DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat
Formula+

Melyik volt idén a legjobb csapat az F1-ben?

A McLaren 27 év után tarolt le ismét mindent, de vajon szerintünk is ők voltak-e idén a legjobbak? Íme, hagyományos évértékelő sorozatunk második felvonása.

Idén sem marad el a Formula.hu szokásos F1-es évértékelő sorozata, amelyben minden kategóriában felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája. A versenyzők után a csapatok 2025-ös teljesítményeit értékeltük.

 

Balogh Bogi: Adná magát, hogy a konstruktőri tabellán mindenkit agyonverő csapat legyen a legjobb itt is, én viszont nem tudom őket jó szívvel az első helyre rakni. Vb-cím ide vagy oda, néha rém kínos volt nézni, amit ez a csapat taktika címszóval bemutatott, néhol már ferraris magasságokba emelkedve. A papaja szabályokat, amelyekk miatt majdnem kicsúszott a kezükből az egyéni cím, meg hagyjuk is… A Red Bull ezzel szemben, bármennyire hozta év elején a formáját a székfoglalósdival, és bármennyire úgy látszott, hogy darabjaira hullott így szezon közben, azért mégiscsak képes volt Max Verstappent visszahozni a vb-meccsbe. Szerintem egy ekkora átalakulás közepette ez jelentős eredmény. A harmadik helyezett nálam a Williams, szerintem igazi meglepetés volt a csapat idei formája, ahhoz képest, hogy talán ők akarták a leghamarabb elengedni az egész szezont.

1. Red Bull

2. McLaren

3. Williams

evcsapata-2-redbull-f1



Strommer Benjamin: A csapathibák árnyalják a képet, de az az istálló, amelyik olyan autót épít, mellyel hat versennyel a szezon vége előtt megszerzi a konstruktőri címet, kétségtelenül az év legjobbja – sokkal rögösebben, de a dupla is sikerült a McLarennek, 1998 óta első alkalommal. A Red Bull év közepén valószínűleg az első háromba sem fért volna bele, de az, hogy vb-esélyes pozícióba juttatták Verstappent, megérdemli a második helyet, a tavalyi pontjait megnyolcszorozó, kétszer is dobogót ünneplő Williams pedig a harmadikat.

1. McLaren

2. Red Bull

3. Williams

 

Gellérfi Gergő: Lehet, hogy furcsa a választásom, de a négy nagycsapat mindegyike szolgáltatott okot arra, hogy ne az övék legyen az első hely, a Williams viszont úgy kiemelkedett a középmezőnyből, hogy megérdemli ezt a címet. A második és a harmadik helyre a McLaren az ismét szenzációs versenyautót építő technikai részleg miatt, a Red Bull pedig az újraszervezést követő őszi csodás feltámadás miatt került oda.

1. Williams

2. McLaren

3. Red Bull

evcsapata-3-williams-f1

Bódog Balázs: Annak ellenére, hogy a vártnál sokkal tovább húzták az egyéni világbajnoki cím megszerzését, és több megkérdőjelezhető helyzetbe is belekerültek a szezon során, ez a cím csak a McLarent illetheti. A wokingiak közel kétszer annyi ponttal zártak, mint közvetlen üldözőik. Az ezüst a két dobogót is begyűjtő Williamsé, ahol a tavalyi kilencedik helyet ötödikre cserélte a csapat, egyre jobban haladnak előre a groves-iak. A bronz a Mercedesnél landol, a német gárda az erősorrendben a McLaren és Max Verstappen mögé szorult, de így is be tudta húzni konstruktőri második helyet.

1. McLaren

2. Williams

3. Mercedes

 

Balogh Tamás: Ha csak operatív meg kommunikációs szempontból nézném a McLaren idei produkcióját, a dobogón sem nagyon lenne helyük, a mérnöki csapat munkája azonban mindezt kompenzálta és azt eredményezte, hogy 1998 óta először mindent bezsebeltek – így a kínos bakik ellenére sem lehetett más nálam az év csapata. A Red Bull elképesztően összeszedte magát a nyári mélypont után, a Williams pedig az elmúlt nagyjából tíz év legjobb teljesítményét nyújtva uralta az alsóházat.

1. McLaren

2. Red Bull

3. Williams

 

Angyal Zsófia: Minden élcsapatnál történtek érdekességek idén, melyek miatt nehéz egy erősorrendet felállítani: a McLaren a papaja-szabályokkal vágta sokszor saját maga alatt a fát, a Red Bull a Horner-ügy és az évközbeni pilótacsere miatt nem fér fel a listámra, a Ferrari pedig tempóban volt elmaradva. Így az első helyre a Williams került a hatalmas teljesítményjavulás miatt a korábbi évekhez képest, a Racing Bulls hasonló okok miatt ezüstérmes (illetve a Lawson-Hadjar pilótapáros szórakoztató együttese okán is), a dobogó harmadik fokára pedig nálam a konstruktőri második Mercedes fért fel. 

1. Williams

2. Racing Bulls

3. Mercedes

evcsapata-1-mclaren-f1

Gobodics Tamás: Szerintem három olyan csapat volt idén, amely minden kétséget kizáróan megérdemli az említést, a sorrendet pedig végül a tabella alapján állítottam fel közöttük Megkérdőjelezhető döntések ide, helyenként furcsa kommunikáció oda, a konstruktőri vb-címet utcahosszal nyerő, végül az egyéni vb-címet is behúzó, verhetetlen autót építő McLaren első helye nálam nem kérdés, a Red Bullban elsősorban az évközi fordulatot és fejlődést díjazom, mert ők léptek előre leginkább, a Williams pedig a várakozásokhoz képest bravúrszezont produkált – nekik is jár a pacsi.

1. McLaren

2. Red Bull

3. Williams

 

Nagyházi Anna: Igen, a McLarentől láthattunk idén botrányos stratégiai döntéseket, illetve az is igazán megosztó volt, ahogyan pilótáikat kezelték, de kétségkívül messze a legjobb autót sikerült összerakniuk 2025-ben, s nem véletlenül húzták be tükörsimán a konstruktőri bajnoki címet már október elején. A Williamstől többször is láthattunk kiemelkedő teljesítményeket, s Sainz révén még két dobogós helyezést is szállítottak, így megérdemelten lettek a középmezőny legjobbjai. A VCARB pedig azért került fel nálam a listára, mert személy szerint nem vártam tőlük sok szépet és jót az év elején, ehhez képest Hadjarék is gyakran feltűntek igazán előkelő pozíciókban, sőt, a szezon egy részén még az is felmerült viccesen, hogy Verstappen talán jobban járna, ha a testvércsapat autójában ülne a Red Bull helyett.

1. McLaren

2. Williams

3. VCARB

evcsapata-nyito-f1

Végeredmény: A McLaren a konstruktőri világbajnokság mellett szerkesztőségünk toplistáján is megvédte címét, de azért közel sem kiemelkedő pontszámmal, köszönhetően a sok kellemetlen megingásuknak. Második helyre a „best of the rest”, azaz a Williams ért oda, megelőzve a Red Bullt, de említést kapott még a Racing Bulls és a Mercedes is.

1. McLaren 19 pont

2. Williams 14 pont

3. Red Bull 10 pont

4. Racing Bulls 3 pont

5. Mercedes 2 pont

 

A korábbi kategóriák eredményei:

Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2. Lando Norris, 3. George Russell

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: