Igazi generációváltás zajlott le idén a Formula-1-ben, hiszen öt újoncot avattunk: hagyományos szezon végi értékelő sorozatunk ötödik részében az ő teljesítményüket értékeltük. Mint mindig, most is 3-2-1 pontokat osztottunk egyéni toplistáink után, így állt össze a szerkesztőségi végeredmény.

Nagyházi Anna: Hadjar hatalmas pozitív csalódás volt a szememben az újoncok közül, hiszen a szezon előtt mindenki Bearmanről és Antonelliről áradozott, a franciát viszont kissé elfelejtették. Ehhez képest Hadjar remekül megtalálta a helyét a VCARB-ban, hamar felvette az F1 ritmusát, több kiemelkedő teljesítménye is volt 2025-ben – köztük a felejthetetlen hollandiai dobogó. Bearmannek kellett egy kis idő, mire megmutatta, mire is képes valójában, az év második felére azonban bizonyította, hogy valóban ő a jövő egyik legnagyobb tehetsége. Antonellinek annyiban volt nehezebb dolga, mint a többi újoncnak, hogy egy topcsapatba csöppent be rendkívül fiatalon, de így is többször képes volt megszorongatni, sőt, néha legyőzni is sokkal tapasztaltabb csapattársát, Russellt.
1. Isack Hadjar
2. Oliver Bearman
3. Andrea Kimi Antonelli
Strommer Benjamin: Nehéz volt a döntés négy kiválóan bemutatkozó újonc között. Szkeptikus voltam Antonellivel szemben, elhamarkodottnak éreztem az ő beültetését, de idei megvillanásával és három dobogójával (különösen az interlagosival) meggyőzött engem, nálam ő az év újonca. Isack Hadjar stabil szereplésével bizonyított, esetében a szezon első szakasza után már meg sem lepődtünk, ha az első tízben végzett, Oliver Bearman pedig Ocon legyőzésével érdemelte ki nálam ezt a helyet, az egy időmérőkön Hülkenberggel döntetlent hozó Bortoletót a negyedik helyre szorítva.
1. Andrea Kimi Antonelli
2. Isack Hadjar
3. Oliver Bearman

Gobodics Tamás: Csináltunk erről egy Pitwall Talk adást, azt ajánlom mindenki figyelmébe, a magam részéről pedig nem térnék el az ott ismertetett listától: Hadjar az élen, nálam csak egy hajszállal, egy nagyon vékony hajszállal szorul mögé a rutinos, futamgyőztes csapattársat házon belül legyőző Oliver Bearman, a dobogó alsó fokára pedig a pokoli erős csapattárssal gyakorlatilag pariban lévő Gabriel Bortoleto fér fel. Kimi Antonelli sokak szemében feltűnt az év második felében, de ne feledjük: nyáron olyan teljesítményt nyújtott, hogy egy Red Bull, vagy Alpine esetében lehet, hogy már nem lenne az F1-ben.
1. Isack Hadjar
2. Oliver Bearman
3. Gabriel Bortoleto
Angyal Zsófia: Isack Hadjar személyiségfejlődése a juniorszériákban eltöltött éveihez mérten olyan fajta elköteleződést, akaraterőt és rugalmasságot tanúsít, amik miatt biztos vagyok benne, hogy nagy jövő vár rá. Számos nyilatkozata egy-egy kiemelkedő időmérő vagy futameredmény után is arról szólt, hogy hol javíthatott volna még – újoncként szerintem ez nagyon értékes hozzáállás. Kimi Antonelli az év végén mutatott színvonallal győzött meg – Oliver Bearman pedig szorgosan gyűjtötte a pontokat, ráadásul tapasztaltabb csapattársa előtt végzett a bajnoki tabellán.
1. Isack Hadjar
2. Kimi Antonelli
3. Oliver Bearman

