DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az Alpine szándékosan nem fedte fel a lapjait a teszten

A franciák csapatfőnöke, Otmar Szafnauer az F1-es teszt lezárását követően elárulta: szándékosan nem teljesítettek időmérős szimulációt a három nap során.

Szombaton véget ért a Bahreinben megrendezett háromnapos F1-es tesztsorozat, amelynek „sztárja” egyértelműen az Aston Martin csapata volt, a paddock egyöntetű véleménye szerint ugyanis hatalmasat lépett előre a silverstone-i gárda, amely egyesek szerint akár a Ferrari és a Mercedes kettősét is megszorongathatja adott esetben. Ugyanezzel a céllal vág neki a szezonnak a tavalyi konstruktőri negyedik helyezett Alpine is, a franciák azonban Fernando Alonsóékkal ellentétben meglehetősen visszafogott tesztprogramon vannak túl. Esteban Ocon és Pierre Gasly is a C3-as gumikeveréken teljesítették leggyorsabb köreiket, tehát az A523-as versenygépre egyáltalán nem kerültek fel a Pirelli leglágyabb abroncsai (C4 és C5), így egyelőre semmiféle képet nem kaptunk az idei konstrukció egykörös tempójával kapcsolatban.



A csapatfőnök, Otmar Szafnauer a teszt lezárását követően elárulta: saját elhatározásból nem teljesítettek időmérős szimulációt, elsősorban ugyanis az A523 kiismerésére helyezték a hangsúlyt a három nap során, ennek ellenére jó érzésekkel várja a szezonkezdetet „Nem engedtük lejjebb az üzemanyagmennyiséget, szóval meglátjuk majd, mire leszünk képesek egy körön. Az optimizmusom abból adódik, hogy a hosszabb etapok során biztató tempót produkáltunk. A versenyzők részéről is jó visszajelzések érkeztek, mindketten elégedettek voltak az autóval. Azt mondták, kiszámíthatóan viselkedik és nem jeleztek semmiféle problémát, mindazonáltal lesznek még teendőink a verseny előtt” – idézi a román–amerikai szakembert a PlanetF1.

Némileg meglepő módon a teszt három napja mindössze három piros zászlós megszakítást hozott, a csapatok tehát nagyobb műszaki problémák nélkül róhatták a köröket a szahíri aszfaltcsíkon, Szafnauer szerint pedig épp emiatt hanyagolták a gyorsköröket. „A megbízhatóság lehetővé teszi, hogy a terveknek megfelelően teljesítsük a tesztprogramunkat és a lehető legtöbbet tanuljuk meg az új gépről. A három nap során rengeteg dolgot kellett kiismernünk, emellett több kísérletet is el akartunk végezni az autóval, ez az oka annak, hogy nem mentünk ki kevés üzemanyaggal. A gyorsköröknek ára van, mi pedig most nem szerettük volna ezt megfizetni” – zárta az Alpine főnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: