Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 24. péntek

Magyarországra is jön a TCR Europe

A nemzetközi széria mellett – itt ért el bajnoki második helyet Tassi Attila – számos országos TCR-sorozat létezik, Ázsiában pedig kontinentális bajnokság is fut a Marcello Lotti által lefektetett szabályrendszerrel. Jövőre jön az európai sorozat is: idén és tavaly a TCR Europe egyetlen versenyhétvégés trófeát takart, jövőre azonban hat versenyből álló szériából bővül, melynek egyik állomása a Hungaroring lesz.

Előfordulhat, hogy a TCR Europe a jelenlegi nemzetközi TCR szériát, legalábbis annak európai szakaszát váltja (több versenyhelyszín is megegyezik), ugyanis a hírek szerint Tassiék sorozata a WTCC-vel egyesül jövőre, elképzelhető, hogy WTCR néven.

A TCR Europe 2018-as versenynaptára:

május 6. – Le Castellet
június 10. – Spa-Francorchamps
július 8. – Hungaroring
augusztus 19. – TT Assen
szeptember 23. – Monza
október 21. – Barcelona

Végre hazatérhetett a miskolci ralibaleset súlyos sérültje

Méz szeptemberben, a Lyukóbánya-Parasznya ralin szenvedett súlyos sérülést Mida Béla, de szerencsére saját bevallása szerint már otthon van és lábadozik - a napokban hagyhatta el a kórházat.

Usain Bolt rákapott az autósportra: Porsche Carrerát tesztelt

A nyolcszoros olimpiai bajnok jamaikai sprinter nemrég az F1-es USA Nagydíjon vendégeskedve Lewis Hamilton utasaként belekóstolhatott az autók által nyújtott száguldásba is, a visszavonult atlétának pedig annyira megtetszett az élmény, hogy most maga is kipróbálta magát egy versenyautó volánjánál. Ausztráliában, a wintoni versenypályán tett meg több mint harminc kört egy az ottani Porsche Carrera Kupában szereplő autóval, a csapat vezetője szerint pedig köridői kellően versenyképesek voltak ahhoz, hogy néhány nap további gyakorlással elérje a mezőny szintjét - kiváló reflexeinek előnyeit ugyanis az autóban is kamatoztatni tudja.

Az persze más kérdés, hogy Boltot mennyire érdekelné a versenyzői karrier, hiszen az utóbbi időben többször, köztük Austinban is lenyilatkozta, hogy profi labdarúgóvá szeretne válni, álma pedig, hogy a jamaikai válogatottban, majd egy neves európai klubcsapatban is játszhasson.  

Bolt

DPTxM4ZWsAAUgwa

Hamilton már a Formula-1 legnagyobbjai között - de van-e még ennél is feljebb?

A szezon közepén még keménynek tűnő csatát végül játszi könnyedséggel fordította a maga javára. Lewis Hamilton furcsa 2017-es szezonjáról és a jövőről is olvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

gio8tlyjv528yinz0h9q_lg

Hiperlágy és szuperkemény: jönnek az új F1-es gumik

Két új gumikeveréket jelentett be a 2018-as F1-es szezonra a Pirelli: az olasz gyártó beveti a szuperkemény és a hiperlágy elnevezésű abroncsait is. Így összesen már hét keverék lesz elérhető a csapatok számára és az idei évhez képest minden meglévő lágyabb lesz, gyakorlatilag a szuperkemény veszi át a mostani kemény helyét és az összes többi lágyabbá válik. Tehát az idei ultralágynál nagyjából két fokozattal lesz lágyabb a rózsaszínnel jelölt hiperlágy (ennek elnevezését a szurkolók szavazhatták meg) és a legkeményebb verzió lesz a narancssárgával jelölt szuperkemény.

00_2

Zöld, kerekeken gurul és fél lábbal rajta van egy nő - mi az?