Balogh Tamás: Számomra az teszi egyértelművé, hogy Isack Hadjar volt az év újonca, hogy egy pont után már fel sem kaptuk a fejünket a jó teljesítményére, annyira megszokottá vált, hogy ott van a középmezőny elejében – miközben tőle vártam a legkevesebbet a debütánsok közül. Oliver Bearman az olykor kínos piros zászlós hibái után nagyon összekapta magát az évad hajrájára, míg a dobogó alsó fokáért folyó különversenyt az döntötte el nálam Gabriel Bortoleto javára Kimi Antonellivel szemben, hogy előbbi többé-kevésbé partiban volt Nico Hülkenberggel a Saubernél, utóbbi viszont a teljes európai szezonra beleszürkült a mezőnybe.
1. Isack Hadjar
2. Oliver Bearman
3. Gabriel Bortoleto
Bódog Balázs: A elsőbálozók közül ez a cím nálam a jövő évi Red Bull-pilótáé, aki a zandvoorti dobogó mellett az egyéni tabella felsőházához is nagyon közel állt. A második hely a szezon közepén kicsit visszaeső Antonellit illeti – ennek ellenére az olasz bizonyította a juniorkategóriákban mutatott képességeit. A harmadik pozíció Bearmené, aki beállította a Haas legjobb eredményét mexikói negyedik helyével.
1. Isack Hadjar
2. Andrea Kimi Antonelli
3. Oliver Bearman

Balogh Bogi: Na, ezt a listát aztán akárhogy lehetne variálni, mert igazán egyik újonc sem égett be. Azért Hadjart tettem végül az első helyre, mert benne még én sem hittem; az F2-ben egy arrogáns, másokkal nem törődő karakternek tűnt, ehhez képest nagyon hamar felnőtt a feladathoz, és példaértékű, hogy a szezonnyitón elkövetett óriási hibája nem nyomta rá a bélyeget az évére. Bearman jó formája kevésbé volt meglepetés, az első helyre azért nem őt raktam végül, mert az a piros zászlós gyorshajtós hiba szerintem túl sok volt még újoncként is. Antonelli szintén jobban teljesített szerintem, mint bárki várta, reméljük, jövőre azért a szezon felét kitevő európai versenyeket is megszereti.
1. Isack Hadjar
2. Oliver Bearman
3. Kimi Antonelli
Gellérfi Gergő: Az első helyezetthez számomra kétség sem férhet: Isack Hadjar, akitől három másik újoncnál is kevesebbet várt a világ autósportrajongóinak zöme, olyan természetességgel dobálta a 3-4. soros kvalifikációkat és a top8-as futamhelyezéseket, hogy a végén már szinte fel se tűnt. Oliver Bearman jól kezdett, majd volt egy borzalmas félszezonja, amelyet követően a középmezőny élére katapultált, és megverte házon belül Ocont, míg Bortoleto és Antonelli között nálam Antonelli európai összeomlása döntött egy hajszállal a brazil javára.
1. Isack Hadjar
2. Oliver Bearman
3. Gabriel Bortoleto
Végeredmény: Bár az ötből négy újonc is remekelt idén, Hadjar mégis majdnem maximális pontszámmal végzett szerkesztőségi listánk élén, megelőzve Bearmant, Antonellit és Bortoletót. Egyedül Jack Doohan maradt ki a felsorolásból, de ő igazából rendes esélyt sem kapott a bizonyításra az Alpine-tól.
1. Isack Hadjar 23 pont
2. Oliver Bearman 13 pont
3. Kimi Antonelli 9 pont
4. Gabriel Bortoleto 3 pont
A korábbi kategóriák eredményei:
Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2. Lando Norris, 3. George Russell
Az év csapata: 1. McLaren, 2. Williams, 3. Red Bull
Az év meglepetése: 1. Williams, 2. Isack Hadjar, 3. Sauber
Az év csalódása: 1. Lewis Hamilton, 2. Ferrari, 3. Alpine