A 81-es rajtszámú Oscar Piastri lett az F1 történetének 81. versenyzője, aki legalább két futamgyőzelmet arat, egyúttal a nyolc bakui futamon a hetedik különböző győztes, hiszen továbbra is csak Sergio Perez tudott itt duplázni.
A Mercedes és a Red Bull után a McLaren lett a harmadik csapat, mely futamot nyert Bakuban, s többek között ennek köszönhetően át is vették a vezetést a bajnoki pontversenyben – a 2014-es szezonnyitó óta először vezeti a bajnokságot a McLaren, egyúttal 55 futam után először nem a Red Bull áll a bajnokság élén.
A wokingiak sorozatban tizenharmadszor szereztek dobogót, ami a csapat történetének második leghosszabb ilyen szériája – a leghosszabb, 19-es sorozat a teljes 2007-es szezont, illetve a 2008-as idény első két futamát öleli fel.
Piastri karrierje során ötödször indult a második rajthelyről – senkinek nincs ennél több második rajthelye úgy, hogy sosem szerzett pole-pozíciót.
Charles Leclerc karrierje 26. rajtelsőségével beérte Mika Hakkinent az örökranglista 11. helyén – még három pole kell ahhoz, hogy betörjön az első tíz közé. Ez volt a 21. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban négy pole-t szerezzen ugyanazon a nagydíjon, de csak a második (Stirling Moss, Brit Nagydíj, 1955–1958) olyan, hogy ez nem világbajnok versenyző éri el.
Nyerni viszont egyetlen alkalommal sem sikerült itt a pole-ból, sőt előző 15 rajtelsőségéből csak az idei monacóit tudta futamgyőzelemre váltani. Ez a 21. alkalom, hogy a monacói nem nyer az első rajtkockából, ez a legalább tíz pole-t szerző versenyzők közül Arnoux és Coulthard után a harmadik legrosszabb arány 80,77 százalékkal.
Leclerc sorozatban negyedik dobogóját szerezte, idén erre csak Max Verstappen volt képes idáig, összesen pedig ez volt a 39. alkalom, hogy az első három között végzett, amivel az örökranglista 24. helyén áll Sergio Perezzel holtversenyben.
Leclerc-nek köszönhetően ez volt az 500. nagydíj, melyen legalább egy körön át vezetett a Ferrari – a McLaren a második 344-gyel, 100 fölött van még a Williams, a Red Bull, a Mercedes és a néhai Lotus.
Az F1 történetében először kizárólag F2-es bajnokok álltak a dobogóra, s ez a második alkalom a 2015-ös és 2024-es Belga Nagydíj után, amikor csak GP2-es és/vagy F2-es bajnokok álltak a pódiumon.
Karrierje során 10. alkalommal lett Lando Norrisé a leggyorsabb versenykört, ő a 38. pilóta, aki két számjegyű leggyorsabb kört teljesít.
Norris a tavalyi vegasi futam óta először, karrierje során hatodszor esett ki a Q1-ben – ezzel már csak Verstappen és Piastri büszkélkedhet azzal, hogy az összes idei időmérőn bejutott a legjobb tízbe.
Max Verstappen ötödik helyével a Red Bull sorozatban 60. versenyén szerzett pontot, ezzel ők az ötödik csapat az F1 történetében, akik ilyen hosszú szériát érnek el a Ferrari (81), a McLaren (64) és a Mercedes (62 kétszer) után.
A 2021-es Brit és Magyar Nagydíj óta először fordult elő, hogy Verstappen két egymás utáni versenyen nem fért be a top4-be, arra pedig a 2017-es Azerbajdzsáni és Osztrák Nagydíj óta nem volt példa, hogy két egymás utáni futamon se Verstappen, se Hamilton ne álljon dobogóra.
Alex Albon saját maga és csapata idei legjobb eredményét érte el a hetedik hellyel és beállította williamses karrierjének legjobb eredményét.
Franco Colapinto lett az F1 történetének 353. pontszerzője, egyúttal a 23 argentin versenyzőből a 8., akinek sikerül feliratkozni a bajnoki tabellára. Az 1960-as szezonnyitó óta viszont csak a második argentin ő Carlos Reutemann után, aki bajnoki egységeket szerez, pedig kettejükön kívül nyolc másik pilóta is képviselte az országot az F1-ben azóta.
Colapinto több pontot szerzett egy verseny alatt, mint az autójában ülő elődei, Logan Sargeant és Nicholas Latifi az előző 69 futamon, azaz a 2021-es Holland Nagydíj óta összeadva.
Colapinto lett Reutemann óta az első argentin, aki a legjobb tíz közé kvalifikál, s a 2022-es silverstone-i időmérő óta először neki sikerült csapattársként felülmúlni Alex Albont a kvalifikáción.
A megszerzett tíz pontnál többet egy versenyen utoljára hét évvel ezelőtt ugyanitt szereztek a grove-iak Lance Stroll harmadik helyének köszönhetően, azóta épp ennyi született három másik versenyen: a 2017-es Olasz, a 2021-es Magyar, valamint ugyanabban az évben a csonka Belga Nagydíjon.
Lewis Hamilton második versenyzőként Fernando Alonso után túllépte 100 ezredik teljesített versenykilométerét.
Bár rajtbüntetése után mindössze a 9. helyre tudott előrejönni (igaz, így is minden alkalommal pontot szerzett a bokszból indulva), Hamilton továbbra is őrzi azt a remek statisztikát, mely szerint mind a 8 bakui futamon teljesítette az összes versenykört – szám szerint 408-at.
Oliver Bearman egészen egyedülálló dolgot teljesített: arra természetesen már volt példa, hogy karrierje első két nagydíját két külön csapattal futja, arra viszont még soha, hogy mindkét csapatnak pontot is szerezzen.
Bearman karrierje második időmérőjét is a 11. helyen zárta, ezzel a Haasnak továbbra sem sikerült a Q3-ba jutnia Bakuban.
Nico Hülkenberg idén már a 7. alkalommal végzett a „majdnem pontszerző” 11. helyen – ezúttal a hajrában bukta el a pontszerzést csapattársával szemben. Ezzel ő az a versenyző az F1 történetében, aki egy szezonon belül legtöbbször marad le egy hellyel a pontosztásról.
Esteban Ocon karrierje 150. nagydíján vett részt, ő a 45. versenyző az F1 történetében, aki eljut eddig a számig.
Noha a hajrában történt ütközés miatt pontot sem szerzett, továbbra is Sergio Perez rendelkezik a legtöbb győzelemmel (2) és dobogóval (5) a bakui pályán, sőt utóbbiból Sebastian Vettelnek is több van (3), mint Hamiltonnak és Verstappennek.
Pereznek és Sainznak „köszönhetően” a tavalyelőtti bakui futam óta ez volt az első verseny, hogy az első két sorból induló versenyzők közül ketten sem látják meg a kockás zászlót.
Sainznak nyolcadik alkalommal sem sikerült megelőznie csapattársát a bakui kvalifikáción – igaz, ezen esetek felében a 2021 óta itt verhetetlen Charles Leclerc volt a partnere –, honfitársa, Alonso viszont minden alkalommal legyőzte aktuális csapattársát.
Perez viszont a 2023-as Miami Nagydíj, azaz 34 versenyhétvége óta először előzte meg az időmérőn Max Verstappent.