovább. Egyelőre Perez tette meg a legkevesebb kört, a szerelők a padlólemeznél tüsténkednek a Red Bull garázsában.

Hopp! Egy hiba Magnussentől. A dán az egyes kanyarban mérte el a féktávot, és nézett ki a bukótérbe.

Érdekes dolgot szúrtak ki a netezők. Az Aston Martin padlólemezére valami furcsa érzékelő került fel. Egyelőre nem tiszta, hogy az FIA tesztel-e valamit, avagy ez egy saját eszköz Alonso autóján.

Carlos Sainz Ferrariján állítottak a szerelők az első szárnyon, majd végrehajtott egy rajtpróbát is a spanyol a bokszkijáraton.

Mutatunk már nektek egy kis audiovizuális élményt is!

 

Perez visszatér a pályára a Red Bull-lal!

Günther Steiner és a Haas vezető mérnöke, Ayao Komatsu is megerősítette, hogy az első napon kisebb gondjuk akadt a Ferrari erőforrásával, amivel elvesztettek némi időt, és nem tudták teljesíteni az előzetesen kiírt programjukat. Tavaly rengeteg megbízhatósági problémába ütköztek a Ferrari motorjai, ám 2023-ra jelentősen áttervezték az erőforrás elrendezését.

A tegnapi kemény munkát követően Bottas ma "szabadnapot" kapott az Alfa Romeótól.

 

Sergio Perezt idén még nem is láttátok a pályán. Pótoljuk ezt gyorsan!

Az első óra végén továbbra is Kevin Magnussen áll az irreleváns időlista élén. Ettől talán fontosabb adat, hogy a dánnal egyetemben Esteban Ocon tette meg eddig a legtöbb kört, őket szorosan követi Fernando Alonso az Aston Martinnal, Perez a Red Bull-lal, Sainz a Ferrarival és Zhou az Alfa Romeóval. Egyelőre nem láthattunk komolyabb meghibásodást egyik csapattól sem, ennek megfelelően ma még a piros zászló sem került elő.

Carlos Sainz gyorsan meg is futja a szezon eddigi legjobb körét! 1:32,653-at megy a spanyol a Ferrarival, ami majd' két tizeddel gyorsabb Verstappen tegnapi legjobbjától.

Az egyik egyenesben Lewis Hamilton autójáról repült le egy apróbb alkatrész, amin nem sokkal később Fernando Alonso gyorsan át is hajtott. Egyelőre úgy tűnik, egyik autó sem szenvedett komolyabb sérülést.

Épp javítják a W14-es padlólemezét, úgy tűnik, onnan tört le egy darab Hamilton Mercedeséről.

Videón az iménti eset:

 

Helyesbítenénk a 09:24-es bejegyzést. Alonso felfüggesztésénél is serényen matatnak az astonosok, így mindkét autó megsérült az incidens során.

Sainz közben tovább javított az eddigi legjobb idején. 1:32,486-tal az élen a ferraris.

Hamilton visszatért a pályára!

Charles Leclerc adott interjút közben az F1 TV-nek: "Jól telt a tél, sokat pihentem, de rengeteget dolgoztam is. Örülök, hogy tegnap végre autóba ülhettem és ma is megtehetem ezt. Mind örülünk, mert az adatok azt mutatták, amire számítottunk. Több dolgot és beállítást is ki tudtunk próbálni, ma pedig már a teljesítménynöveléssel kapcsolatos dolgokra koncentrálunk" - mondta a monacói.

Abba egyelőre nem szeretett volna belemenni, hogy miként is állhatnak az erősorrendben: "Nem tudjuk, hogy a többiek rejtegetnek-e valamit és hogyan állnak, így mi csak saját magunkra figyelünk. Tavaly megbízhatónak tűntünk a teszten, de aztán tudjuk, mi lett a vége. A télen rengeteget dolgoztunk ezen a területen, így biztos vagyok benne, hogy fejlődtünk. Nem izgat, hány kört tett meg a Red Bull, több mint valószínű, hogy más programot teljesítettünk, mint ők, így ahogy mondtam, továbbra is csak saját magunkra figyelünk."

A Ferrarinál úgy tűnik, minden a terv szerint halad eddig. Több mint 20 kört tettek már meg, Sainz az eddigi legjobb idővel áll az élen, most pedig a futóművön állítanak valamit, ami minden bizonnyal szerepelt az előzetes terveikben is.

