DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 16. kedd
Formula+

F1Stat: A Ferrari és Perez mélyponton

Döntetlen az időmérőn, Verstappen 60-szor nyert, McLaren-pont tíz év után, Alonso újabb rekordja, Magnussen hűsége, Sargeant apró öröme – kanadai F1-es statisztikák és érdekességek.

Az elmúlt ötven évben mindössze másodszor fordult elő, hogy az első és a második helyezett azonos eredménnyel zárja az időmérőt – az első természetesen az 1997-es jerezi szezonzáró volt, ahol az első három egyaránt 1:21,072-t futott. Összességében egyébként tizenhatodszor fordult elő ilyen, de ebből tizennégyszer legföljebb tizedmásodperc pontossággal mérték az időket.

Max Verstappen az F1 történetének harmadik versenyzőjeként érte el a 60 futamgyőzelmet Michael Schumacher és Lewis Hamilton után, és ugyanezen két pilóta után ő a harmadik, aki zsinórban háromszor tudott nyerni Montrealban.

verstappen-russell-canada



Lando Norris karrierje során immár 10-szer lett második, ő 41. versenyző aki ilyen sokszor maradt le egy hellyel a futamgyőzelemről, míg a jelenlegi mezőnyben a hetedik.

A McLaren 2014 óra először szerzett pontot Kanadában – most rögtön 28-at. Egyúttal immár Norris az egyetlen versenyző, aki minden idei nagydíjon pontot szerzett. Rajta kívül egyedül Alonso látta meg a kockás zászlót minden idei futamon, ám ő kétszer is nullázott.

A Mercedes idei első dobogójának megszerzésével George Russell folytatta a csillagosok nagy sorozatát Montrealban: 2013 óta minden egyes itteni futamot legalább egy autójuk a dobogón zárt.

russell-canada

A brit versenyző a pole-ból indulva csak harmadik lett, 2012 óta nem fordult elő Kanadában, hogy a pole-pozíciós ne az első kettő között zárja a futamot.

Russell karrierje során harmadszor kezdhetett meg egy futamot az első rajthelyről, hivatalosan viszont csak a második pole-ja volt ez, hiszen a 2022-es interlagosi hétvégén a korábbi sprintes lebonyolítás értelmében a pole az időmérőt megnyerő Magnussené lett, míg Russell az első rajthelyet a sprinten szerezte meg.

A negyedikként záró Lewis Hamilton egymás után másodszor érte el a leggyorsabb kört, ilyesmire utoljára még a 2020-as világbajnok szezonjában volt példa Portimaóban és Imolában.

hamilton-montreal-2024

Piastri nagyon stabilan teljesít az időmérőkön, az utolsó négy kvalifikációt egytől egyig az első négy között zárta.

Fernando Alonso hatodik helyével új rekordot állított fel, hiszen immár 21 év és 3 hónap telt el az első és az utolsó F1-es pontszerzése, azaz a 2003-as Ausztrál és a 2024-es Kanadai Nagydíj között. Az eddigi csúcsot Schumacher tartott 21 év, 2 hónap, 17 napos intervallummal.

Lance Strollnak kimondottan jól megy hazai pályán, hiszen hatodik kanadai versenyén ötödször szerzett pontot (viszont csak először jutott a Q3-ba), s ez a hetedik hely nemcsak egyéni legjobbja itt, de egyúttal a hazai pilóták legjobbja is Jacques Villeneuve 1996-os dobogója óta.

stroll-canada

A 8. helyen záró Daniel Ricciardo a faenzai csapat legjobb kanadai eredményét érte el 2014 óta, egyúttal az ausztrál tizenhatodik versenyéből másodszor szerzett pontot nagydíjon (összesen pedig harmadszor), mióta visszatért a kisebbik Red Bull-csapathoz.

Esteban Ocon a jelenlegi mezőny egyetlen tagja, aki minden Kanadai Nagydíján pontot szerzett, sőt a verseny történetében ő indult itt legtöbbször úgy, hogy minden alkalommal ponttal távozott.

Valtteri Bottasszal első Kanadai Nagydíja, a meglepetésre a harmadik rajthelyről megkezdett 2013-as futam óta először fordult elő, hogy nem szerez pontot Montrealban, míg Kevin Magnussen továbbra is csak az első, 2014-es montreali futamán zárt a pontszerzők között.

magnussen-2024

Magnussen Kanadában már 132. alkalommal állt rajthoz a Haas színeiben, amivel Jacques Laffite-tel holtversenyben már a 9. helyen áll a legtöbb nagydíjat egyazon csapatnál teljesítő versenyzők listáján. A dán egyébként azt a Mika Hakkinent (McLaren, 131) szorította ki az első tízből, aki visszavonulásakor még az örökranglista második helyén állt egyetlen versennyel Laffite mögött.

A Williams 1995 óta először esett ki mindkét autójával a Kanadai Nagydíjról, s a 2004-es kettős kizárás óta nem került be egyik autójuk sem a célba érőként értékeltek közé. A Ferrari 1996 óta első kettős kiesését jegyezte itt.

A Ferrari idén első kiesését szenvedte el, mely egyből kettős kiesés is volt, ami a 2022-es Azerbajdzsáni Nagydíj óta nem esett meg a maranellóiakkal – a verseny előtt a tíz csapat közül nekik volt a legrégebben kettős kiesésük.

leclerc-canada-1

Ráadásul mindkét versenyző kiesett a Q2-ben, amivel mindketten idei legrosszabb időmérős eredményüket érték el, sőt a 2021-es Belga Nagydíj óta először nem volt a Q3-ban a maranellóiak egyetlen autója sem.

Az pedig, hogy célba se érjen és Q3-ba se jusson autójuk, utoljára a 2020-as Olasz Nagydíjon történt meg a Scuderiával.

Négy versenyző maradt, akik minden idei versenyen bejutottak a Q3-ba, méghozzá Verstappen, Russell, Norris és Piastri – sőt rajtuk kívül csak a két Ferrari-pilóta és Alexander Albon büszkélkedhet azzal, hogy nem estek ki a Q1-ben egyszer sem.

sargeant-canada

Mivel Logan Sargeant a Q2-be jutott, immár Guanyu Zhou az egyetlen, aki mindig kiesett a Q1-ben idén – az amerikai egyébként zsinórban másodszor győzte le Sergio Perezt az időmérőn.

Ha már Perez, a mexikói sorozatban másodszor esett ki, erre utoljára a 2021-es szezonzárón és a 2022-es idénynyitón volt példa.

A 2023-as szezon kezdete óta Perez már ötödször, egyúttal sorozatban másodszor esett ki a Q1-ben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: