A 2021-ről 2022-re elhalasztott szabályváltozások hosszú ideje a legkomolyabb módosításokat hozták magukkal az F1-be, s bár elsőre nem éppen úgy alakultak át az erőviszonyok, amire sokan számítottak, mégis láthatóan történt előrelépés.
A legjobban a Red Bull trafálta telibe az új regulákat, s rendkívül domináns teljesítményt mutatva húzta be az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is a csapat és Max Verstappen. A holland szerint egyértelműen előnyt jelent számukra a következő szezonra is, hogy erős alappal rendelkeznek.
„Egy ehhez hasonló szabályváltozás alkalmával mindig lesznek csapatok, akik egyből ráéreznek a helyes útra, és olyanok is, akik eleinte küszködni fognak” – mondta Verstappen a Speedweeknek. „Ha már az első pillanattól kezdve versenyképes vagy, akkor csak kisebb módosításokra, fejlesztésekre van szükség, de ha elrontottad az alapkoncepciót, akkor lehet, hogy újból neki kell futnod az egésznek.”
„A turbó hibrid korszakban nekünk is évekbe telt, míg ledolgoztuk a hátrányunkat, ez nem lesz másképp ebben az érában sem. Akik jól kezdtek, azoknak lesz mire építkezniük, míg akik kicsit bajba kerültek, azoknak időre lesz szükségük.”
Marad az alapkoncepció a Mercedesnél(?)
A Mercedes ugyan nem kezdte jól az F1 új korszakát, s végül a harmadikok lettek a konstruktőri pontversenyben, a szezon vége felé már inkább a második leggyorsabbak voltak. Az oldaldoboz nélküli koncepció nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de könnyen lehet, hogy csak Toto Wolffék nem tudták kihozni belőle a maximumot.
„Meglepődtünk, hogy senki más nem vette észre ezt a kiskaput” – mondta Mike Elliot, a csapat technikai igazgatója az AmuS-nak. „Ha valaki ezen az úton indul el, akkor nehezebben tudja másolni a többiek megoldásait. Azt azonban nem tudhatjuk előre, hogy ez a koncepció sikeres lehet-e 2023-ban is” – engedett arra következtetni a szakember, hogy a Mercedes megtarthatja az oldaldoboz nélküli alapötletét.
Az Ezüst Nyilak csapatfőnöke, Toto Wolff is osztja Max Verstappen véleményét, aki szerint a Red Bull előnyben lesz a szezon kezdetén: „Nem kérdés, hogy ha valaki egy féléves lemaradást próbál ledolgozni, akkor nehéz utolérni az olyan erős csapatokat, mint a Red Bull vagy a Ferrari.”
„Reális elvárásaink lesznek az előttünk álló szezonra. Most már van egy megfelelő kiindulási pontunk, de nem vehetjük garantáltnak a jó kezdést, hiszen láthattuk, mekkora volt a hátrányunk tavaly év végén. Az viszont meggyőződésem, hogy komoly potenciál rejlik még az autónkban, így meredek fejlődést mutathatunk majd be a szezonban.”