Hibrid
Visszahozná a V8-as motorokat az F1-be az FIA elnöke
Mohammed ben Sulayem szerint a csapatok számára is a jóval olcsóbb és könnyebb erőforrások jelentik a helyes utat – és már 2029-től váltást szeretne.
részletekFIA: A jövő hibrid, maradnak a 2026-os szabályok
Az FIA megerősítette, hogy a szövetség és a gyártók továbbra is elkötelezettek a 2026-os F1-es szabályrendszer mellett, a részletek finomításáról pedig folyamatos egyeztetések zajlanak.
részletekMiről döntöttek az F1-es motortalálkozón?
Egyelőre lekerült a napirendről a V10-esek visszahozatala: maradnak a 2026-os szabályok, de még csavarhatnak rajtuk – a gyártók számára pedig a jövőre nézve is fontos a hibrid.
részletekMegerősítette az FIA: akár már 2028-ban jöhetnek a V10-es motorok
Nikolas Tombazis szavai alapján valóban nem kizárt a 2026-os F1-es motorszabályok kukázása sem – de ehhez mindenki beleegyezése kellene, és nem is ez a fő kérdés.
részletekDöntés: Kidobják a hibridrendszert a WRC csúcsautóiból
Átalakul a Rally1-es és a Rally2-es kategória is, jelentős módosítások következnek már jövőre, vagyis a 2025-ös WRC-szezontól.
részletekVettel megkérdőjelezte a hibrid erőforrások értelmét
Egyre jobban érdeklődik a környezetvédelem iránt Sebastian Vettel, aki ezúttal az F1-es motorokról mondta el véleményét. A német szerint nem biztos, hogy ez valós megoldást jelent a környezeti problémákra.
részletekEzeket a rajtszámokat használták az F1-ben 2014 óta
A hibridérával együtt beköszöntött a száguldó cirkuszban a választható, állandó rajtszámok kora is. De vajon tudjuk-e, mely számokat ki választotta és melyek maradtak érintetlenek az évek során?
részletekMiért nem a legjobb ötlet a maximális hatótávra törekedni?
A Toyota és Lexus kutatóközpontjának vezetője, Gill Pratt elmagyarázta, hogy miért kétélű fegyver az elektromos hatótáv megszállott növelése, és mindez hogyan okozhat kárt a tisztább klímának.
részletekÍgy fejlődött ugrásszerűen a Honda
Nagy reményeket fűztek a japán gyártó 2015-ös visszatéréséhez, de óriási bukás lett belőle a McLaren-Hondánál. Három évnyi útkeresgélés és folyamatos csalódások után ráleltek a győzelem útjára.
részletekHibridéra: A Ferrari már csak harmadik, a Mercedes utcahosszal az élen
Nemigen lehet kérdéses senki számára, hogy a hibridéra 2014-es elérkezése óta a Mercedes kimagaslóan a legjobb istálló a Formula-1-ben. A második helyért már szorosabb a csata, a többiek a vert mezőnyben.
részletekHibrid rendőrautókat állítottak szolgálatba Angliában
Amikor az angliai Dél-Derbyshire megye rendőrsége takarékos, megbízható, robusztus és környezetbarát járművekkel kívánta bővíteni gépkocsiparkját, nem kellett messze menniük a megoldásért: a Toyota Manufacturing UK helyben, Burnaston városában működő gyárától kértek és kaptak segítséget.
részletekÚj arculati elemekkel népszerűsíti a hibrid erőforrását az F1
A hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjtól kezdődően új grafikákat láthatunk majd a pályákon és a közvetítésekben, amelyekkel azt hangsúlyozzák, hogy az F1-es erőforrások a leghatékonyabb motorok a világon.
részletek