DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Problémák, horpadás, száguldás – 1. tesztnap

Mindössze háromszor nyolc és fél órát kaptak a csapatok a 2023-as autóik finomhangolására – ez történt az első bahreini F1-es tesztnapon.

Ha olyan csillaghullás nem is volt az első 2023-as tesztnapon, mint az némely korábbi első bejáratáson történt, nem mondhatnánk, hogy minden istállónak zökkenőmentes napja volt. A mezőny 20 állandó tagjából 18 gördülhetett pályára ma Bahreinben: az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll kerékpáros balesete miatt kihagyni kényszerült a gyakorlást, míg a Red Bull a többiektől eltérően nem az egyes napokat, hanem az egész tesztidőszakot felezte el a pilótái között, így ma csak Verstappen körözött Szahírban.

A tesztidőszak első piros zászlójára mindössze 10 percet kellett várni: a Stroll helyére ülő tartalékpilóta, Felipe Drugovich alatt az installációs körön állt meg az Aston Martin, s bár sikerült az autót összerakni, a fiatal brazilnak 255 perc alatt mindössze 40 kör jutott. Az Astonnak délután is volt problémája, Fernando Alonso két kör után kényszerült várakozásra a padlólemez problémája miatt, de a nap későbbi részében egy pazar köridő mosolyt csalhatott a spanyol arcára. A másik „problémás” csapat a McLaren volt: Lando Norris értékes időt veszített a futóműnél jelentkező probléma miatt.

A teszteken azt megszokhattuk, hogy „grillrácsokkal” felszerelt és áramlásjelző festékkel befújt autók gurulnak a pályára, az viszont jóval kevésbé nevezhető általános jelenségnek, hogy egy autó menet közben behorpadjon. A Ferrari orrának nagy sebességnél deformálódott, s bár egyesek azonnal különleges technikai megoldást sejtettek e furcsa látvány hátterében, a csapat gyorsan leszögezte, hogy nem szándékos, ami történt, s igyekeznek mielőbb megoldani.

Természetesen a köridők egy teszten, ahogy azt ilyenkor ezerszer is el kell mondani, roppant keveset számítanak, de a rend kedvéért említsük meg, hogy Max Verstappen végzett a napi lista élén 1:32,837-tel (csak viszonyításképp Leclerc tavalyi pole-köre 1:30,558 volt), s rajta kívül egyedül Fernando Alonso ment be 1:33 alá, majd a spanyolt a két Ferrari követte. A körszám jelentősége már annál nagyobb: a Red Bull ebben is az élen járt, hiszen a címvédő 157 kört teljesített ma, a közvetlen riválisok közül a Ferrari 136, a Mercedes pedig 152 alkalommal haladt át a célvonalon – a másik véglet a McLaren, akik egyedüli csapatként a 100-ig se jutottak el.

leclerc-teszt-2023



Ha ennél is többet szeretnél olvasni arról, mi történt az első tesztnapon, nézd meg további cikkeinket, valamint kattints ide az egész nap folyamatosan frissülő szöveges tudósításért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: