A csapatvezetőkkel folytatjuk a Formula.hu hagyományos év végi szezonértékelő sorozatát: igyekeztünk górcső alá venni, melyik szakember volt képes olyat nyújtani az istállója élén, amely meghatározó volt az alakulat szereplésében. Ahogy minden kategóriában, itt is felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája.
Bódog Balázs: Bár logikusnak tűnik, hogy a vb-győztes gárda bezsebelje a csapatfőnöki címet is, az elismerésre méltó eredmény mellett a csapat egy-egy megkérdőjelezhető döntése miatt a McLarent írányító Andrea Stella csupán másodikként végez ebben a rangsorban. Az első a Red Bull kormányát év közben átvevő Laurent Mekies lett, aki alatt egyértelműen jobb irányt vett a csapat, sőt, majdnem az egyéni vb-cím is összejött a vezetésével. A harmadik helyen a Williams-vezér Vowles végzett a csapat előretörésének köszönhetően.
1. Laurent Mekies
2. Andrea Stella
3. James Vowles

Angyal Zsófia: Harmadszor is egy pozitív kategória élére került nálam a Williams, ezúttal James Vowles képviseletében. Realisztikus elképzelések alapján építi újjá a legendás istállót, a nyilatkozataiból pedig egy olyan nyugalom és csendes magabiztosság sugárzik, ami jelenleg páratlan a csapatfőnökök között. Az ezüstérmet Toto Wolff szerezte meg Kimi Antonelli bátor szerződtetésével és a konstruktőri második helyezésért, harmadik helyre pedig Laurent Mekies fért fel, aki a szezon végére össze tudta kapni az energiaitalosok teljesítményét.
1. James Vowles
2. Toto Wolff
3. Laurent Mekies
Balogh Tamás: A mindent besöprő McLarent irányító Andrea Stellának egyértelműen helye van egy ilyen toplistán – de számomra nem annak élén: túl sok volt a kínos kommunikáció a papaja szabályok és a baklövéseik körül. Így nálam az év csapatfőnöke az idény közben a Red Bull nagycsapatához átkerülő Laurent Mekies volt, aki képes volt összerántani a szétesés felé robogó és egyre kevésbé versenyképes gárdát. Emellett még James Vowlest emelném ki, aki a tavalyi kisebb kisiklás után megmutatta, hogy jó az irány, amely felé a Williamst elindította pár éve.
1. Laurent Mekies
2. Andrea Stella
3. James Vowles
Gellérfi Gergő: Laurent Mekies jött, látott… és majdnem győzött. A francia szakember keze alatt új életre kelt a Red Bull csapata – lehet, hogy átmeneti megoldásnak szánták, de minden érv amellett szól, hogy végleges legyen. A második helyre James Vowlest tettem, aki nemrég még gúny és nevetés céltáblája volt a paddockban, mostanra viszont az eredmények beszélnek helyette, a harmadik pozíció pedig azé az Ayao Komatsué, aki keze alatt egyre jobb irányba tart a Haas.
1. Laurent Mekies
2. James Vowles
3. Ayao Komatsu

Nagyházi Anna: A Williams versenygépe pár évvel ezelőtt egy F2-es autónak tűnt az F1 mezőnyében, ehhez képest idén többször is dobogóra állhattak és simán a középmezőny legjobbjai voltak – ez pedig szerintem nagyon nagy részben köszönhető James Vowles csapatfőnöknek, így nálam ő az első. A Red Bullon belül az utóbbi időben hatalmas volt a feszültség, ebben pedig nagy szerepe volt Christian Horner volt csapatfőnöknek, aki után felüdülés volt számomra Mekiest látni a bikások élén, ezzel nálam felfért a top háromba. Komatsuval kapcsolatban pedig hasonlókat tudnék mondani, mint Vowles esetében, s én úgy hiszem, a Haas Komatsuval az élén még sok szép meglepetésre lehet képes.
1. James Vowles
2. Laurent Mekies
3. Ayao Komatsu
Strommer Benjamin: Nagy terhet dobott Laurent Mekies vállára a Red Bull felsővezetése, mikor nyáron Christian Horner helyére ültették, de a legkörváltozás érezhető volt, az eredmények pedig magukért beszélnek: ő győzött meg leginkább a csapatvezetők közül. Andrea Stella Zak Brown árnyékában, de eredményesen végezte a csapatfőnöki munkát a McLarennél, Ayao Komatsu pedig újfent meggyőzött arról, milyen jó választás volt a Haas részéről házon belül kijelölni az új csapatfőnököt.
1. Laurent Mekies
2. Andrea Stella
3. Ayao Komatsu

Gobodics Tamás: Ezen sokat kellett gondolkodnom, mert valahogy ezt már nem érzem olyan egyszerűnek, mint az év csapata versenyt. A McLarennél ugyanis szerintem inkább a háttérmunka, a mérnöki teljesítmény diadala ez a sikerkorszak, a csapatvezetés érdemei pedig ugyan vitathatatlanok, de a negatívumok is inkább náluk domborodnak ki. Így én végül Laurent Mekiest választottam az első helyre, aki a megérkezése után nem sokkal fenekestül felforgatta és győztes útra terelte a Red Bullt, ha csak az általa irányított időszakot nézzük, akkor az egy abszolút klasszisteljesítmény volt tőlük, főleg az előzmények ismeretében. A bajnok csapatfőnököt sokkal lejjebb azért nem tenném így sem, a dobogóra pedig azt a Jonathan Wheatley-t húztam még be, aki a megérkezése után szintén azonnal feltüzelte és életképes istállóvá tette a vegetáló Saubert.
1. Laurent Mekies
2. Andrea Stella
3. Jonathan Wheatley
Balogh Bogi: Bár Christian Horner ikonikus karaktere volt a bikásoknak, azért ahogy haladt előre az év, látszott, hogy az ő elküldése nem feltétlenül volt egetrengetően rossz döntés. Úgy tűnik, az előléptetett Mekies munkamorálja kellő nyugalmat és pozitív energiát hozott a Red Bull kollektívájába. Hasonlóan jó ötlet volt anno a Haas tulajdonosi körétől is, hogy kitették a rocksztárt a csapatból, és a helyére egy mérnököt ültettek; az istállóról egyre inkább az eredményeik miatt beszélünk. A világbajnok alakulat csapatfőnökének is helye van ezen a listán, és tudom-tudom, ők igazából ketten vannak, de szerintem Andrea Stella az, aki ezt az egész projektet ténylegesen, technikailag vezeti.
1. Laurent Mekies
2. Ayao Komatsu
3. Andrea Stella

Végeredmény: A Christian Hornert 20 év után váltó Laurent Mekies teljesítménye győzte meg leginkább szerkesztőségünket, a vb-címeket bezsebelő McLaren-főnököt, Andrea Stellát viszont még a Williamst a középmezőny élére vezénylő James Vowles is megelőzte.
1. Laurent Mekies 21 pont
2. James Vowles 10 pont
3. Andrea Stella 9 pont
4. Ayao Komatsu 5 pont
5. Toto Wolff 2 pont
6. Jonathan Wheatley 1 pont
A korábbi kategóriák eredményei:
Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2. Lando Norris, 3. George Russell
Az év csapata: 1. McLaren, 2. Williams, 3. Red Bull
Az év meglepetése: 1. Williams, 2. Isack Hadjar, 3. Sauber
Az év csalódása: 1. Lewis Hamilton, 2. Ferrari, 3. Alpine
Az év újonca: 1. Isack Hadjar, 2. Oliver Bearman, 3. Kimi Antonelli