Hát az elektromos Futurer roller! - bár ez egy nyári kép, a cégnél legutóbb előrelátóan már arra hívták fel a figyelmet, hogy télen fokozottan ügyeljünk a jármű töltöttségére, mert bármikor használható ugyan, de a hideg hatására akár 30-50%-kal is csökkenhet a hatótávolsága. A hőmérséklet normalizálódásával persze minden visszaáll a megszokott kerékvágásba.  

23845064_1525055560882818_1772345000_n

Így néz ki a Mercedes bajnoki ünneplése 30 másodpercben

Legnagyobb örömükre ennél jóval hosszabb ideig tartott a gondtalan mulatság a csapat brackley-i főhadiszállásán, amelynek leglátványosabb elemeként a munkatársak ezúttal egy méretes versenyautót raktak ki az udvaron.

Raikkönen új reklámfilmje: „Hagyj békén, tudom, hogy mit iszok!”

Egy ginnel készült finn hosszúitalt, a Hartwall OriGINalt fogyasztja a hideg téli napokon, közben pedig ráripakodik a narrátorra: nem kér kommentárt, hiszen ő maga tökéletesen tisztában van vele, hogy mi is az, amit a kezében szorongat.

Hangolódjunk: jön a 2018-as Dakar!

Január hatodikán kezdődik a 2018-as Dakar - hangolódjunk az eseményre:

Egy 700 lóerős, ikonikus Forddal autózott Ken Block

Az alábbi videót osztotta meg Ken Block, aki a 2016-os Ford Focusa mellett egy 1986-os RS200-at is meghajtott - a gyártó ebből faragta a legendás B-csoportos raliautóját is:

Öt éve kérte Raikkönen, hogy hagyják már békén

Az öt évvel ezelőtti Abu Dhabi Nagydíjon zajlott Kimi Raikkönen emlékezetes rádióbeszélgetése, melyben a finn jelezte a mérnökének, hogy törődjön a saját dolgával. Raikkönen már a rajtnál két helyet javított a Lotusszal és Lewis Hamilton mögött másodikként fordulhatott el az első kanyarban, a brit motorja azonban megadta magát, így Raikkönen került az élre. Közben Alonso zárkózott fel másodiknak, jött is a rádióüzenet a Lotusnál: "Alonso van mögötted, majd szólok, hogy mennyivel és hogy milyen gyors". A finn válaszát azóta is emlegetjük: "Csak hagyj békén, tudom, hogy mit csinálok."

A második biztonsági autós fázis alatt is szóltak neki, hogy figyeljen az abroncsok hőmérsékletére, amire megint ingerülten válaszolt: "Igen, igen, igen, igen, mindig ezt csinálom, nem kell tíz másodpercenként szólni." Alonso végül hiába zárkózott óriási iramban, Raikkönen kezelte a helyzetet és megnyerte a futamot, így 2009 után első győzelmét ünnepelhette.

Eladóvá vált Kiss Pál Tamás idei ralikrossz-autója

Eladósorba került az a Peugeot 208, amivel Kiss Pál Tamás idén versenyzett és az Európa-bajnokság harmadik helyén zárt. A hirdetés szerint az elmúlt három évben több fejlesztésen is átesett az autó, most viszont megválna tőle a Speedbox Racing Team.

A hirdetés ezen a linken megtekinthető!

pfkpt

Michelisz megpróbálja kizárni a külvilágot

A világbajnoki címért utazik jövő héten Katarba Michelisz Norbert - a magyar WTCC-pilóta hat és fél pontos hátrányból várhatja az évzárót és szerinte a legfontosabb, hogy fejben minden a legnagyobb rendben legyen.

"Igyekszem a lehető legkevesebbet foglalkozni a külvilággal. Nem azért, mert nem érdekel, hogy mit gondolnak az emberek, egyszerűen csak szeretnék magamra figyelni, és a lehető legtöbb energiát gyűjteni az utolsó nagy roham előtt. Kicsit szeretnék bezárkózni, a fontos dolgokra időt szentelni, mert már csak néhány nap van hátra, és tökéletesen felkészülten, tökéletes mentális állapotban akarok megérkezni Katarba" - nyilatkozta Michelisz az nso.hu-nak.

