DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
Formula+

Zúzás sprinten és edzéseken: az év F1-es balesete

A legnagyobb bukásokkal folytatjuk év végi F1-es szezonértékelőnket: három látványos törés vitte a prímet nálunk.

Következzenek a legnagyobb balesetek a 2025-ös F1-es szezonból: akárcsak a hagyományos szezonértékelőnk többi kategóriájában, ezúttal is felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája.

Angyal Zsófia: Szerencsére nem bővelkedtünk sok választási lehetőségben ezen kategóriánál – részemről az volt kérdéses, hogy látványossági szempontból, vagy jelentőségi perspektívából rangsoroljak. Előbbi nyert, így első helyre Yuki Tsunoda átfordulásos bukása került az imolai időmérőről, második helyre pedig Gabriel Bortoleto hatalmas becsapódása a brazil sprintről. A bronzérmet pedig Lando Norris elmért előzési kísérlete kapja Kanadából – amely bár kevésbé volt látványos, a világbajnokság szorosságához jelentősen hozzátett. 

1. Tsunoda az Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén

2. Bortoleto a Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamán 

3. Norris a Kanadai Nagydíjon

 

Gellérfi Gergő: Az első hely itt számomra nem is kérdéses, nagy megnyugvással nyugtázhattuk, hogy Bortoleto saját lábán szállt ki a rommá tört Sauberből Interlagosban. A másik két helyre az év másik két igazán nagy bukása került, a rangsorban Tsunodáét az átfordulás miatt helyeztem Doohané elé.

1. Bortoleto Interlagosban

2. Tsunoda Imolában

3. Doohan Suzukában

Nagyházi Anna: Idén több látványos törést is láthattunk, amelyek közül Bortoleto balesete az interlagosi sprinten különösen fájhatott, mivel a brazil hazai pályán repült a falba nagy tempóval. Tsunoda időmérős balesete Imolában már akkor ijesztőnek tűnt, amikor még csak a Red Bull-roncsot mutatták, és aztán jött a visszajátszás… Doohan rövidre sikerült F1-es karrierjébe pedig szintén belefért egy emlékezetes törés.

1. Bortoleto, interlagosi sprint

2. Tsunoda, imolai időmérő

3. Doohan, suzukai szabadedzés

 

Balogh Tamás: Három igazán nagy bukás maradt meg az emlékezetemben 2025-ből, közülük a legijesztőbb talán Gabriel Bortoleto hazai sprintes balesete volt – de csak egy hajszállal Yuki Tsunoda imolai borulása és Jack Doohan suzukai DRS-es incidense előtt.

1. Gabriel Bortoleto a brazil sprinten

2. Yuki Tsunoda az imolai időmérőn

3. Jack Doohan a suzukai szabadedzésen

Strommer Benjamin: Bortoleto alaposan ráijesztett a brazil közönségre és nagyjából minden tévénézőre a Sao Pauló-i sprint utolsó körében, a Senna S-ben: a Sauber előbb 300-as tempóval a bokszutcafalnak ütközött, majd a túloldalon 57 G-vel a gumifalba, közben pedig centiken múlt, hogy nem csapódott ágyúgolyóként Albon Williamsébe – egy még durvább balesetet úsztunk meg. Nem versenyhelyzetben, de Doohannek és Tsunodának volt még hasonlóan nagy tempónál történt, csúnya becsapódással végződő balesete.

1. Bortoleto Sao Paulóban, a sprinten

2. Doohan Japánban, az FP2-n

3. Tsunoda Imolában, az időmérőn

 

Gobodics Tamás: Szerencsére nem voltak igazán megrázó és nagy csattanások idén, illetve kevés – nekem kettő nagyobb jutott eszembe, Bortoleto rendkívül szerencsés brazíliai totálkárja, illetve szegény Jack Doohan suzukai bődületesen nagy becsapódása, amelyet utána még jó ideig érzett is. Ezeken felül viszont a top háromba nálam még a silverstone-i eső fér be – amikor Isack Hadjar tökéletesen bemutatta, hogy miért nem érdemes ezekkel az autókkal egy zivatar közepén megpróbálni versenyezni. Mert ez lesz belőle. Szerencsére nagy baj nem lett.

1. Bortoleto Interlagosban

2. Doohan Suzukában

3. Hadjar ráfutása Silverstone-ban

Bódog Balázs: Ebbe a kategóriába két klasszikusan „nagy ütközést” választottam. Az első hely a Sauber braziljáé, aki hazai pályán esett hatalmasat az interlagosi sprintverseny utolsó körében, ezzel a szezon legnagyobb erejű becsapódását produkálva. A másik ilyen típusú baleset a harmadik helyre kerülő Tsunodáé, a japán nagyon látványosan fejezte be az imolai időmérő edzést. Kettejük között az ezüst a McLaren-duó kanadai ütközetét illeti. A bajnoki címért harcoló csapattársak ekkor feszültek először igazán össze – bár az idény során még többször is megtalálták egymást a versenyek során.

1. Gabriel Bortoleto – Sao Paoló-i Nagydíj sprintversenye

2. Lando Norris és Oscar Piastri – Kanadai Nagydíj versenye

3. Yuki Tsunoda – Emilia-romagnai Nagydíj időmérő edzése

 

Balogh Bogi: Talán már kevéssé emlékszünk rá, de Yuki Tsunoda rövidke Red Bull-os karrierje elején egy brutálisan kinéző balesetet szenvedett Imolában az időmérőn. A japán majdnem átrepült a kerítésen is, isteni csoda szerintem, hogy sem neki, sem nézőnek, sem sportbírónak nem lett baja. Bortoleto bukásakor aztán hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem, szörnyű volt még nézni is, hogy mekkora erővel csapódik neki az ifjú brazil kétszer is (!) a falnak. A harmadik helyre egy olyan esetet tettem, amely rávilágított arra, miért vagyunk extrém óvatosak az esős versenyekkel; Hadjar Silverstone-ban még a villogó piros lámpát sem látta, és fékezés nélkül belecsúszott Antonellibe, amikor az lassított. Megint, óriási szerencse, hogy nem lett baja egyiküknek sem, ilyen ráfutásos baleset végződött már nagyon csúnyán.

1. Tsunoda Imolában

2. Bortoleto Brazíliában

3. Hadjar és Antonelli Silverstone-ban

Végeredmény: Bortoleto sprintes zúzása vitte nálunk a prímet baleset terén idén, de kiemelendő Tsunoda és Doohan időmérős és edzésbukása is – miközben konkrét futamon történt ütközésből csak kettő kapott említést a szerkesztőségi listáinkon.

1. Bortoleto az interlagosi sprinten 22 pont

2. Tsunoda az imolai időmérőn 14 pont

3. Doohan a suzukai szabadedzésen 7 pont

4. Norris és Piastri ütközése Kanadában 3 pont

5. Hadjar és Antonelli a Brit Nagydíjon 2 pont

 

A korábbi kategóriák eredményei:

Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2. Lando Norris, 3. George Russell

Az év csapata: 1. McLaren, 2. Williams, 3. Red Bull

Az év meglepetése: 1. Williams, 2. Isack Hadjar, 3. Sauber

Az év csalódása: 1. Lewis Hamilton, 2. Ferrari, 3. Alpine

Az év újonca: 1. Isack Hadjar, 2. Oliver Bearman, 3. Kimi Antonelli

Az év csapatvezetője: 1. Laurent Mekies, 2. James Vowles, 3. Andrea Stella

Az év versenye: 1. Brit Nagydíj, 2. Ausztrál Nagydíj, 3. Mexikóvárosi Nagydíj

Az év előzése: 1. Verstappen Piastri ellen Imolában, 2. Leclerc Russell ellen Zandvoortban, 3. Piastri Hamilton ellen Melbourne-ben

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: