Biztonsági intézkedésként történt egy szabályváltozás a 2023-as technikai szabályzatban az előző évhez képest: a padlólemez szélét 15 milliméterrel meg kellett emelni – ez csökkenti a szívóhatást, ezáltal a leszorítóerő mértékét, viszont visszafogja a 2022-es szezon elején sok problémát okozó delfinezést és pattogást.
A szabályváltozás eredményeként a bahreini teszten kevés autón lehetett megfigyelni a pattogást, habár a jelenség nem tűnt el teljesen – ez azonban, ahogy az Autosport szaklap rávilágít, elsősorban a szélsőséges beállítások eredménye volt, amelyekkel az istállók autójuk határait térképezték fel. A padlólemez megemelése így a delfinezés ellen valóban hatékony, van viszont egy negatív mellékhatása is – erről két versenyző is beszélt a teszten.
Magnussen: Kevesebb delfinezés, nagyobb szélérzékenység
„Kevesebb a delfinezés, viszont egy negatív következmény az, hogy mindegyik autó egy kicsit érzékenyebb lett a szélre. Márpedig a teszt eléggé szeles volt” – nyilatkozta Kevin Magnussen a szabályváltozásról. „Az autók ennélfogva kicsit kevésbé lesznek következetesek, de a probléma mindenkinél jelen lesz.”
„Pontosan tudom, mennyi a leszorítóerő, de nyilvánvaló módon ezt nem árulhatom el” – válaszolt arra a kérdésre a dán versenyző, hogy csökkent-e a leszorítóerő mértéke. „A szabályváltozás miatt mindenki veszített leszorítóerőt, aztán mindenki visszanyerte a veszteséget. Egyeseknek sokkal több van már, mint tavaly volt. A szabályok jobban kedveztek a leszorítóerőnek tavaly, de úgy vélem, mindenki jó előrelépést tett.”
Magnussent alátámasztják a bahreini gyakorlás köridejei: a csapatok legjobb köreinek átlagai alapján 1,9 másodperc, a Pirelli becslése alapján 1,5 másodperc a gyorsulás az egy évvel ezelőtti szahíri teszthez képest. Mindez annak ellenére, hogy a padlólemez-megemelés a becslés szerint öt tizedmásodperc lassulást eredményez – más területen azonban akkora javulás történt, hogy még így is gyorsult a mezőny.
Ocon: Nagyobb szélérzékenység, változatlan leszorítóerő
„Szokatlan ez a pálya a szél miatt, minden nap különböző problémákat eredményez. Szombat délelőtt nem volt szél, de nem maradt így sokáig, a délután újra szelesebb lett. De talán idén érzékenyebb az autó a szélre” – nyilatkozta az Alpine franciája az időjárási tényezőről.
Magnussennel ellentétben Esteban Ocon elismerte, nem csökkent a leszorítóerő, vagy legalábbis vezetés közben nem érezni, hogy ez történt volna: „A szabályok alapján leszorítóerőt kellett volna vesztenünk, de nem érzem úgy, hogy ez történt, ami egészen jó hír. Ha a véleményemre kíváncsiak, én sok más különbséget érzek a tavalyi és idei autó közt a viselkedése, az egyensúly és a fékezés stabilitása közt – ami fejlődött” – magyarázta Ocon, hogy számos tekintetben változtak a benyomások az autóban a padlólemez-módosításból kifolyólag.