A mai bejelentés értelmében Nico Hülkenberg lesz a Stake F1 Kick Sauber egyik versenyzője 2025-ben, ami azt is jelenti, hogy az Audi vadonatúj gyári csapatának egyik pilótájaként vezetheti 2026-ban a négykarikások (és a Volkswagen-csoport) történetének első F1-es autóját.
Ezzel a nagy 2025-ös kirakós kilencedik eleme is a helyére került, de az ülések több mint fele még mindig szabad a következő szezonra, s továbbra is csak két istálló van, akik mindkét pilótájukat bejelentették már. Az alábbiakban sorra vesszük, mi a helyzet az egyes csapatoknál jelen pillanatban:
Red Bull: Max Verstappen hosszú távú szerződéssel rendelkezik, bár az elmúlt hónapok eseményei nyomán sokat lehetett hallani a távozásáról is. Sergio Perez kontraktusa az év végén lejár, de mostanság igen pozitív nyilatkozatok hangzanak el vele kapcsolatban – ha távozik, mindenekelőtt Alexander Albon és Carlos Sainz jöhet szóba lehetséges utódként.
Ferrari: Február elsején bejelentették, hogy Charles Leclerc csapattársa Lewis Hamilton lesz a 2025-ös szezontól kezdve.
McLaren: A másik istálló, ahol nincs kérdés: Lando Norris és Oscar Piastri is több évre a csapathoz láncolta magát.
Mercedes: George Russellt szerződés köti a csapathoz, míg Lewis Hamilton utódát egyelőre nem jelölték ki, az első számú jelölt Andrea Kimi Antonelli, de Carlos Sainz is szóba kerülhet – már ha nem lehet Verstappent elcsábítani a Red Bulltól.
Aston Martin: Fernando Alonso több évre hosszabbított a csapattal, a másik autóra a legfőbb esélyes természetesen az istállóval „határozatlan idejű szerződéssel” bíró Lance Stroll.
RB: Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda maradása sem garantált, sőt utóbbi számára az sem, hogy egyáltalán az idei szezont végigversenyzi – az első számú utódjelölt a tavaly magára a figyelmet szenzációs bemutatkozással felhívó Liam Lawson.
Haas: Nico Hülkenberg távozik, míg Kevin Magnussen jövője bizonytalan – a Ferrarihoz Dzsiddában beugró Oliver Bearman érkezhet a csapathoz.
Williams: Alexander Albonnak szerződése van 2025-re, ennek ellenére vannak olyan hangok, melyek szerint távozhat a csapattól. Logan Sargeant maradását nehéz elképzelni, a helyére Antonelli érkezhet abban az esetben, ha nem ültetik be a Mercedesbe.
Alpine: Pierre Gasly és Esteban Ocon szerződése is lejár 2024 végén, s bár a hírek szerint egyikük sem bánná, ha máshol folytathatná karrierjét, az sem kizárt, hogy mindketten maradnak. Ha távozik valamelyikük, az Alpine juniorjai közül kerülhet ki az utód.
Sauber: Nico Hülkenberg bejelentése nyomán az már biztos, hogy vagy Valtteri Bottas, vagy Guanyu Zhou távozik, de könnyen lehet, hogy mindkettejük számára véget ér ez a történet. Az Audi legfőbb célpontja Carlos Sainz, ha pedig lecsúsznak róla, többek között az Alpine valamelyik pilótája is a lehetséges opciók között szerepel.
A 2025-ös pilótafelállás – vastaggal jelölve a bejelentett versenyzőket:
Red Bull |
Verstappen |
Perez, Albon, Sainz? |
Ferrari |
Leclerc |
Hamilton |
McLaren |
Norris |
Piastri |
Mercedes |
Russell |
Antonelli, Sainz, Verstappen, Bottas? |
Aston Martin |
Alonso |
Stroll, Sainz, Drugovich, Ocon? |
RB |
Tsunoda, Lawson, Ricciardo, Iwasa? |
|
Haas |
Magnussen, Bearman? |
|
Williams |
Albon |
Antonelli, O’Sullivan, Sargeant? |
Alpine |
Ocon, Gasly, Doohan, Martins? |
|
Sauber |
Hülkenberg |
Sainz, Bottas, Zhou, Ocon, Gasly? |
Hülkenberg szerződtetésével foglalkozik a Formula Podcast legújabb adása, ezt itt lehet meghallgatni: