A pályák döntő többségén a végsebesség nem kizárólag csak a motorerőn múlik, hanem a különböző beállításokon és az aerodinamikán is. A szakértők és a rajongók ezért is várták nagyon a monzai hétvégét, ahol általában mindenki a lehető legkisebb leszorítóerőt választja, hogy a csúcssebesség a lehető legnagyobb legyen. Itt nincs nagyon mit rejtegetni, kijön az erőforrások közti különbség.
A Scuderia végigszenvedi az egész évadot a kevés leszorítóerő miatt, mert az autót túlságosan is a magasabb végsebességre tervezték, de nem számoltak azzal, hogy emiatt ennyire sok időt veszítenek el a kanyarokban. Enélkül is a vörös autókat tartották messze a leggyorsabbnak az egyenesben, ezért igen meglepő, hogy a célvonalnál és a leggyorsabb mérési ponton is egy Mercedes-motoros versenyautó került a lista élére. Belgiumban sem a Ferrari volt a leggyorsabb, ott éppen a Hondák arattak a végsebességi listán.
A célvonalnál a legjobb négy közé sem került Ferrari-erőforrással szerelt gép, egy Mercedes, egy Honda és két Renault szerepel a tabella elején. A végsebesség tekintetében pedig megint egy Racing Point-Mercedes, Sergio Perez bizonyult a leggyorsabbnak, az adatok az időmérő edzésen mért értékeket mutatják. Igaz, a sors iróniája, hogy Perez Mercedes-motorja a Q2 végén kilehelte lelkét, úgyhogy lehet, hogy kicsit túlzottan is feltekerték azt az erőforrást.
Max Verstappen lemaradása nem igazán mérvadó, mivel csak a Q1-ben gurult pályára és ott sem sikerült egyetlen mért kört sem futnia, mivel motorja biztonsági üzemmódba kapcsolt a kerékvetőn kipörgő kerekei és emiatt hirtelen drasztikusan megemelkedő fordulatszáma miatt. Így is érdekes, hogy a lista utolsó négy helyén négy különböző motorgyártó pilótáit látjuk. Valóban elmondható, hogy apró különbségek vannak már csak az erőforrások között.
A gyári Mercedesek pedig a kiváló leszorítóerő miatt az egyenesben szokás szerint nem értek el túl nagy sebességet, mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas a tabella alsó harmadában foglalnak helyet. Monzában hátrányukra vált, Szingapúrban, másfél hét múlva viszont már ismét a javukra válik a kiemelkedően jó leszorítóerő.