A Red Bull története hatodik világbajnoki címét szerezte, így már csak eggyel vannak a Lotus mögött az örökranglista hatodik helyén.
Verstappen sorozatban 13. alkalommal tudta győzelemre váltani pole-pozícióját (ami egyébként a 29. volt karrierje során, s ezzel az örökranglista 9. helyén áll), amivel megdöntötte Schumacher vonatkozó rekordját, egyúttal ez volt idei 13. győzelme, ami Schumacher (2004) és Vettel (2013) legeredményesebb szezonjával van egálban – ennél többet pedig csak ő maga szerzett tavaly, szám szerint 15-öt.
Verstappen karrierje kilencedik mesterhármasát jegyezte, amivel beérte Fangiót az örökranglista negyedik helyén, előtte van még Schumacher (22), Hamilton (19) és Clark (11) ebben a tekintetben.
Tekintsünk egy pillanatra: ha Verstappen a katari sprinten biztosítja be a bajnoki címét, azzal 1983 óta az első „szombati” bajnok lesz – szombaton rendezték ugyanis a szezonzáró Dél-afrikai Nagydíjat, ahol Nelson Piquet másodszor lett világbajnok –, s 1987 óta először nem vasárnap dől el a bajnokság: akkor szintén Piquet azzal biztosította be címét, hogy Nigel Mansell a suzukai pénteken bukott és megsérült.
Nem mellesleg egy érdekes kérdés is felmerülhet a sprintes bajnokavatás esetén: értékelhetjük-e ezt úgy, hogy Verstappen beállítja Michael Schumacher 2002-es rekordját azzal, hogy úgy lesz bajnok, hogy még hat futam hátra van a szezonból?
A Pirelli 300. futamgyőzelmét szerezte, amivel a Goodyear (368) után a második legsikeresebbek az F1 történetében. Igaz, ebből a 300-ból csak 45-öt értek el úgy, hogy nem kizárólagos gumiszállító voltak, aminél a Goodyear (255) mellett a Michelin (102), a Bridgestone (59) és a Dunlop (46) is több „kivívott” sikerrel büszkélkedhet.
Lando Norris hét verseny alatt negyedszer zárt a második helyen, s ez karrierje 10. dobogója, aminél csak hárman szereztek többet a győzelemmel nem rendelkező pilóták közül: Chris Amon (11), Stefan Johansson (12) és Nick Heidfeld (13). Norris összesen ötödször lett második, győzelem nélkül ennél többször csak Heidfeld (8) maradt le egyetlen hellyel az áhított sikerről. Ráadásul Norris Hülkenberget megelőzve immár a legtöbb ponttal rendelkezik a győzelem nélküli versenyzők közül.
Oscar Piastri 2017 és Lance Stroll óta az első újonc, aki az első sorból kezdhet egy futamot – igaz, Strollnak ehhez az előtte záró két Red Bull büntetése kellett. Az utolsó újonc, aki egy időmérőt az első kettő között zárt, Nico Hülkenberg volt a 2010-es Brazil Nagydíjon. Az ausztrál a 157. pilóta, aki az első sorból kezd egy világbajnoki nagydíjat.
Ennél jóval többen, 215-en szereztek eddig dobogót Piastrit megelőzően, hazája 14 F1-es pilótája közül Jack Brabham, Tim Schenken, Alan Jones, Mark Webber és Daniel Ricciardo után a hatodik, akinek ez sikerült – és szintén Lance Stroll óta az első újonc, aki dobogóra állhat.
Piastri abban a tekintetben pedig úttörő, hogy ő az első pilóta, aki előbb jegyzett első rajtsort és top3-as célba érést sprinten, mint „valódi” nagydíjon – Belgiumban ugyanis szombaton már mindkettő összejött neki.
Még mindig Piastri: ő az ötödik versenyző, aki Suzukában szerezte meg első dobogóját, az előző négy Roberto Moreno, Aguri Suzuki (mindketten 1990), Mika Hakkinen (1993) és Kamui Kobayashi (2012) volt. Csak Hakkinen szerzett közülük legalább még egyet karrierje során. Ő viszont sokat.
Az F1 történetének negyedik legfiatalabb dobogója volt a suzukai 24 év, 1 hónap és 7 nap átlagéletkorral. Csak háromszor volt 23 év alatt az átlagéletkor: 2019 Brazília (Verstappen, Gasly, Sainz), 2008 Olaszország (Vettel, Kovalainen, Kubica) és 2021 Monaco (Verstappen, Sainz, Norris).
A McLaren Suzukában utoljára 2011-ben kvalifikált mindkét autójával az első háromba, akkor Button a 2., Hamilton pedig a 3. helyről indult, és Button meg is nyerte a futamot végül. Kettős dobogót utoljára a kettős győzelemmel záruló 2021-es Olasz Nagydíjon szereztek a wokingiak, sőt a 2014-es szezonnyitó óta ez volt az egyetlen példa erre egészen mostanáig.
Charles Leclerc sorozatban harmadszor zárt a negyedik helyen, s már csak 9-en vannak az F1 történetében, akik többször lettek negyedikek egy futamon. Leclerc 19-nél jár, az élen Vettel, aki 34 ízben maradt le egyetlen hellyel a dobogóról.
Yuki Tsunoda a 10 versennyel ezelőtti Monacói Nagydíj óta először kvalifikált a Q3-ba, amivel a leghosszabb ilyen sorozatot szakította meg – és mivel Lawson 11. lett, először fordult elő idén, hogy mindkét AlphaTauri az első 11 között zárt egy időmérőt.
Sergio Pereznek „köszönhetően” először esett ki Red Bull idén egy versenyről, így a csapatok közül már senki sem száz százalékos ebben a tekintetben, a versenyzők közül viszont Verstappen, Hamilton, Alonso és Norris még mindig nem búcsúzott idő előtt egy futamról sem. Monzával bezárólag egyébként Bottas is a „klub” tagja volt, azóta viszont mindkét futamon kiesett.