Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 19. csütörtök
F1

Monzában sem a Ferrari-motor volt a leggyorsabb

Bár hetek óta az olasz erőforrás uralkodásáról beszélnek, Monzában pedig különösen nagy fölényt vártak a Ferraritól, a végsebesség tekintetében nem sikerült maga mögé utasítania a Mercedest.

A pályák döntő többségén a végsebesség nem kizárólag csak a motorerőn múlik, hanem a különböző beállításokon és az aerodinamikán is. A szakértők és a rajongók ezért is várták nagyon a monzai hétvégét, ahol általában mindenki a lehető legkisebb leszorítóerőt választja, hogy a csúcssebesség a lehető legnagyobb legyen. Itt nincs nagyon mit rejtegetni, kijön az erőforrások közti különbség.

A Scuderia végigszenvedi az egész évadot a kevés leszorítóerő miatt, mert az autót túlságosan is a magasabb végsebességre tervezték, de nem számoltak azzal, hogy emiatt ennyire sok időt veszítenek el a kanyarokban. Enélkül is a vörös autókat tartották messze a leggyorsabbnak az egyenesben, ezért igen meglepő, hogy a célvonalnál és a leggyorsabb mérési ponton is egy Mercedes-motoros versenyautó került a lista élére. Belgiumban sem a Ferrari volt a leggyorsabb, ott éppen a Hondák arattak a végsebességi listán.

Perez és Stroll uralták a végsebességi listát

A célvonalnál a legjobb négy közé sem került Ferrari-erőforrással szerelt gép, egy Mercedes, egy Honda és két Renault szerepel a tabella elején. A végsebesség tekintetében pedig megint egy Racing Point-Mercedes, Sergio Perez bizonyult a leggyorsabbnak, az adatok az időmérő edzésen mért értékeket mutatják. Igaz, a sors iróniája, hogy Perez Mercedes-motorja a Q2 végén kilehelte lelkét, úgyhogy lehet, hogy kicsit túlzottan is feltekerték azt az erőforrást.

Hamilton kisebb végsebessége döntőnek bizonyulhatott abban, hogy Leclerc megvédte elsőségét

Max Verstappen lemaradása nem igazán mérvadó, mivel csak a Q1-ben gurult pályára és ott sem sikerült egyetlen mért kört sem futnia, mivel motorja biztonsági üzemmódba kapcsolt a kerékvetőn kipörgő kerekei és emiatt hirtelen drasztikusan megemelkedő fordulatszáma miatt. Így is érdekes, hogy a lista utolsó négy helyén négy különböző motorgyártó pilótáit látjuk. Valóban elmondható, hogy apró különbségek vannak már csak az erőforrások között.

A gyári Mercedesek pedig a kiváló leszorítóerő miatt az egyenesben szokás szerint nem értek el túl nagy sebességet, mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas a tabella alsó harmadában foglalnak helyet. Monzában hátrányukra vált, Szingapúrban, másfél hét múlva viszont már ismét a javukra válik a kiemelkedően jó leszorítóerő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?