Mint ismert, az olaszok eddig nem iratkoztak fel hivatalosan is azok közé, akik elfogadták a 2026-os motorszabályokat, ami miatt nem is vehettek részt a legutóbbi megbeszélésen, amelyen a szabályok részleteit tisztázták.
A Scuderiánál ugyanis azt kifogásolták, hogy a Red Bull miért kaphatja meg az új gyártóknak tett engedményeket, hiszen a Red Bull Powertrains tulajdonképpen a Honda szellemi tulajdonát használja a saját neve alatt.
„Ez olyan, mintha az Alfa Romeo megvenné tőlünk a motort, saját neve alá venné, majd megkapná az új érkezőknek járó fejlesztési kedvezményeket három szezonon keresztül. Akkor olyan motort fejleszthetnénk az Alfával közösen, amit meg sem tudnának közelíteni a riválisaink. A szabályok azonban nem ezt a célt szolgálják. Egy új érkező a mi szemünkben olyan, mint az Audi vagy a Porsche, akiknek nincsenek tapasztalatai az F1-ből a közelmúltban.”
A Corriere dello Sport szerint azonban mostanra létrejött az egyezség a Ferrari és az FIA között, így előzetes megállapodást kötöttek arról, hogy utolsóként a Ferrari is rábólint a 2026-os motorszabályokra. Az olasz lap szerint a Scuderia mindemellett meg nem nevezett előnyökben is részesülni fog.