DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WTCR

Remek pozícióból nulláztak Micheliszék

A harmadik németországi futamon a rajt után kiváló kilátás nyílt Michelisz Norbert és Tassi Attila előtt, ám egy koccanás és egy technikai hiba megakadályozta a magyarokat egy igazán jó eredményben.

Pénteken, idei első győzelmét aratta a WTCR-ben Michelisz Norbert, ennek megismétlésére készült a harmadik futamon is a negyedik rajtkockából. Nestor Guerrieri szenzációsan kapta el a rajtot a harmadik helyről, feljött az élre, miközben Frederic Vervisch nekiment a magyar versenyző autójának, így elvesztette harmadik helyét. Megsérült a Hyundai, folyamatosan veszítette a pozíciókat, így sajnos már az első métereken elszállt az esély a jó eredményre, végül ki is szállt.

Tassi Attila viszont álomrajtot vett, feljött a negyedik helyre, előtte csak Vervischt, Guerrierit és a vezetést visszavevő Benjamin Leuchtert találhattuk. Az első kört Norbin kívül Björk, Priaulx, Huff (ő el sem tudott rajtolni), Farfus, Ehrlacher és Haglöf sem tudta teljesíteni. Bosszankodhattak a magyar szurkolók, mivel Michelisz rajta kívül álló okból elesett egy újabb, szinte biztos dobogós helyezéstől.

Tassinak sem sokáig örülhettünk, mivel a negyedik helyről, füstölő motorral kiállni kényszerült az első kör felénél, érhető okból nagyon mérgesen szállt ki az autóból, megadta magát a Honda. Az élen közben óriási csata zajlott Esteban Guerrieri és Benjamin Leuchter között, előbbi kőkeményen támadott, de végül rosszul jött ki és a Michelisz autóját kicsináló Vervisch Audija is elé került.

Michelisz és Vervisch koccanásából honfitársunk húzta a rövidebbet, így sajnos nullázott


Andy Priaulx végül a mezőny után eredt, de akkora hátránnyal, hogy csak abban bízhatott, hogy még több kiesőt hoz a futam, a brittel együtt is csak húsz versenyző teljesítette az első kört, ami a Nordschleifén több, mint kilenc percesre nyúlik WTCR-autókkal.

Az első három helyezett meglépett az ellenfelektől, a negyedik helyezett Vernay már négy másodperces hátrányban volt. Johan Kristoffersson túl optimistán próbálta megelőzni Yvan Mullert, aki közben Nicky Catsburgot szorította ki a fűre. A svéd pilóta hatalmas tempónál nem tudta már megfogni elszabadult Alfáját, a túloldali szalagkorlátnak csapódva nagyot repült, így ki is esett. Szerencsére azonban sérülés nélkül megúszta a kalandot, Catsburg viszont még percekkel később is panaszkodott a rádión Muller veszélyes manővere miatt.

Leuchter, Vervisch, Guerrieri sorrendben kezdték meg az utolsó kört az élen, Vernay azonban 2,6 másodpercre megközelítette a vezető triót. A Honda argentin pilótája csak három-négy tizedes hátrányban követte belga kollégáját, így a második helyért a kör első felében nagyobb harc alakult ki, mint az elsőért. A nyolcadik helyen futó Mullert közben vizsgálni kezdte a versenybíróság a néhány perccel korábban történt veszélyes leszorítás miatt.

A Volkswagen németje lassacskán stabilizálni tudta előnyét az élen, de az utolsó szektorig ezen a pályán semmi sem biztos. Az utolsóelőtti szektorban remekül ment Leuchter még inkább el tudott húzni, így Vervisch nem tudta támadni a hajrában. Hazai közönség előtt szerezte meg ezzel pályafutása első győzelmét Vervisch és Guerrieri előtt. A magyarok sorsa sajnos már az első körben megpecsételődött, pedig Michelisz rendkívül fontos pontokat gyűjthetett volna, így viszont sajnos mindkét magyar pilóta remek pozícióból nullázott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: