A Milton Keynes-i gárda vezetőjét a bahreini teszt első napjának ebédszünetében – a többi résztvevő csapatfőnökkel együtt – kérdezték arról, hogy mit gondol az ötletről, miszerint a háromnapos teszt ideje nem lenne hosszabb, azonban a csapatok akár két autóval is részt vehetnének a gyakorláson.
Korábban George Russell, a GPDA (Grand Prix Drivers’ Association) vezetője fogalmazott meg kritikát azzal kapcsolatban, hogy kevés a tesztidő, ezzel pedig a helyszínen megkérdezett pilóták is egyetértettek, köztük Valtteri Bottas is, aki viszont megemlítette, hogy a szimulátorral lehet talán kompenzálni a gyakorlási lehetőség hiányát.
Legyen a teszt még rövidebb?
Christian Horner szerint nem szükséges két autó a tesztre: „Nem, úgy értem, nézzük meg a ma délelőtti megbízhatóságot, azt hiszem, volt egy piros zászlós esetünk, ami gyorsan meg is szűnt. És ezek a szabályok elég stabilak.” – kezdte a brit a Formula.hu jelenlétében.
„Úgy értem, hogy akár az ellenkezője mellett is érvelhetnénk. Ha megnézzük a megbízhatóságot, azzal, hogy a promóterek mennyi futamot szeretnének beiktatni, akkor szinte azt mondhatnánk, hogy miért nem tesztelünk két napot, és utána megyünk versenyezni?” – magyarázta Horner, aki szerint a legnagyobb probléma az lehet, hogy összekeveredik a mezőny, amit pedig a csapatoknak van egy szezonja megoldani.
Ugyan a többi csapatfőnök – többek között Russell csapatfőnöke, Toto Wolff – semlegesen nyilatkozott a jelenlegi tesztnapok számáról, a 2026-os változások kapcsán már osztották a Red Bull vezetőjének véleményét, aki szerint az új szabályok mást jelentenek a kérdéssel kapcsolatban.
„2026 teljesen más perspektíva, mert nyilvánvalóan minden új a motor és a karosszéria koncepcióját tekintve” – mondta Horner, aki összegzésül megerősítette, hogy a „jelenlegi szabályok mellett három nap bőséges” a megbeszélt forgatási napokkal kiegészítve.