Bár a szezon előtt a legtöbben arra számíthattunk, hogy a Formula–1-es B-liga (azaz a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull kiemelésével születő „virtuális másodosztály) küzdelmeiből a Renault emelkedik majd ki, sőt még arra is felkészültünk, hogy adott esetben kizárjuk őket túl jó teljesítményük miatt, ez mostanra már inkább megmosolyogtató gondolatnak tűnik: a franciák ugyanis a hét konstruktőr közül mindössze a hatodik helyet foglalják el rettenetes megbízhatatlanságuk miatt, s a Williamst leszámítva csak nekik nincs pilótájuk a bajnoki élmezőnyben.
De nézzük sorban a történteket: a Haas tavalyi melbourne-i remeklése után nem jelentett különösebb meglepetést, hogy az idei szezonnyitón is az amerikai autók emelkedtek ki a mezőnyből. Grosjean és Magnussen magabiztosan sajátította ki az első rajtsort, míg mögéjük az újonc Norris és a B-ligába 2001 után visszatérő Kimi Raikkönen sorakozhatott fel. A dán aztán a rajtnál átvette a vezetést, s csak a kiállások idejére adta át azt Lance Strollnak, és végül simán győzött a gyengébben sikerült időmérő után előretörő címvédő, Nico Hülkenberg előtt – a dobogóra rajtuk kívül Raikkönen állhatott fel.
Tovább tart Romain Grosjean ausztrál átka, hiszen az elmúlt hat esztendőben csak egyszer ért célba, igaz, akkor a második helyen, még 2016-ban – kiesését ismét egy kerék meglazulása okozta, akárcsak tavaly. Rajta kívül a B-ligában 2013 óta először rajthoz álló Daniel Ricciardo, valamint a télen csapatot váltó tavalyi bajnoki ezüstérmes Carlos Sainz esett ki. Ami az újoncokat illeti: Norris a 6., Albon a 8., Giovinazzi a 9., Russell pedig a 10. helyen zárt, míg a visszatérők közül Robert Kubica nem szerzett pontot, Danyiil Kvjat viszont egy erős ötödik hellyel, no meg az immár 1 pontot érő leggyorsabb körrel vétette magát észre.
A Haas erős időmérős tempója Bahreinre is megmaradt, ezúttal Magnussené lett a pole Sainz előtt, míg Grosjean a harmadik helyről indulhatott – volna, ha nem büntetik meg Norris feltartásáért. A spanyol a rajtnál átvette ugyan a vezetést, de hamarosan defektet kapott, előkészítve ezzel egy újabb nullázást, míg Magnussen nem tudta vasárnapra átmenteni szombati formáját. A verseny utolsó harmadában úgy tűnt, hogy a Renault kettős győzelemmel veheti át a vezetést a tabella élén, de Ricciardót előbb Norris, majd Raikkönen is megelőzte, ezt követően pedig jött az igazi dráma:
Négy körrel a leintés előtt az élen álló Hülkenberg autójában az erőforrás megadta magát, majd másodpercekkel később Ricciardo is leparkolta autóját néhány méterrel odébb. A győzelem a mindössze második versenyét teljesítő Lando Norris ölébe hullott, akit a biztonsági autó mögött Raikkönen és Albon kísért el a kockás zászlóig. A Racing Point újabb negyedik helyett szerzett, ezúttal Pereznek köszönhetően, Kvjat kettőből kettőnél járt már a leggyorsabb körök tekintetében, Robert Kubica pedig megszerezte első pontját.
A két forduló után Grosjeannal és Sainzcal egyetemben nulla egységgel szerénykedő Ricciardo aztán Kínában végül feliratkozott a pontszerzők közé, méghozzá nem is akárhogy: az ausztrál hatalmas csatában, négy ezred előnnyel szerezte meg a rajtelsőséget csapattársa, Hülkenberg előtt, s a versenyen is győzni tudott az őt az egészen versenyen árnyékként követő Perezt maga mögött tartva. A Renault öröme így sem lehetett teljes, hiszen Hülkenberg ismét nem ért célba motorhiba miatt, ezzel a franciák három futam alatt négy kiesésnél jártak.
Kimi Raikkönen Kínában újabb harmadik helyet szerzett, ezzel pedig átvette a vezetést a tabellán, míg a Bahrein után az élen álló Norris alaposan visszaesett: az ezúttal csak a középmezőnybe kvalifikáló brit a rajtot követően csetepatéba keveredett Kvjattal és Sainzcal, aminek következtében végül csak a spanyol ért célba – ő is csupán a nyolcadik helyen, de legalább megszerezte első pontjait, az ötödikként záró Grosjeanhoz hasonlóan. Feltétlenül ki kell még emelni az újonc Albont, aki szerencsés bahreini dobogója után ezúttal negyedik lett, értékes pontokat szerezve a Toro Rossónak, míg a leggyorsabb körért járó egység ezúttal Strollé lett.
Két héttel később a bakui pálya vitathatatlan királya, Sergio Perez ismét megmutatta, hogy Azerbajdzsánban nincs ellenfele: négy év alatt a harmadik győzelmét és a harmadik pole-ját érte el itt (tegyük hozzá a rend kedvéért, 2016-os rajtelsőségét végül nem tarthatta meg). A kiállásokat leszámítva a mexikói versenyző rajtcél-győzelmet aratott, miután a csak ötödikként záró Raikkönen idén először leszorult a dobogóról, a bajnoki vezetést is átvette a finntől. A kitűnő második rajthelyre kvalifikáló Kvjat versenye szomorú véget ért: egy elhibázott előzést követően Daniel Ricciardo beletolatott az autójába, ami mindkettőjük kiesését jelentette, így az ausztrál csak a 7., az orosz pedig csupán a 9. helyet foglalja el jelenleg a tabellán. Náluk is rosszabb azonban Grosjean helyzete: a francia négyből a harmadik műszaki hiba miatti búcsúját könyvelte el, így csupán a két Williams-pilóta áll mögötte a pontversenyben.
Az egyik patinás angol csapat tehát szenved, a másik viszont remekelt a bakui utcákon: Lando Norris a második, Carlos Sainz pedig a harmadik helyen ért célba – a brit ráadásul a leggyorsabb kört is behúzta –, így a hatodikról a pontverseny harmadik helyére ugrottak előre. Az élen azonban a tavalyi újjáalakulást követően ismét a néhai Force India, a Racing Point csapata áll a konstruktőrök között, köszönhetően Perez remeklésének, s Stroll egészen jó szereplésének.
A bajnokság állása:
A konstruktőri pontverseny állása:
A szezon statisztikái: