A színfalak mögött zajlik a 2026-os motorszabályok egyeztetése az érintett gyártók részvételével – értelemszerűen azok a motorszállítók jogosultak a Motor Tanácsadó Bizottságban üléseire való belépésre, akik regisztráltak a szóban forgó 2026-os idényre.
Az eredeti határidő október 15. volt, mivel azonban csak az Audi Formula Racing regisztrált időben, meghosszabbították november végéig. Az új határidőig az Alpine SAS, a Honda Racing Corporation, a Mercedes High Performance Powertrains és a Red Bull Powertrains is bejelentkezett – a Ferrari S.p.A. azonban nem, mutatott rá a Racingnews365.
A szaklap szerint a Ferrari azért nem írt alá, mert nem értett egyet azzal, hogy az RBPT-t új motorgyártóként kezelik, hiszen a Red Bull birtokába került a Honda szellemi tulajdona: a 2022-es Japán Nagydíjtól pedig a HRC logója visszakerült az autóra, jelezve, hogy a felek csak látszólag szakítottak egy évvel korábban. Az új motorgyártókra több engedmény érvényes teszten és fékpadon is, a Ferrari pedig tiltakozott az ellen, hogy a Red Bull megkapja a kedvezményeket.
Azt követően viszont, hogy a Honda Racing elnöke, Koji Watanabe megerősítette, a Red Bulltól függetlenül regisztráltak 2026-ra, a szellemi tulajdonjogok visszakerültek a Hondához, azaz a Ferrari által kifogásolt probléma elvileg megoldódott.
A Racingnews365 szerint a Ferrari szóvivője annyit mondott, „nincs válasz”, mikor a helyzetről kérdezték. A lap szerint a gyártó nem vehetett részt a december 15-i találkozón a regisztráció hiánya miatt. Azóta viszont nem hivatalos forrásaik szerint a Ferrari pótolta jelentkezését, azaz a következő találkozón elméletileg már jelen lehet az Audi, a Honda, a Mercedes és a Red Bull képviselőivel együtt.