Leginkább kereskedelmi érdekekkel indokolták akkoriban, hogy minden versenyzőnek legyen egy stabil rajtszáma a Formula-1-ben, amit éveken keresztül magával visz, akkor is, ha esetleg másik istállóhoz igazol. Érdekes módon az egyes rajtszám 2015 óta nincs használatban, mivel Nico Rosberg világbajnoki sikere után azonnal visszavonult, Lewis Hamilton pedig nem akarta lecserélni megszokott és kedvelt 44-esét.
Ezúttal azonban látni fogjuk, mert Max Verstappen már alig várja, hogy egyes virítson Red Bullján. Valószínűleg bármelyik F1-es rajongó rávágja, hogy kié a 33-as, a 44-es, a 77-es, az 5-ös, a 7-es, a 14-es, de valószínűleg a 63-as is. De emlékszünk-e például Jolyon Palmer rajtszámára? Tudjuk-e, hogy a 11-es és 99-es között melyik az egyetlen kétjegyű, de azonos szám, amelyet sosem használtak? A Racingnews365.com segítségével megtudhatjuk a részleteket.
Furcsának tűnik, de ezek a duplák a jelek szerint nagyon népszerűek, egyetlen egyet nem használt eddig senki, a 66-ost, a 88-as Robert Kubica révén ismerős lehet, de már korábban is láthattuk valaki más versenygépén. Emlékszünk-e, ki volt az?
Bizonyára feledésbe merült már, de néhányan valószínűleg emlékeznek, ki használta Lando Norris előtt a 4-est? Kik viselték a 28-ast, vagy a tízest? Valószínűleg a 13-as jobban megragadt mindenkiben Pastor Maldonado miatt. Íme a rajtszámok eddigi gyűjteménye 2014 óta.
1 – Vettel (+Verstappen)
2 - Vandoorne
3 - Ricciardo
4 - Chilton/Norris
5 - Vettel
6 - Rosberg/Latifi
7 - Raikkönen
8 - Grosjean
9 - Ericsson/Mazepin
10 - Kobayashi/Gasly
11 - Perez
12 - Nasr
13 - Maldonado
14 - Alonso
16 - Leclerc
17 - Bianchi
18 - Stroll
19 - Massa
20 - Magnussen
21 - Gutierrez
22 - Button/Tsunoda
23 - Albon
25 - Vergne
26 - Kvjat
27 - Hülkenberg
28 - Stevens/Hartley
30 - Palmer
31 - Ocon
33 - Verstappen
35 - Szirotkin
40 - Di Resta
44 - Hamilton
45 - Lotterer
47 - Mick Schumacher
51 - Fittipaldi
53 - Rossi
55 - Sainz
63 - Russell
77 - Bottas
88 - Kubica/Haryanto
89 - Aitken
94 - Wehrlein
98 - Merhi
99 - Sutil/Giovinazzi