Új hadvezérrel vág neki a Ferrari a 2023-as világbajnoki küzdelemnek, Mattia Binottót ugyanis az Alfa Romeótól érkező Frederic Vasseur váltotta a csapatfőnöki székben. A francia a Ferrari történetének mindössze negyedik külföldi csapatvezetőjévé avanzsált, és nem titkoltan azzal a szándékkal érkezett Maranellóba, hogy honfitársához, Jean Todthoz hasonlóan fényes sikerekkel tegye emlékezetessé regnálását. A Scuderia korábbi versenyzője, Jean Alesi szerint kétségkívül változásokra van szükség a vörösök háza táján, azonban óva inti Vasseurt, szerinte ugyanis a legendás istállónak a jövőben is ragaszkodnia kell olasz gyökereihez.
„Legyünk őszinték, a Ferrari nézhetetlen volt az előző szezonban taktikai szempontból. Egyértelműen változtatásokra van szükség, különben nem lesz kiút számukra. Vasseurnek nagyban kell majd támaszkodnia Laurent Mekies segítségére” – idézi Alesit a RacingNews365. A 201 nagydíjon rajthoz álló francia szerint Mekies tapasztalatai jelentős szerepet játszhatnak abban, hogy Vasseur mely területeken végez majd átalakításokat. „Mekies évek óta a Ferrari tagja, éppen ezért ő az ideális személy Vasseurnek ahhoz, hogy felmérje, hol szükséges változtatni, vagy épp a potenciált szem előtt tartva hagyni mindent a régiben.”
A Ferrarit az elmúlt években rengeteg kritika érte a csapat túlzott „olaszsága” miatt, a kulcspozíciók többségét ugyanis itáliai szakemberek töltik be Maranellóban, kivétel ez alól a már említett francia Mekies, valamint a spanyol főstratéga, Inaki Rueda. A szakértők és a szurkolók is gyakran mérik az istálló aktuális teljesítményét a 2000-es évek elején látott dominanciához, melynek fő letéteményesei Todt mellett a brit Ross Brawn, valamint természetesen a német Michael Schumacher voltak, tehát egy „nemzetközi” csapat gyűlt össze Maranellóban az ezredfordulón, ami sokak szerint képes volt szakítani a működésképtelennek bizonyuló olasz szemléletmóddal.
A téma a csapat összetételét figyelembe véve 2023-ban is aktuális, az egyetlen futamgyőzelmét az 1995-ös Kanadai Nagydíjon éppen a Ferrari volánja mögött megszerző Alesi szerint azonban a Scuderiának nem lenne szabad megváltoztatnia a csapat kultúráját Vasseur érkezésével. „Ha valaki azt mondaná nekem, hogy a Ferrarinál ezentúl többet kellene franciául beszélni, akkor azonnal rávágom, hogy nem. Maranello Olaszország, épp ezért olaszul és csakis olaszul kell beszélniük. Versenyeztem a Scuderiánál, és pályafutásom legjobb élményeit éltem át velük” – zárta Alesi, aki 1991 és 1995 között terelgethette a tűzpiros Ferrarit.