 

Tsunoda áll a megtett köröket tekintve az élen, ráadásul magasan! Az AlphaTauri pilótája két óra elteltével már 45 kört tett meg. A legkevesebbet eddig Carlos Sainz futotta, a Ferrari azonban állított valamit a futóművön, s csak nemrég hajtottak újra a pályára, így hamarosan a többiek után erednek. A leggyorsabb továbbra is Sainz.

 

Hamarosan Fernando Alonso is elhagyhatja a garázst. Úgy tűnik, sikerült rendbe szednie a szerelőknek az Aston Martint.

Mick Schumacher a pálya széléről figyeli az eseményeket.

Perez már nem először hagyta el ma a pályát. Úgy tűnik, még nem vette fel a ritmust a mexikói.

Logan Sargeant javított köridején, az újonc ezzel a hetedik helyre lépett, Lewis Hamiltont megelőzve. Perez ismét hibázott egyet, a 10-es kanyarban blokkolta a kereket.

A pénteki nap nem csupán a tesztről szól: nagyjából egy órája elérthető a Drive to Survive 5. évada. Kíváncsiak lennénk, melyiket követi több rajongó.

Fernando Alonso visszavette a második helyet Guanyu Zhoutól – 1:32,969 a spanyoltól.

Péntek reggeli forgalom a pályán – ez a kép akár a jövő hétvégi nagydíjon is készülhetne.

A Mercedes hátsó tengelye instabil, hajlamos a kitörésre – ezt állapította meg az egykori F1-es Anthony Davidson Hamilton körét elemezve.

Az AlphaTauri lezavart egy teljes versenyszimulációt, jelentette a közösségi médiában a csapat. Három óra elteltével Tsunoda áll a körlista első helyén, 68-cal – egyben övé a leglassabb időeredmény.

Közben meg nem erősített hírek láttak napvilágot a bahreini tesztet kihagyó Lance Stroll balesetéről. Eszerint a kanadai mindkét csuklóját eltörhette, és műtéten is átesett Spanyolországban. Bővebben itt.

Egy óra maradt a délelőtti etapból, így állunk most: továbbra is a két spanyol áll az élen.

Már nem Tsunoda a legszorgosabb versenyző: Perez 75 körnél tart, kettővel megelőzve a japánt.

A pályán nagy a forróság – helyi idő szerint fél 2 van –, ami a hátsó abroncsok túlmelegedését okozza: ezért csúszkál több autó hátulja.

Hoppá, Williams a második helyen! Sargeant 1:32,968-as körrel lépett fel Sainz mögé – egyetlen ezreddel Alonso elé. Persze teszten vagyunk, de azért ez jól mutat az újonc számára.

Az amerikait segítette a gumiválasztás: a C5 keveréket használta (a második legpuhább), ő volt az első, aki ennyire lágy keveréket tett fel ma.

Négy autó van most a pályán, köztük Sainz: a köridők alapján a Ferrari most versenybeállításokon fut. 56 kört tett meg, ami középen van a mai számok tekintetében.

Rövid interjút adott Toto Wolff, aki megerősítette, amit az előbb írtunk: nagy a forróság ebben a napszakban, nem találták meg egyelőre az ehhez szükséges beállításokat, ezért nem megfelelő a hátsó tapadás, Hamilton küzd a vezethetőséggel. A Red Bullra annyit mondott: „Gyors!”

A lágy keveréken ihletet kapó Sargeant két körével is közelebb került Sainzhoz – lemaradása már csak 0,063 másodperc, legjobb középső szektorral!

Aki követte a csütörtöki eseményeket, nem lepődik meg: az utolsó negyedórában sárga zászló az első két szektorban, majd virtuális biztonsági autó – nem történt incidens, a procedúrát teszteli a versenyirányítás.

Ezúttal a rendezők továbbmennek és a piros zászlós procedúrát is tesztelik. Az utolsó nyolc percben ismét szabad a pálya.

Tovább folytatódik a procedúrák tesztje: rajtpróba hét autó részvételével! A lámpák narancssárgán villantak fel, ami elhalasztott rajtot és extra felvezető kört jelent.

