Az ilyen típusú szövetségekben már évek óta a Red Bull és a Ferrari jeleskedik. A bikáknál már 2006 óta létezik a fiókcsapat, amely egyértelműen szoros szövetséget jelent az energiaitalosok számára. Tavaly például a Honda-motor fejlődését tökéletesen nyomon követhették a Toro Rossóval eltöltött idény során, így minden adattal és beállítással már tisztában lehettek.
A Ferrari két gárdával is szoros kapcsolatot ápol. A Haas már a kezdetektől kezdve, az Alfa Romeo (korábban Sauber) pedig a tavalyi évtől kezdve fűzte szorosabbra a szövetséget az olasz gyártóval. Ennek eredményeképpen látványos fejlődésen estek át (sokak szerint kis túlzással a Ferrari előző évi autóját használhatja a Haas), ezzel előnyhöz jutnak a középmezőnybeli csatározásban.
A Racing Point technikai igazgatója szerint saját csapata, illetve például a McLaren (vagy a Renault) is egyre nehezebb helyzetbe kerül, mert önállóan, a többiektől elszigetelten kénytelen dolgozni, míg a nagy gyártóknak megvannak az előbb említett, megfelelő szárnysegédek.
„A Sauber és a Haas a Ferrarival kötött szövetségből profitál, ugyanez a helyzet a Toro Rosso és a Red Bull között. Ez automatikusan közelebb repíti őket a legjobbakhoz, kezdik behozni a hátrányt. Az olyan elszigetelt istállóknak, mint például a Renault, vagy a McLaren számára sokkal nehezebb jövőt jósolhatunk. Kénytelenek vagyunk új módszerekben gondolkodni” – nyilatkozta Andrew Green az Auto Motor und Sport című lapnak.
A Mercedes csapatfőnöke is megemlítette, hogy kénytelenek reagálni a testvércsapatok elterjedésére. „Jelenleg már mi is abban gondolkodunk, hogyan tudnánk hasonló szövetségre lépni a partneristállóinkkal (jelenleg a Racing Point és a Williams használ még német motorokat)” – fogalmazott Toto Wolff.