Egyes jelentések szerint továbbra is gondot okoz az abroncsok kezelése a Scuderiának, de olasz lapértesülések alapján ezt befolyásolhatta az is, hogy rendre magas üzemanyagszinttel köröztek. Mennyire gyilkolja a gumikat az új Ferrari? Cikkünkben jártuk körbe ezt a témát.
Az olaszoknál maradva: Frederic Vasseur egyik legelső változtatása a csapaton belül a stratégiai személyzetet érintette. A francia csapatfőnök így forradalmasítaná a Ferrarinál a kommunikációt.
És még mindig Ferrari: Fernando Alonso úgy gondolja, hogy még az olaszoknál is jobb versenytempót mentek az utolsó napon. A spanyol figyelemfelkeltő nyilatkozata itt olvasható – mindeközben lehetséges hétvégi csapattársa, Felipe Drugovich is nagy előrelépésnek értékelte az Aston Martint. A brazil ezt mondta.
Max Verstappen fogyókúráját sokan megirigyelnék. Mindössze néhány hét leforgása alatt szabadult meg tíz kilogrammtól a regnáló kétszeres világbajnok – erről itt mesélt a Red Bull vezérbikája.
Bár eddig nem kifejezetten aggódtak a McLarennél a teszten látottak után, de most a csapatfőnök Andrea Stella úgy érzi, agresszívan kell majd fejleszteniük, hogy versenyképesek legyenek – szavai itt olvashatók.
Egy időjárási tényező nagyobb problémát jelenthet ebben a szezonban, mint korábban. A delfinezést kiküszöbölő padlólemez-megemelés mellékhatásaként a 2023-as versenygépek instabilabbá váltak a szélben – erről számolt be Magnussen és Ocon is.
„Vannak az élcsapatok és a többiek” – és ez évekig így is marad? A Haas F1-es főnöke, Günther Steiner szerint akkora a különbség a három topcsapat és az üldözők között, hogy évekbe telhet, amíg kavarodás történhet a két csoport között. Ezt mondta az olasz csapatvezető.
Hamilton maradása a tét a Mercedes számára? Az F1 1996-os világbajnoka, Damon Hill figyelmeztető jelként értelmezi a Lewis Hamilton szerződéshosszabbítása körüli csendet: szerinte a hétszeres bajnok a Mercedes idei formája alapján dönthet. Hamilton a bahreini teszten kritizálta a gumimelegítő paplanok 2024-ben tervezett kivezetését: erre reagált a Pirelli.
Két színes rövidhírről is beszámoltunk ma: Az F1 a Tottenham Hotspur segítségével keresi a jövő tehetségeit, a 2009-es világbajnok Jenson Button pedig Guinness-világrekordot döntött, a reflexeket edző eszközön, a Batakon fél perc alatt 58 felvillanó lámpát érintett meg.
Jenson Button's reactions haven't slowed: he's set a new Guinness World Record for reflex speed by hitting 58 lights in 30 secs on a BATAK light board - two more than the old record! #F1 pic.twitter.com/vQbanrzEvf
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) February 28, 2023
Végezetül meginvitálunk titeket, hogy csatlakozzatok a Formula.hu tippjátékához. Gyertek és játsszuk végig 2023-at a Formula Tipperrel! Csatlakozz a mi bajnokságunkhoz vagy hozz létre sajátot és rendezz tippversenyt barátaiddal, kollégáiddal, családtagjaiddal – íme a részletek.