Ritkán látott képkockák tesztelés közben:

A rajtpróbánál volt egy kis kavarodás: a „pole-pozíciós” Magnussen mögött levő Norris nem mozdult meg, a hátrébb levő Sainz és Hamilton viszont kilőtt – ebből majdnem baleset lett. Valószínűleg a versenyzők nem tudták pontosan, mi a procedúra: Norris arra számított, hogy a hagyományos rajtgyakorlatnak megfelelően szépen sorban mozdulnak el, a másik kettő viszont arra, hogy egy tényleges rajtot szimulálnak, és a lámpák kialvásánál rögtön indul mindenki. Szerencsére a kontaktot elkerülték – mindenesetre egy újabb piros zászlóval ér véget a délelőtt.

Az első négy óra – egész pontosan 255 perc – köridői:

Összefoglaló a délelőtti eseményekről: Olasz uralom péntek délelőtt Bahreinben

Az ebédszünet után, 13:15-től folytatás következik!

Már vissza is tértünk az ebédszünetről, hiszen perceken belül folytatódik a második tesztnap Bahreinben. Három csapat kivételével mindenhol versenyzőcserét láthatunk: egyedül Alonso, Sargeant és Zhou folytatja a délelőtt megkezdett munkát, viszont autóba ül Verstappen, Leclerc, Russell, Gasly, De Vries, Hülkenberg és Piastri is.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, újabb 4 óra és 15 perc áll a csapatok rendelkezésére. Zhou az első pályára hajtó az Alfa Romeóval.

Verstappen is kigurult a pályára, tehát jó hír, hogy ma egyből láthatunk akciót a szünet után. Csütörtökön amúgy a címvédő volt a leggyorsabb, Sainz mai legjobbja viszont erősebb idő a holland tegnapi eredményénél.

Verstappen egyből oda is csapott: a Pirelli legkeményebb, C0-s abroncsait használva egyből futott egy 1:32,815-ös kört, amivel feljött a napi harmadik helyre Sainz és Sargeant mögé. Maradjunk annyiban, hogy teszt ide vagy oda, a Red Bull gyorsnak tűnik!

Verstappen elment egy második körre és tovább javított: feljött 33 ezredmásodperccel Sainz mögé, a második helyre. Továbbra is a legkeményebb keverékű gumin.

A pályán már Leclerc és Piastri is: a ferraris a 10. helyre jött be elsőre, a McLaren újonca egyelőre a sor végén.

Russell most gurult ki a pályára a Mercedesszel, amely délelőtt igencsak idegesnek tűnt Hamilton alatt: Toto Wolff csapatfőnök beszélt ennek okairól a két etap közötti sajtótájékoztatón, ide kattintva olvashatjátok el a szavait.

Verstappen felpattintotta a C3-as gumit, és egyből odadurrantott vele: megvan a teszt első 1:31-es, egész konkrétan 1:31,863-as ideje, ezzel a holland hat tizedet osztott ki Sainznak, aki délelőtt ugyanezen a keveréken érte el a legjobbját.

Mostanra az összes délutáni műszakos futott már mért kört, szóval megmutatjuk az aktuális állást:

Ki kell emelni, hogy továbbra is komolyabb problémák nélkül zajlik a második tesztnap, a legnagyobb fennforgást Hamilton leszakadó alkatrésze jelentette pénteken eddig. Roppant megbízhatónak tűnnek az autók, szóval még lehet is valami Christian Horner szavaiban, aki a többséggel ellentéttel még sokallja is a három tesztnapot.

Mozgóképen Alonso és az AMR23-as:

Újabb Verstappen-etap, újabb javítás: már 1:31,650-nél jár a címvédő - 836 ezreddel előzi ezzel Sainzt és a Ferrarit.

A délután munkához látók közül Verstappen mellett Gasly férkőzött még be az első tízbe: a francia a nyolcadik az Alpine-nal, 18 ezreddel épp csapattársa, Ocon mögött.

Russell is javított nemrég: feljött két tizedre a délelőtt tesztelő Hamilton mögé, így a két Mercedes most a 10-11. helyeken.

Leclerc is feljön az élbolyba: 1,075 másodperces hátránnyal a negyedik helyre ugrik fel - igaz, ez azt jelenti, hogy a második Sainztól csak két tizedre van a monacói ferraris.

Három óra maradt hátra a második napból, a top 10 jelenleg: Verstappen, Sainz, Sargeant, Leclerc, Alonso, Zhou, Magnussen, Ocon, Gasly, Russell. A legtöbb kört eddig a full napot teljesítő Sargeant futotta, szám szerint 85-öt, de csapatok szintjén az AlphaTauri az etalon, Tsunoda és De Vries ugyanis összesen már 111-nél jár.

Szeretnétek látni egy képet Leclerc-ről a Ferrariban? Persze, hogy szeretnétek látni egy képet Leclerc-ről a Ferrariban!

Hülkenberg jött fel a hetedik helyre a Haasszal, éppen Magnussen elé, de tegyük gyorsan hozzá: a német egy fokozattal lágyabb, C4-es gumikon futotta a mostani körét, mint a többség.

Verstappen az imént villantott egy lila első szektort, de aztán rontott, így végül nem javított. Leclerc is dobott két egyéni legjobb részidőt, de ő sem gyorsult.

Immár Sargeant neve mellett áll a legtöbb kör pénteken, szám szerint 89, megelőzve Tsunodát, aki viszont már délelőtt befejezte mára a munkát.

Hopp, Hülkenberg ugrik be a második helyre a Haasszal: 816 ezredmásodperces a hátránya Verstappennel szemben, viszont még mindig a puhább C4-es abroncsokat nyúzza a német.

Közben egy bejelentés a szombati záró nappal kapcsolatban az Aston Martintól: holnap délelőtt ismét autóba ül Felipe Drugovich (a délután pedig Alonsóé), aki a fő esélyes lehet a beugrásra abban az esetben, ha Lance Stroll nem épül fel időben a kerékpáredzés közben elszenvedett kézsérüléséből. Márpedig sajtóhírek szerint mindkét csuklóját eltörhette a kanadai, ami igencsak kétségessé teszi a bahreini szereplését.

Megvan az első pilóta, aki elérte ma a 100 kört Sargeant személyében. Jelenleg amúgy csak ő, Zhou és Piastri köröz a pályán. Csapatok tekintetében az AlphaTauri vezet a körszámot illetően: Tsunoda és De Vries már 121-nél jár - cserébe viszont a 15. és 17. helyeken a két pilóta.

Sainz nyilatkozott az F1 TV-nek az imént: a spanyol elégedett a délelőtti munkával, minden beállítást ki tudtak próbálni, amit elterveztek. A Ferrarinál egyébként a tegnapi orrhorpadás, a Red Bull-lal szemben köridőben látható némi lemaradás és a kisebb pattogás ellenére sem tűntek már csütörtökön sem túl aggodalmasnak.

Bár csendesen telik az idő Bahreinben, láthatunk azért itt-ott javításokat: Gasly például már a nyolcadik az Alpine-nal.

Az Astonnál Kimi Raikkönen szellemét idézték meg az imént: az egyik csapattag jégkrémre vágyott és kapott is... 

S ha már Aston: Alonso révén megvan a mai másik százasunk is a versenyzők között.

Perez és Russell cseverésztek az imént jóízűen a bokszutcában - talán éppen arról, hogy vajon lesz-e esélye a jövő hétvégén és idén a Mercedesnek a Red Bull ellen.

No, életjel az eddig igencsak szürke és saját bevallásuk szerint is hátrányban lévő McLarentől: Piastri ugrott fel a nyolcadik pozícióba.

Közben elértük a kétórás határt, mutatunk gyorsan egy teljes állást - továbbra is Verstappen vezet Hülkenberg és Sainz előtt:

A Red Bullnál nagy munka folyhat a garázsban, paravánnal takarták el ugyanis Verstappen autóját, ami a teszten csak akkor engedélyezett, ha a padlólemezt leszerelik a versenygépről és azon dolgoznak.

Közben lemenőben amúgy a Nap Bahreinben, már félig villanyfényben köröznek a versenyzők - ahogy azt tenni fogják a jövő hétvégi évadnyitó időmérőjén és magán a futamon is.

Ilyen naplementében autózni Bahreinben:

Említettük nemrég, hogy a McLarennél maguk is elismerik, hogy nem minden fenékig tejfel, Zak Brown vezérigazgató például így fogalmazott a mai ebédszünet során: "Volt néhány célunk a fejlesztés terén, amelyet nem sikerült elérnünk, és úgy véljük, jobb őszintének lenni ezzel kapcsolatban. Mint mindenki másnak, nekünk is sok fejlesztést kell még véghez vinnünk. Nem úgy fogunk megérkezni az első versenyre, hogy elértük a kitűzött céljainkat, így nehéz megmondani, hol leszünk pontosan a rajtrácson" - nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében. További részletek ITT.

Nézzünk rá a körszámlálóra: Sargeant 124-gyel simán vezet, Alonso és Zhou viszont nagy csatában a második helyért 111-112 körrel - ők hárman a teljes napot teljesítő pilóták. Az AlphaTauri összességében 130 körnél jár, ettől már nincs messze a Williams újonca.

Hoppá, Russell alatt megállt a Mercedes a visszafordító után - piros zászló!

Vélhetően hidraulikus hiba okozta Russell leállását, 4-es fokozatban is ragadt a Mercedes.

Ez aligha vigasztalja a Mercedest most, de jól mutatja az autók megbízhatóságát, hogy ez még csak a második igazi piros zászló közel két teljes tesztnap után: tegnap Drugovich az első percekben állt félre az Astonnal.

Néhány Mercedes-szerelőt is odavittek a leállás helyszínére, lepellel takarják le a W14-est. Ebből ma már aligha lesz körözés Russellnek...

Nem igazán kapkodnak a Mercedes elszállításával, aminek a riválisok is aligha örülnek, hiszen így ők is értékes időt buknak.

Eltakarították Russell autóját, újraindult a teszt. 1 óra 16 perc maradt hátra a második napból.

Hülkenberg, Sargeant, Leclerc, Zhou, Piastri és De Vries egyből ki is hajtott a pályára. Verstappennek viszont már egy jó ideje nincs nyoma: nyilván ok nincs az aggodalomra, főleg nyolctizedes vezetés birtokában, de azért jegyezzük fel, hogy a holland mindössze 18 kört produkált eddig délután, ami az egész mezőnyben a legkevesebb.

No, csak mondanunk kellett: Verstappen is a pályán újra. Ez az újságírói átok ellentéte!

De Vries javít, feljön hetedik helyre az AlphaTaurival. A faenzaiak 134 körnél járnak összesen ma, Sargeant viszont lassan egymaga lehagyja őket: a Williams amerikai újonca 129-szer ment már körbe pénteken a bahreini pályán.

Alonso is gyorsul, nem is keveset: feljön a második helyre a spanyol! A lemaradása persze neki is jelentős, 779 ezredmásodperces Verstappenhez képest, viszont az újabb második hely (tegnap is ebben a pozícióban zárt) biztató lehet az Aston Martin szempontjából.

Nem sokáig örülhetett a második helynek Alonso: De Vries 26 ezreddel megelőzte a spanyolt - igaz, a holland AlphaTauriján az eggyel lágyabb C4-es gumik voltak fent.

Némi verseny alakult ki Hülkenberg és Verstappen között: a kétszeres világbajnok a célegyenesben a DRS-sel simán megelőzte a Haast.

A Mercedes megerősítette a gyanút: valóban hidraulikus hiba okozta Russell bő fél órával ezelőtti leállását. A csapat szerint erősen valószínűtlen, hogy még ma újra láthatjuk a pályán a britet és a W14-est.

De Vries tovább javít a C4-es gumikon: 1:32,222-es ideje már "csak" 572 ezreddel lassabb Verstappen eredményénél - igaz, a honfitárs C3-as gumin futotta azt még kora délután.

Sargeant 141 körnél jár, ezzel az amerikai újonc egymaga átvette a vezetést az AlphaTauri duójától, akik együttesen jutottak ma 140 körig egyelőre.

Jó kis csatát vív egymással a második helyért De Vries és Alonso: most utóbbi 1:32,205-re javított az Astonnal, ezzel 17 ezreddel megelőzte a hollandot - viszont a spanyol eggyel keményebb keverékű abroncson volt.

Zhou is beszáll a buliba: bejön harmadiknak az Alonso és De Vries közötti párszázados résbe. Ez pedig jó indok arra, hogy megosszunk egy fotót az Alfa Romeóról, amelyet a szerkesztőség egy része egyöntetűen a legszebb festésű 2023-as F1-es autónak tart!

Autók a bahreini villanyfényben:

No, Zhou villantott egy nagyot: 1:31,610-es idővel átveszi Verstappentől a vezetést! C4-es abroncsokon az Alfa Romeo kínaija, ezt azért vegyük figyelembe, illetve gyaníthatóan alacsony üzemanyagszint mellett direkt hajtott rá a csapat az erős köridőre.

