A Mercedes kétségtelenül az egyik legnagyobb nyertese a hibridhajtású motorok Formula-1-ben való alkalmazásának, 2014 óta ugyanis kizárólag a német gyártónak sikerült mind az egyéni, mind a csapatvilágbajnoki cím tekintetében diadalmaskodni. Évekig a Mercedes-motorok uralkodtak. Az utóbbi másfél évben a Ferrari ugyan felzárkózott, sőt talán idén meg is előzte lóerőben a Mercedest, ami a csomagot illeti, ismét verhetetlenek az ezüst autók.
Egyértelműen ráéreztek már az elejétől a hibridhajtás mikéntjére, ugyanis nem csak bivalyerős, de rettentően megbízható motorokkal jelentkezett a német gyártó. Ahogy a dolgok most állnak, egyáltalán nem valószínű, hogy a hibridrendszer kikerülne a száguldó cirkuszból, sőt, inkább arra számítanak a szakemberek, hogy még inkább eltolódik az elektromos hajtás irányába a sorozat, bár 100%-ig nem várható, hogy a Formula-E útját követné.
Toto Wolff is közéjük tartozik, ezt a területet még csak most fedezi fel igazán a versenysport, ezért óriási lehetőségek rejlenek benne. Ne feledjük, néhány év múlva a raliban is kötelező lesz hibrid-erőforrásokat alkalmazni. „Meggyőződésem, hogy a motorok következő generációja még nagyobb hangsúlyt fektet majd a hibrid-komponensekre. Kétségünk sem lehet efelől, mivel az elektromos és megújuló energia felhasználásával elért teljesítmény évente látványosan növekszik” – mutatott rá a Mercedes csapatfőnöke.
„Manapság az erőforrások alkatrészeinek 20%-a használ ilyen energiát. A következő generációjuk már 50%-ban fog. Hogy a következő tíz évben a Formula-1 is teljesen elektromossá válhat-e? Soha ne mondd, hogy soha, de az autóiparral is összhangban kell lennie ennek” – tette hozzá Wolff.
Minél inkább elektromossá válik a Formula-1, annál kevésbé reménykedhetnek a rajongók, hogy valaha is újra hallhatják a V12-es, V10-es, vagy V8-as motorokhoz hasonló hangokat a versenypályákon.