DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Honda-főnök utoljára Sennáékkal járt Mexikóban

A hétvégén újabb fordulójához érkezik a Formula-1-es világbajnokság, a helyszín ezúttal Mexikóváros. A Honda első embere, még a régi McLaren-Honda idején járt itt, most is kihívás lesz a pálya a motornak.

Különleges helyre tér vissza Toyoharu Tanabe, a japán gyártó F1-es technikai igazgatója. Utoljára ugyanis 1992-ben járt Mexikóvárosban, jóval a pálya átépítése előtt, mint a McLaren-Honda egyik főmérnöke. Akkoriban még Ayrton Senna és Gerhard Berger versenyzett Wokingban, bár a csapat és Senna is világbajnoki címvédőként érkezett Mexikóba, ekkor már látszott, hogy a Williams-Renault dominálni fogja a szezont. Így is történt.

A világ azóta alaposan megváltozott, a Honda pedig hosszú távollét után visszatért, először a McLaren oldalán, ám nem sok babér termett a gyenge erőforrás miatt. A Toro Rosso oldalán viszont feltűnő javulással jelentkezik a japán gyártó, az erőforrás egyre megbízhatóbb és egyre gyorsabb is. A végsebesség és az időmérős tempó alapján egyértelműen a Renault elé került, a versenyteljesítmény még inkább közepes, de az is javulóban.

„Személy szerint 1992 óta nem jártam itt, akkor még Sennával és Bergerrel versenyeztünk itt. Emlékszem, hogy a rajongók nagyon fanatikusak voltak akkoriban, remélem, hasonló atmoszférát élek át idén is” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe.

1992-ben még Sennával és Bergerrel együtt járt itt utoljára a Honda F1-es főnöke


„Remélem, jó produkcióval rukkolunk elő a mexikói közönség előtt. A pálya vonalvezetése nem túl bonyolult, de így is nagy a kihívás a nagy tengerszint feletti magasság miatt. Mind a karosszéria, mind a motor szempontjából kemény munka vár a mérnökökre, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból.”

„Több, mint 2200 méterrel a tengerszint felett járunk, Mexikóváros a versenynaptárban a legmagasabb helyen rendezett futam. Az erőforrás a ritkább levegő miatt kevesebb levegőt és hűtést kap, így a turbináknak a megszokottnál erősebben kell dolgozniuk. Más beállítás szükséges a belsőégésű motor számára, ami ráadásul azzal is jár, hogy az MGU-H nagyobb terhelés alatt működik majd.”

„Megfelelő hűtést is kell biztosítanunk. A tesztpadon igyekeztünk pontosan ugyanilyen körülményeket modellezni, de egy versenyhétvége alatt mindig szükségesek a finomhangolások, amikor már pályára is gurultunk” – tekintett előre Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: