A dobogósok
George Russell a 62. pilóta lett az F1 történetében, aki karrierje során négy futamgyőzelmet tudott aratni, a hatodik rajtelsőséggel bekerült az első ötvenbe az örökranglistán, egyúttal az 50. versenyző lett, aki mesterhármast ér el, azaz a pole-ból nyer a leggyorsabb kör megszerzésével.
A britek és a Mercedes-erőforrás is a tizenegyedik győzelmüket szerezték a Gilles Villeneuve versenypályán, amivel egyaránt a helyi örökranglista élén állnak.
A 2024-es Las Vegas-i Nagydíj, azaz Russell legutóbbi győzelme óta először maradt le a McLaren a dobogóról – a Mercedes viszont sorozatban 11. dobogóját szerezte ezen a pályán.
A brit pilóták sorozatban 150. versenyükön szereztek pontot, de még több mint egy szezon kell ahhoz, hogy a németek 176-os csúcsát beállítsák. Csak ez a két nemzet tudott sorozatban száznál is több versenyen pontot szerezni, míg ötven feletti szériája rajtuk kívül a spanyoloknak van még.
Egyébként a 2009-es Olasz Nagydíj óta csak két versenyen, a 2015-ös Szingapúri és a 2018-as Osztrák Nagydíjon nem szerzett pontot az ország,
Max Verstappen karrierje 117. dobogós helyezésével megelőzte Michael Schumachert az egy csapattal szerzett pódiumok örökranglistájának második helyén.
Verstappen sorozatban 31. versenyén szerzett pontot, ezzel már csak kettőre van minden idők harmadik leghosszabb ilyen szériájától, míg Piastri a holland, illetve Lewis Hamilton után a harmadik pilóta lett, aki sorozatban 28 versenyen pontot szerez.
Andrea Kimi Antonelli karrierje első dobogóját szerezte 18 évesen, 9 hónaposan és 21 naposan, amivel Max Verstappen és Lance Stroll után minden idők harmadik legfiatalabb dobogósa lett.
A 2009-es Japán Nagydíj (és Jarno Trulli) óta először szerzett dobogót olasz versenyző – ez összesen az ország 208. pódiuma volt, azaz hattal járnak Lewis Hamilton előtt ebben a tekintetben.
A pontszerzők
Véget ért Oscar Piastri nyolc futamon át tartó dobogós sorozata, pedig a kilencedikkel beállíthatta volna a McLaren csapatrekordját. Az F1 történetében csak kilenc versenyző, Schumacher, Hamilton, Alonso, Verstappen, Vettel, Clark, Lauda, Piquet és Nico Rosberg tudott ennél hosszabb dobogós szériát felmutatni.
A nagy-nagy sorozat azonban még tart: az ausztrál egymás után 38. alkalommal ért célba, és már csak öt versenyre van az örökranglista második, tízre pedig az első helyétől. Verstappen 31-es szériája az F1 történetének hetedik leghosszabbja.
Az 1966-os szezon és Jack Brabham óta először fordul elő, hogy egy ausztrál versenyző sorozatban hat futamon át vezeti a bajnokságot.
Charles Leclerc karrierje során mindössze másodszor jutott be a kanadai Q3-ba, ez éppúgy 2019-ben sikerült neki utoljára, mint hogy a Ferrari dupla Q3-nak örvendhessen itt. Lewis Hamilton esetében viszont sosem volt ez kérdéses, hiszen karrierje összes itteni időmérőjén ott volt az utolsó szakaszban.
Fernando Alonso sorozatban negyedszer jutott be a Q3-ba azt követően, hogy előtte sorozatban hatszor nem sikerült ez neki – végül meglett idei második pontszerzése.
Bár a Sauber nem története legszebb éveit éli, mégis ki kell emelni, hogy a legutóbbi négy Kanadai Nagydíjból háromszor is pontot szereztek – és 2022 tavasza óta először zárt a csapat egyik autója egymás után két futamot is a legjobb nyolc között.
Esteban Ocon eddig mind a hat Kanadai Nagydíján pontot szerzett, és Vettel, valamint Raikkönen után a harmadik versenyző lett, aki első hat montreali fellépéséről mindig ponttal távozik.
A franciáról nem csak örömteli dolgokat lehet elmondani, hiszen 166-tal immár második helyen áll Romain Grosjean mögött a pole nélküli futamok örökranglistáján. Sőt, ha a következő két versenyen se ő, se Pierre Gasly nem szerez rajtelsőséget, akkor a franciák kisajátítják majd a lista dobogóját.
Carlos Sainz lett az F1 történetének tizedik versenyzője, aki legalább 150 futamon pontot szerez – de azt is mondjuk el, hogy közel tíz év, 2015 ősze óta először esett ki egymás után kétszer a Q3-ban.
A többiek
A Haas története 200. futamát teljesítette, 19. istállóként érik el ezt a számot – de a Minardi után mindössze másodikként úgy, hogy nem szereztek dobogót. Az Alpine épp e mennyiség felénél, 100 versenynél jár – legalábbis ezen a néven –, amit úgy „ünnepeltek”, hogy 2016 óta először pont nélkül maradtak ezen a helyszínen.
A helyi hős, Lance Stroll a szezon eleji két pontszerzése óta sorozatban nyolcadik alkalommal nem tud beférni az első 14-be – pedig ez a pálya kimondottan kedves hozzá, hiszen 2018-as kiesését leszámítva mindig pontot szerzett itt.
Az időmérők viszont sose ízlettek neki itt: ő lett az első versenyző, aki ötször is kiesett a Q1-ben ezen a helyszínen – a Q2-be kétszer, a Q3-ba egyszer jutott be.
Alexander Albon lett Fernando Alonso után a második versenyző idén, aki egymás után két versenyen esik ki, míg Liam Lawson abban követte a spanyol példáját, hogy három kiesést gyűjtött be a szezonban.
Lando Norris kiesésével véget ért minden idők 9. leghosszabb, 22-es pontszerzési szériája – a brit sorozatban harmadik nullázását szenvedte el baleset miatt, utoljára két éve Kanadában nullázott másokból.
A brit egyébként legutóbbi kiesése alkalmával is teljesítette a versenytáv 90 százalékát, így a 2023-as idényzáró óta mindig bekerült a hivatalos végeredménybe, méghozzá sorozatban 35. alkalommal, ami a 7. leghosszabb ilyen széria az F1 történetében.
A baleset miatt az F1 történetében 12. alkalommal biztonsági autó mögött ért véget a verseny – először ez épp itt, Kanadában történt meg 26 évvel ezelőtt.