"Tudom, furcsa kettősség, hogy a világbajnoki címért megyek oda, de közben meg úgy akarok versenyezni, hogy nem törődöm vele, hanem csak az edzésekre és a futamokra koncentrálok, mégis úgy érzem, ez a jó stratégia, ehhez kell tartanom magam az első pillanattól az utolsóig, mert ezzel a hozzáállással van a legnagyobb esélyem világbajnoki címet szerezni" - tette hozzá.

michelisznorb2

fotó: dppi

 

Közel áll a WRC-s visszatéréshez Sebastien Loeb

Az idei szezon vége felé már aszfalton és murván is tesztelte a Citroen C3 WRC-t a francia gyártóval kilenc rali-világbajnoki címet szerző Sebastien Loeb és a friss hírek szerint 2018-ban futamon is láthatjuk a 2012 végén visszavonult legendát. Loeb azóta néhány vb-futamon indult, utoljára a 2015-ös Monte-Carlo Ralin állt rajthoz, következőleg viszont Mexikóban lehet ott a pályán: a Monte a Dakar, a Svéd Rali pedig a ralikrossz-vb miatt nem lehet opció számára.

Yves Matton csapatfőnök szerint tárgyalnak Loebbel és hamarosan be is jelentik, hogy mire jutottak, állítása szerint egyelőre csak az biztos, hogy a Montén nem lesz ott a pilóta - ezek a szavak egyre inkább azt sejtetik, hogy később viszont láthatjuk még WRC-ben.

loeb-c3wrc

Megvan az ORB 2018-as versenynaptárának tervezete

Bár végleges versenynaptár majd csak januárban lesz, a tervezet már most napvilágot az ORB 2018-as szezonjával kapcsolatban. Úgy fest, hogy az idény Egerben indulhat március 23-25-én, majd következik a Miskolc Rali (április 27-29-e), a murvás ISEUM Rali Szombathely környékén (május 25-27), aztán a Székesfehérvár Rali (június 15-17) és a Veszprém Rali (július 7-8). Augusztus elején (3-5) lesz a Baranya Kupa, ami nem része az ORB szezonjának, aztán augusztus 24-26-án Ózd-Salgó Rali, majd egy kisebb szünet után október 12-13-án a Mecsek Rali, végül november 9-11-én a hosszú idő után visszakerülő Zemplén Rali zárja a sort.

zemplén

fotó: duen.hu

 

Ők mennek Szaúd-Arábiába: Megvan a 2018-as RoC első névsora

A Bajnokok Tornája (Race of Champions) kiadott egy időpontot és egy csapatnyi nevet. A következő, 2018-as tornát február 2-3-án tartják a Fahd királyról elnevezett stadionban Rijádban – ez lesz az első RoC a Közel-Keleten, egy újabb szokatlan helyszínen, miután az elmúlt években Thaiföldön és Barbadoson is összecsaptak a különböző versenyszériák legjobbjai.

Az első névsorban szerepel a címvédő Juan Pablo Montoya, a szintén veteránnak számító Tom Kristensen, a 18 éves F3-nyertes tehetség, Lando Norris, az ex-F1-es David Coulthard, a kétszeres ralikrossz-világbajnok Petter Solberg, az IndyCar-bajnok Josef Newgarden, valamint utóbbi ellenfelei, Helio Castroneves és Ryan-Hunter Reay.

Aktív F1-es pilóta szerepléséről egyelőre nincs szó. Az egyéni versenyt egyszer, Nemzetek Kupáját hétszer megnyerő Sebastian Vettel már leszögezte, nem megy el Szaúd-Arábiába, helyette a Ferrari szimulátorában fog gyakorolni.

Tervezője szerint egy nagy gond van a Formula-1-es logóval

A Formula-1 tulajdonosai meg akarják újítani a széria hivatalos logóját. A ma ismert fekete-piros emblémát 1994-ben tervezte Phil Carter.

