A nap rögtön egy bejelentéssel indult: az FIA eszközölt több jelentős személyi változtatást is a felállásában, többek között a képen is látható Nikolas Tombazist illetően. A részletekről itt írtunk – ide kattintva pedig a bejelentés hátteréről is bővebben olvashattok.
A hírek szerint az Alpine-t leszámítva mindenki más javított a motorja teljesítményén, márpedig ez gyanús a franciáknak, hiszen csak megbízhatósági módosítások engedélyezettek – részletek itt.
S ha már motorok: állítólag a Ferrari is végre elkötelezte magát, hogy 2026 után is marad a Formula-1-ben – minderről itt írtunk bővebben.
Max Verstappen áll toronymagasan az élen a 2023-as kereseteket illetően, mögötte viszont némi meglepetésre nem Lewis Hamilton a második – a fizetési lista ide kattintva böngészhető.
Verstappen két megszólalása is bekerült a híreink közé: egyfelől Toto Wolff Mercedes-vezérrel együtt úgy gondolja, hogy a Red Bull előnyből kezdheti a 2023-as szezont, másfelől pedig üzent a riválisoknak, hogy ha nem állnak készen az egész szezonon át tartó vb-harcra, akkor jobb, ha máris kiszállnak.
Minél hamarabb tisztázná a folytatást az Alfa Romeóval Valtteri Bottas, aki szerint nem befolyásolja a csapat felkészülését a 2023-as szezonra az Audi közelgő érkezése – minderről itt írtunk.
Pat Symonds nem tud együttérezni az elégedetlenkedő csapatfőnökökkel, szerinte ugyanis a mérnökök keze mindig is meg volt kötve az F1-ben – a szakember erről és a sprintekről is kifejtette a véleményét.
Jean Alesi elismeri ugyan, hogy egykori csapatának változtatásokra van szüksége, de azt is kiemelte, hogy a Ferrarinak olasznak kell maradnia: https://formula.hu/f1/2023/01/18/alesi-szerint-a-ferrarinak-ragaszkodnia-kell-olasz-gyokereihez
Az F1-es istállók akadémiái is főszerepet kaptak ma: a Red Bull két csapatot is „kisajátított” a Formula-2-ben; a Ferrari is megnevezte azt a nyolc versenyzőt, akik az ő színeiket fogják képviselni a különböző szériákban az F2-től az F4-ig; a Williams pedig bejelentette, hogy továbbra is marad a kötelékeikben Jamie Chadwick, aki még mindig nem tett le az F1-ről.
A stadionba költözik a Miami Nagydíj paddockja, de a problémás sikán marad: https://formula.hu/parc-ferme/34576
Végezetül pedig egy kis MotoGP: Valentino Rossi visszavonulása miatt (is) drámaian bezuhantak a nézőszámok 2022-ben – a statisztikákról itt írtunk részletesen.