Ha olyan csillaghullás nem is volt az első 2023-as tesztnapon, mint az némely korábbi első bejáratáson történt, nem mondhatnánk, hogy minden istállónak zökkenőmentes napja volt. A mezőny 20 állandó tagjából 18 gördülhetett pályára ma Bahreinben: az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll kerékpáros balesete miatt kihagyni kényszerült a gyakorlást, míg a Red Bull a többiektől eltérően nem az egyes napokat, hanem az egész tesztidőszakot felezte el a pilótái között, így ma csak Verstappen körözött Szahírban.
A tesztidőszak első piros zászlójára mindössze 10 percet kellett várni: a Stroll helyére ülő tartalékpilóta, Felipe Drugovich alatt az installációs körön állt meg az Aston Martin, s bár sikerült az autót összerakni, a fiatal brazilnak 255 perc alatt mindössze 40 kör jutott. Az Astonnak délután is volt problémája, Fernando Alonso két kör után kényszerült várakozásra a padlólemez problémája miatt, de a nap későbbi részében egy pazar köridő mosolyt csalhatott a spanyol arcára. A másik „problémás” csapat a McLaren volt: Lando Norris értékes időt veszített a futóműnél jelentkező probléma miatt.
A teszteken azt megszokhattuk, hogy „grillrácsokkal” felszerelt és áramlásjelző festékkel befújt autók gurulnak a pályára, az viszont jóval kevésbé nevezhető általános jelenségnek, hogy egy autó menet közben behorpadjon. A Ferrari orrának nagy sebességnél deformálódott, s bár egyesek azonnal különleges technikai megoldást sejtettek e furcsa látvány hátterében, a csapat gyorsan leszögezte, hogy nem szándékos, ami történt, s igyekeznek mielőbb megoldani.
Természetesen a köridők egy teszten, ahogy azt ilyenkor ezerszer is el kell mondani, roppant keveset számítanak, de a rend kedvéért említsük meg, hogy Max Verstappen végzett a napi lista élén 1:32,837-tel (csak viszonyításképp Leclerc tavalyi pole-köre 1:30,558 volt), s rajta kívül egyedül Fernando Alonso ment be 1:33 alá, majd a spanyolt a két Ferrari követte. A körszám jelentősége már annál nagyobb: a Red Bull ebben is az élen járt, hiszen a címvédő 157 kört teljesített ma, a közvetlen riválisok közül a Ferrari 136, a Mercedes pedig 152 alkalommal haladt át a célvonalon – a másik véglet a McLaren, akik egyedüli csapatként a 100-ig se jutottak el.
Ha ennél is többet szeretnél olvasni arról, mi történt az első tesztnapon, nézd meg további cikkeinket, valamint kattints ide az egész nap folyamatosan frissülő szöveges tudósításért.