„Az igazat megvallva az egyik, akkor nagyon fiatal tervezőnk fejéből pattant ki az ötlet. A Formula-1 energiáját és izgalmát akartuk megragadni, és az F betű körül játszottunk. Ezután ismertük fel, hogy egy kis manipulációval az 1-es bal fele meg is van. A másik felét a sebesség sávjai formálták meg” – emlékezett vissza Carter a Seven Feet Apartnak adott interjúban. Szerinte egy fő problémája van a jelenlegi logónak: a rejtett 1-est sokan nem is veszik észre.

„Még a feleségemnek is csak 4 évvel ezelőtt tűnt fel! Most már egy állandóan bővülő PDF-et vezetek azokról az emberekről, akik 20 év után vették észre az 1-est!” – mondta Carter, aki ennek ellenére úgy gondolja, logója a világ egyik legismertebb márkajelzése, továbbra is kifejező, és nincs szükség a megváltoztatására.

Hangolódjunk: íme néhány érdekesség az Abu Dhabi Nagydíjról

- 2009-ben rendeztek először F1-es futamot Abu Dhabiban

- A pálya elhalad egy színeit váltó luxushotel alatt

- A bokszkijárat egy alagúton vezet keresztül

- A futamot alkonyatkor rendezik

- 2010-ben itt lett világbajnok Sebastian Vettel, ezzel ő lett az F1 történetének legfiatalabb bajnoka

- Vettel egyébként már háromszor is nyert itt, de ezt Lewis Hamilton is elmondhatja magáról, akit 2014-ben koronáztak itt bajnokká

- Kettejükön kívül csak Kimi Raikkönen (2012) és Nico Rosberg (2015) tudott itt nyerni, utóbbi tavaly szintén itt lett világbajnok

A videó átkattintás után indul!

Már hét éve: Vettel először ér fel a csúcsra

2010-ben, Abu Dhabiban lett először világbajnok Sebastian Vettel - a vb-címért Fernando Alonsóval, Lewis Hamiltonnal és Mark Webberrel volt harcban, a futam előtt pedig nem neki volt a legtöbb esélye a végső elsőségre. Megszerezte azonban a pole-t és rajt-cél győzelmet aratott, miközben a biztonsági autó miatt más stratégián lévő Alonso és Webber beragadt a mezőnybe. Végül nem tudták megelőzni Vitalij Petrovot, ez pedig a vb-címbe került számukra, így Vettel ért fel a csúcsra.

LMP1-es tesztje után Alonso LMP2-es debütálásán is túlesett

Mi minden fér bele két nagydíjhétvége közé? Fernando Alonso két, addig számára ismeretlen géposztályba is belekóstolt: vasárnap Bahreinben a Toyota LMP1-es versenygépét tesztelte, amellyel a várakozások szerint júniusban részt vehet a Le Mans-i 24 óráson. Ezután egy napja volt Spanyolországba, a Motorland Aragón pályára utazni, mivel kedden ezen a helyszínen próbálta ki a United Autosports (a McLaren-főnök Zak Brown tulajdonában levő amerikai istálló) LMP2-es Ligier versenygépét. Ezzel az autóval vesz részt a daytonai 24 órás futamon Lando Norris és Phil Hanson csapattársaként.

„Remek első tesztet teljesítettem a csapattal. Nyilván elég szoros a menetrendünk most és Daytona közt, mindenesetre jó volt először az autóba pattanni. Elég sok mindent meg kell tanulnom, ezért fontos volt ez a bejáratás Daytona előtt. Boldog vagyok mindennel, az autóban kiválóan éreztem magam, a csapat pedig fantasztikus. Az atmoszféra itt csodálatos, mintha egy nagy család lennénk, szóval lenyűgöző nap volt. Alig várom Daytonát” – mondta a motorsport.com-nak Alonso, aki legközelebb a hivatalos, háromnapos daytonai teszten vezeti az LMP2-est, három héttel a verseny előtt januárban.

Már egy éve világbajnok Nico Rosberg: idézzük fel a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjat

A "lassúsági verseny" és Nico Rosberg világbajnoki címe a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon:

Olvastad már?