DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Bottas: Legalább 50 százalékkal jobb az idei Alfa Romeo

Nem győzte dicsérni a 2023-as autót a finn pilóta az F1-es tesztet követően: nincsen jelentős korlátozó tényező és a műszaki hiba is kevesebb lett.

Valtteri Bottas a harmadik legjobb idővel zárta szombaton a bahreini Formula-1-es tesztet, ám az 1:30,8-as körét a leglágyabb, C5-ös gumikeveréken érte el. A napját beárnyékolta, hogy délelőtt leállt alatta az Alfa Romeo: mint a csapat megerősítette, az erőforrással adódott némi gond, bár a pontos részleteket nem árulták el. Ahogy Bottas sem tudott bővebb magyarázatot adni, viszont az apró megbicsaklás ellenére is áradt belőle az optimizmus:

„Volt néhány problémánk, de ez része a tesztelésnek, és sokkal kevesebb is volt, mint tavaly” – idézi a pilótát a PlanetF1.com szakoldal.” Összességében eléggé biztatók az érzések az autóval kapcsolatban. De mint mindig a tesztek során, lehetetlen pontosan olvasni, hogy hol is állunk. De úgy fest, többé-kevésbé tartjuk a kitűzött célt. Volt egy problémánk, leálltam a pályán. Az erőforráshoz volt köze valamiképp, még vizsgálják. Kis időt veszítettünk ezzel, de így is rengeteg kört teljesítettünk. Sokkal-sokkal jobbak vagyunk, mint tavaly ilyenkor. Úgy vélem, jól felkészültünk – már amennyire ez három tesztnap alatt lehetséges.”

f1-bottas-alfa-romeo-teszt-bahrein-1



Arra a kérdésre, hogy milyen célokkal vág neki a néhány nap múlva startoló 2023-as szezonnak, így felelt Bottas: „Nehéz ezt a mai vagy az előző két nap alapján megmondani, de az, hogy csapatként jobbak legyünk, mint előző évben. Magam részéről ugyanez, jobb helyen szeretnék végezni, mint tavaly, ez szerintem reális. Úgy érzem, előreléptünk csapatként az autót illetően, és kevesebb gondunk is volt mostanáig. Az autó jobbnak érződik, mint tavaly.”

„Nem tudom, a többiek mennyi üzemanyaggal mentek meg ilyesmi, de legalább úgy tűnik, nem vagyunk a mezőny végén. Ezt jó látni, a lényeg pedig az, hogy milyennek érezzük az autót: egyértelműen érzem a fejlődést, amit próbáltunk elérni erre az évre, és sokkal jobb az idei versenygép stabilitása is” – fogalmazott a finn.

Bottas nem is igazán tudott konkrét és jelentős negatívumot kiemelni az új autóval kapcsolatban: „Nincsenek jelentős korlátok. Ezen a pályán mindig kompromisszumokat kell kötni a beállításokkal, de igazából semmi alapvető rossz tényező nincs az autó kapcsán. Úgy érzem, elég szépen megtaláltuk a beállításokat a három nap során, nagyon jó vezetni, szóval egyértelműen jó kiindulási pont. Sokkal jobb, mint előző évben. A tendencia továbbra is az, hogy nagy tempónál semleges kicsit a dolog, alacsony tempónál viszont roppant stabil. Még mindig van tehát különbség a kis és nagy tempó között, de azt mondanám, legalább 50 százalékkal jobb az autó, mint tavaly. Ez pedig megnyitja a beállítási lehetőségeket.”

f1-bottas-alfa-romeo-teszt-bahrein-2

Zhou is dicsérte a megbízhatóságot

Nem véletlenül emelte ki Bottas többször is, hogy kevés műszaki nehézségük adódott a három nap során, hiszen 2022-ben az Alfa Romeót sújtotta talán a legtöbb megbízhatósági probléma a szezonban. Úgy fest azonban, hogy a szombati gikszer ellenére történt előrelépés ez ügyben, legalábbis a csapattárs Guanyu Zhou szintén így vélekedett:

„Nagyot léptünk előre a megbízhatósági gondokat illetően, közösen a ferraris srácokkal. Kezdve a hűtőrendszerrel, ami gyakorlatilag a fő rész volt, amelyen igyekeztünk javítani év közben. Ez le is lassította más területek fejlesztéseit, amelyekkel leszorítóerőt nyerhettünk volna. Arra koncentráltunk, hogy az autó egyáltalán célba érjen. Úgyhogy egyértelműen az a célunk, hogy kevesebb kiesésünk legyen, mert tavaly túlságosan is sok volt belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: