DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCR

Zengő: Úgy érzem, hazatértünk a SEAT-tal

A magyar alakulat idén két Cupra TCR-rel áll rajthoz az induló WTCR Túraautó-világkupában – a szezon előtti teszt helyszínén, Barcelonában a csapatfőnökkel és a két pilótával is beszélgettünk.

Nemcsak Michelisz Norbertért szoríthatunk a WTCR néhány nap múlva rajtoló idényében, hanem a Zengő Motorsportnak is, amely már 2010 óta állandó tagja a túraautózás elitkategóriájának. Az utolsók között vált biztossá a magyar istálló szereplése: a múlt héten jelentették be, hogy két SEAT Cupra TCR-t indítanak a világkupában, amelyeket az ETCC-ezüstérmes Nagy Norbert, valamint a tavalyi év második felét már a világbajnokságon teljesítő Szabó Zsolt Dávid fog vezetni. A Formula.hu-nak a barcelonai média- és tesztnapon lehetősége nyílt mindkét versenyzővel beszélgetni:

„Előző szerdán körvonalazódott, hogy én fogom vezetni az egyik autót, és pénteken vált ez biztossá, szóval maximum egy hete tudom” – fogalmazott Szabó néhány napja a spanyolországi helyszínen. „Ez lesz pályafutásom első teljes világkupás szezonja, hiszen tavaly csak fél évet versenyeztem a WTCC-ben. Még kicsit el sem hiszem, de ha beülök az autóba, biztosan jobban leesik a dolog.”

zengo-barcelona-wtcr-1



„Én picit régebb óta tudom, van az két és fél hét is nagyjából” – vette át a szót nevetve Nagy. „Volt több variáció is a szezonomra, végül ez lett a befutó. Ha van jó alkalom a világkupás karrier elkezdésére, az most van, hiszen most megyünk azokkal a TCR-autókkal, amelyekkel eddig is versenyeztem, ezért eggyel kevesebb ismeretlen faktor van számomra. A TC1-es gépekre mindig kicsit mumusként gondoltam, nem feltétlenül élveztem volna velük a versenyzést annyira.”

TCR-es autókkal amúgy Szabónak is van tapasztalata, hiszen a WTCC-s kaland előtt ő is az ETCC-ben indult, épp Nagy Norbert csapattársaként. A világbajnoki mezőnyben azonban a Zengő Motorsport előző két szezonjában látottaknak megfelelően ő is főként a sor végén autózott, ez azonban idén megváltozhat, a WTCR ugyanis roppant kiegyenlítettnek ígérkezik, ráadásul a csapat végre két vadonatúj SEAT Cuprát állíthat csatasorba.

„Emiatt van is egy kis plusz nyomás, mert a teljes csapat érzi, hogy újra van esély – nem is nagy villantásra, mint az első futam vagy az egész bajnokság megnyerése, de ott lehetünk legalább a mezőny közepén a csatákban” – fogalmazott Szabó Zsolt.

zengo-barcelona-wtcr-2

Bár a közvetlen gyári jelenlét nem engedélyezett a WTCR-ben, azt mindkét pilóta és maga Zengő Zoltán csapatmenedzser is megerősítette, hogy komoly támogatást kapnak idén a SEAT-tól. Zengő úgy fogalmazott a Formula.hu-nak, hogy „valósággal a tenyerén hordozza” őket a spanyol márka, és ugyanolyan bánásmódban részesülnek, mint az ugyancsak Cuprákkal szereplő Campos Racing – sőt, a csapatvezető reméli, házon belül magukhoz tudják majd ragadni az irányítást.

A SEAT-tal egyébként már régre nyúlik vissza a magyar istálló kapcsolata: a múlt évtizedben Zengőék szervezték az itthoni SEAT Kupa sorozatot, sőt első WTCC-s évükben is velük mentek, a kapcsolat pedig az ETCC-ben és a TCR-ben azóta is megmaradt. „Úgy érzem, hazatértünk” – mondta az elmúlt időszakban a WTCC-ben Hondával, a TCR-ben pedig néhány hétvége erejéig KIA-val is versenyző alakulat első embere. Nagy Norbert azt is elárulta, hogy a SEAT mérnököt is biztosít mindkét autó mellé, így valóban biztatók az előjelek a marrakeshi nyitány előtt.

zengo-barcelona-wtcr-3

De vajon mi lehet az elvárás 2018-ban? „A szezon előrehaladtával fog körvonalazódni, hogy kitől mit várnak el. És ehhez látni kell majd azt is, hogy mennyire versenyképes a SEAT, mert azt most még nehéz belőni, hogy hol helyezkednek el például a Hondához képest” – mondta Szabó Zsolt, míg Nagy hozzátette: „Azt tudjuk, hogy tolniuk kell a Cupra márkát. Ugye ugyanaz a csoport építi a Volkswagent és az Audit is, de talán emiatt most a SEAT lesz a legjobb idén” – utalt arra a fiatal versenyző, hogy a Cupra nemrég vált a SEAT saját külön sport- és versenymárkájává.

A szerdai sajtónap után csütörtökön aztán már a pályán is kipróbálhatták a zengős pilóták a Cupra TCR-t. Délelőtt sokáig nem gurultak ki a bokszból – addig nem akartak körözni, amíg az összes beszállító és az összes FIA-s szakember rá nem bólint az összes alkatrészre –, viszont még a pályáról való távozásunk előtt pont összefutottunk Nagy Norbival, aki akkor teljesítette első métereit az autóval. Az ETCC-ezüstérmes óriási vigyorral az arcán jött velünk szemben a paddockban: „Most már értem, miért tudott Fulin mindig olyan könnyen elmenni mellettem. Összehasonlíthatatlan a két technika” – mondta a vadonatúj SEAT-ról. Néhány nap múlva élesben is kiderül, mire mennek az akkor már a tervek szerint újra zöldben pompázó Cuprákkal a magyar alakulat versenyzői: a szezon április 7-én startol Marrakeshben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: