A téli tesztek és a melbourne-i péntek alapján továbbra sem zárkózik fel az élmezőny után a Renault, sőt, úgy fest, hogy a középmezőnyben vívhat hasonlóan szoros küzdelmet, mint 2018-ban. A francia istálló az első szabadedzésen csak egy óra elteltével küldte pályára Nico Hülkenberget, aki végül a tizedik helyen zárt, míg csapattársa, az első renault-s hétvégéjét teljesítő Daniel Ricciardo csak a 17. legjobb időt autózta. A második edzésen már ennél jobb volt a helyzet az enstone-i alakulat számára: Hülkenberg és Ricciardo a hetedik és nyolcadik helyen zárták az első napot Melbourne-ben.
Cyril Abiteboul, a franciák csapatfőnöke ellenben közelről sem volt elégedett azzal, amit az Albert Parkban látott pénteken és természetesen a teszteken látottakkal sem. A francia azt kifogásolta, hogy lehet előttük a Toro Rosso, amikor még technikai igazgatójuk sincs. „Úgy tűnik, a szezon első felében a Toro Rosso lesz az, akit le kell majd győznünk” – kezdte a franciák első embere, majd hozzátette, „a Toro Rossónak nincs technikai igazgatója, szóval elég világos, hogy mi folyik a háttérben. Úgy tűnik, egy csapat már anélkül is meg tud építeni egy ennyire versenyképes autót, hogy lenne egy technikai igazgatója. Számunkra viszont ez egy nagy probléma” – jelentette ki.
Abiteboul fenti állításaival főként azokra az együttműködésekre utalt, amelyek a Red Bull és a fiókcsapat Toro Rosso, illetve a Ferrari és a három évvel ezelőtt bemutatkozó Haas csapat között húzódnak. A francia szerint viszont az ilyen jellegű kollaborációk egyértelműen ártanak az olyan csapatoknak, akik – ahogy fogalmazott – a nagy istállók másodszámú csapataként működnek.
„Azt is mondhatjuk, hogy van egy Haas előtti és utáni precedensünk. Senkit nem akarok megvádolni, csak azt mondom, hogy ilyen helyzetben hogyan várható el az előrelépés az olyan csapatoktól, mint mi, a McLaren vagy a Williams? Ugyanakkor, hogy juthat el a Formula–1-ig egy olyan autógyártó, aki a jövőben csatlakozni szeretne, de nem rendelkezik egy potenciális B csapattal?” – tette fel az őt foglalkoztató kérdéseket a francia szakember. „Számomra ez egy stratégiai kérdés, amin el kell gondolkodnunk a 2021-es szabályalkotással kapcsolatban is. ’19-re és ’20-ra ez már elúszott, de remélem, 2021-ig mindenki rájön, milyen égető problémával állunk szemben.”