Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 19. csütörtök
F1

A Renault már jó ideje átlépte az 1000 lóerőt

Monzában végképp bizonyított a Renault-erőforrás, a korábbi években csak szenvedő egység az egyik legerősebb volt a mezőnyben. A csapatfőnök szerint nem vicc az ezer lóerő, már rég elérték.

Amikor augusztusban Remi Taffin, a francia gyártó motorfejlesztésért felelős igazgatója azt találta mondani, hogy a Renault egységei már elérték az ezer lóerős teljesítményt (de természetesen huzamos ideig még nem képesek hozni), akkor kijelentése nevetség tárgyává vált. Kételkedtek ennek igazságában, Max Verstappen pedig még oda is szúrt a riválisnak, hogy „ha valóban 1000 lóerős motorjuk van, akkor viszont igazán rossz autóval rendelkeznek.”

2014-től valóban csak szenvedett a francia gyártó, végső soron éppen ez vezetett a Red Bull-lal történt szakításához, mivel a bikák vezetősége ráunt, hogy zsinórban ötödik éve képtelen előállni egy igazán ütőképes egységgel motorszállító partnerük. Tavaly viszont új alapokra helyezték az erőforrás tervezését és a kezdeti gyermekbetegségek után úgy tűnik, bejött a váltás.

A Renault-motor végre láthatóan a fejlődés útjára lépett

Monzában kiemelkedően jól ment a két Renault, az Auto Hebdo újságírója pedig rá is kérdezett az istálló ügyvezető igazgatójánál, hogy ez minek köszönhető. „A válaszom az, hogy erő és légellenállás. Nagyon erős motorral rendelkezünk, ehhez kétség sem férhet. Már jó néhány nagydíjjal ezelőtt meghaladtuk az 1000 lóerős teljesítményt” – reagált Cyril Abiteboul.

„Tudjuk, hogy többen is kételkednek ebben és viccet csinálnak belőle. De a méréseink és a GPS adatok egyértelműen megmutatják, hogy ez a valóság. Nem tudjuk folyamatosan ilyen teljesítményen járatni a motort, mert azzal kockáztatnánk, hogy hamarabb tönkremegy. De semmi kétség, hogy a téli szünetben és a 2019-es szezon során óriásit léptünk előre az erőforrás tekintetében. Ha megnézzük, hogyan teljesítettünk Montrealban, Spában és Monzában, rögtön választ adhatunk a kritikákra.”

„A megbízhatósági problémák miatt még mindig kritikákat kapunk, de gondoljunk bele, hogy Viryben 2016-ban kezdtük csak meg az átszervezéseket, most pedig, három évvel később ott tartunk, hogy csúcsteljesítményű motorral rendelkezünk. Következő célunk a megbízhatóság tökéletesítése, illetve a karosszéria jelentős javítása, de ehhez kicsit hosszabb időre lesz szükségünk Enstone-ban” – tekintett előre Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?