Az utolsó fél órában vagyunk már, de vélhetően legfeljebb 10-15 perc érdemi idő maradt hátra, az FIA ugyanis rendre arra használja az utolsó negyed órát, hogy a VSC- és egyéb procedúrákat tesztelje.

És közben két csapat is átlépte a 150 körös álomhatárt: a Williams és az AlphaTauri. A különbség, hogy előbbinél Sargeant egymaga rótta a köröket ma, míg utóbbinál Tsunoda és De Vries osztozott ezen a mennyiségen.

Jön az utolsó 15 perc, és el is indult a rendszerek tesztelése egy sárga zászlóval a második szektorban, amelyet rögtön virtuális safety car-fázis vált. Az érdemi munkának mára ennyi, de ezeket a procedúrákat is legalább olyan fontos gyakorolni és tesztelni.

Valami történt Zhou Alfa Romeójával: a bokszutca végén, a kijárat előtt parkolt félre a kínai, a csapat szerelői tolják most vissza. Ez azért aligha a procedúragyakorlás része.

A piros zászlót is gyakorolták, de most újra zöldre váltott még a bokszlámpa. Addig érdemes áttekinteni az eredményeket: az AlphaTauri és a Williams emelkedett ki ma a körszámokat illetően, átlépve a 150-es határt, a sor végén pedig a Mercedes, amely Russell hidraulikai problémája miatt a 100 kört sem érte el ma.

Zhounak egyébként a visszajátszások alapján a kuplungjával adódott gondja, amikor próbarajtot próbált végezni a boksz végén. Mindenesetre most a pályán lévő autók fognak próbarajtot gyakorolni a rajtrácson - reméljük, a délihez képest simábban fog menni!

Előbb persze a rajtprocedúra félbeszakítását gyakorolták a versenyzők, elmentek egy újabb "felvezető körre".

De Vries állt fel a pole-ba, mellé Magnussen, hátul pedig Verstappen - túl nagy tétben ne fogadjunk ilyen rajtrácsra "élesben"! Viszont legalább a startpróba ezúttal jól ment, bár ezúttal sem mindenki egyszerre mozdult.

Közben pedig lepörögtek az utolsó percek, hivatalosan is vége a második bahreini tesztnapnak. Az élen Guanyu Zhou végzett az Alfa Romeóval, négy századdal megelőzve Max Verstappen Red Bullját, de a kínai lágyabb gumin futotta az idejét. Fernando Alonso a harmadik, megelőzve Nyck de Vriest és Nico Hülkenberget. A Ferrarik csendes, de sima napot teljesítettek, a Mercedesnél adódott viszont az egyetlen komolyabb probléma, amikor bő másfél órával a vége előtt George Russell alatt hidraulikai hiba miatt leállt a Mercedes.

Mutatjuk a teljes végeredményt a rend kedvéért:

Köridők és körszámok

1. Zhou  Alfa Romeo  1:31.610  C5   133 kör
2. Verstappen  Red Bull  1:31.650  C3   47 kör
3. Alonso  Aston Martin  1:32.205  C3   130 kör
4. De Vries  AlphaTauri  1:32.222  C5   74 kör
5. Hülkenberg  Haas  1:32.466  C4   68 kör
6. Sainz  Ferrari  1:32.486  C3   70 kör
7. Sargeant  Williams  1:32.549  C5   154 kör
8. Leclerc  Ferrari  1:32.725  C3   68 kör
9. Piastri  McLaren  1:33.175  C3   74 kör
10. Gasly  Alpine  1:33.186  C3   59 kör
11. Magnussen  Haas  1:33.442  C3   67 kör
12. Ocon  Alpine  1:33.490  C3   49 kör
13. Russell  Mercedes  1:33.654  C3   26 kör
14. Perez  Red Bull  1:33.751  Proto   76 kör
15. Hamilton  Mercedes  1:33.954  C3   72 kör
16. Norris  McLaren  1:35.522  C2   65 kör
17. Tsunoda  AlphaTauri  1:35.708  C2   85 kör

Közben elkészült napi részletes összefoglalónk is, amit ide kattintva olvashattok. Itt pedig megköszönjük mára a figyelmeteket, holnap jön az utolsó tesztnap Bahreinből, tartsatok akkor is velünk!