DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Aston: Kemény és elsietett volt Stroll büntetése

Védelmébe vette pilótáját Mike Krack csapatfőnök az F1-es Kínai Nagydíj után: szerinte az ilyen eseteket mindig az elöl haladók váltják ki.

A vasárnapi Formula-1-es Kínai Nagydíj féltávja körül jártunk, amikor a mezőny újraindításhoz készülődött a Valtteri Bottas leálló autója miatt életbe lépett biztonsági autós fázist követően. A hátsó egyenes végén azonban feltorlódtak az autók, Lance Stroll pedig hátulról nekiment Daniel Ricciardónak.

Az ausztrálnak néhány körrel később ki kellett állnia, míg a kanadai ugyan célba ért, de tíz másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott az incidensért. Ricciardo a történtek után igencsak kifakadt a felelősségét hárító Strollra, aki szerint ugyan nem a Visa Cash App RB versenyzője volt a hibás, de az nagyon is, aki a boly elején ment.

f1-stroll-sanghaj-aston



Hasonló álláspontra helyezkedett Mike Krack, az Aston Martin F1-es csapatfőnöke is, aki megvédte pilótáját: „Nagyon-nagyon gyorsan hoztak döntést anélkül, hogy megértették volna… Úgy gondoltam, nagyon-nagyon gyors és kemény volt az ítélet” – értékelt a Motorsport.com szakoldal kérdésére.

„Szerintem végső soron ez egy láncreakció volt. Láthattuk, hogy Fernandónak blokkolt a kereke, meg még egy autó mögötte, és szerintem ez mindenkin kifogott. Örültem volna, ha egy kicsit részletesebben vizsgálják meg mindezt. Próbáltuk átbeszélni, de az ítélet nagyon gyorsan megszületett arról, hogy Lance a hibás. És kapott egy tíz másodperces büntetést a szárnysérülése mellé.”

„Ezeket a helyzeteket az elöl haladók teremtik meg” – folytatta Krack. „Mindig lehet mondani, hogy óvatosnak kell lenned. Ugyanakkor ha meg túl óvatos vagy, és közben jön az újraindítás és több mint egy autónyira leszakadsz, mindenki azt fogja kérdezgetni, hogy ’bealudtál?’.”

„Ilyesmik előfordulnak különböző pályákon. Emlékezhetünk a mugellói incidensre, amelyben szintén sok autó érintett volt. Ezek mind a kiszámíthatatlan mozgásokból erednek a biztonsági autós újraindításoknál. Minden évben van néhány ilyen, és lesz is majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: