Már egy hetet sem kell várnunk az új WTCR Túraautó-világkupa első szezonjának rajtjára: a gyakorlatilag a WTCC és a TCR egyesüléséből létrejött – bár rendre hangsúlyozzák a szervezők, hogy nem házasságról, hanem licencszerződésről van szó – széria a héten tartotta idény előtti hivatalos média- és tesztnapját, amelyen a Formula.hu is jelen volt, s amelyen a sorozat promóterével, Francois Ribeiróval is lehetőségünk nyílt szót váltani egy kerekasztal-beszélgetés során.
„Ami igazán boldoggá tesz, hogy láthatom ezt a szintű izgatottságot – nem is csak a versenyzőkön és a csapatokon, hanem a rajongókon is” – kezdett bele Ribeiro. „A december 6-i bejelentés után rögtön olyan reakciók érkeztek a közösségi oldalakon, hogy ez csakis egy jó bajnokság lehet sokféle autóval, sok versenyzővel, kemény csatákkal és ütközésekkel. Azonnal érezhető volt az izgatottság, ami aztán csak nőtt a tél folyamán, hiszen most már láthatjuk, milyen színvonalat képviselnek az istállók és a pilóták. A versenyzők és a szurkolók is azt mondják, hogy ez lehet a legjobb túraautós bajnokság az elmúlt 15 évben.”
Arra a kérdésre, hogy vajon hányan nyerhetnek versenyt a 25 fős mezőnyből, így felelt a francia: „Elképesztően sokan. Ha alaposan megnézzük a nevezési listát, nagyjából a mezőny fele-kétharmada megnyerheti bármelyik versenyt. Melyik másik motorsportos bajnokság mondhatja még ezt el magáról?” – tette fel a költői kérdést Ribeiro, aki azt is elárulta, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően valóban volt rá esély, hogy az F1-ben futamgyőzelemig jutó, de főként baleseteiről elhíresült Pastor Maldonado is a WTCR-ben induljon.
A világkupában idén hét márka – a Honda, a Hyundai, az Audi, a Volkswagen, a SEAT Cupra, az Alfa Romeo és a Peugeot – képviselteti magát, Ribeiro azonban további gyártók beszállására számít: „Már most majdnem biztos, hogy új márkák fognak érkezni. Egyfelől nincs is itt a WTCR-ben az összes olyan gyártó, amely épített TCR-autót” – mutatott rá a promóter, aki további kedvcsinálónak azt is megjegyezte, hogy a TCR-es gépek jóval több ütközetet tesznek lehetővé, mint TC1-es elődjeik:
„Sokkal több harc lesz, mint eddig. A paddockban most még mindenki nagyon nyugodt és izgatott. Garantálom, hogy a marrakeshi szombat estéjére ennek a békességnek már nyoma sem lesz. Tényleg nagyon agresszív és versenyképes bajnokságra számítok, tele test-test elleni csatával. Egész egyszerűen nem lehet unalmas ez a sorozat. Lehet, hogy többé már nem világbajnokságról beszélünk, de ez lehet a legjobb túraautós széria az utóbbi időkben.”
Ribeiro persze azt a kérdést sem kerülhette meg, hogy miért nem kapott világbajnoki státuszt a széria: „Amiről az egyik leggyorsabban megállapodtunk az FIA-val és Marcellóval (Marcello Lotti, a TCR szellemi atyja – a szerk.), hogy nem akarunk bajnoki címet kiosztani a gyártók számára. Viszont az FIA rendszerében az kaphat világbajnoki státuszt, ahol van külön gyártói értékelés is. Emellett nem akartuk tovább vinni a WTCC nevet sem, mivel a WTCR utal arra, hogy egyesítettük a két bajnokság legjobb tulajdonságait” – fogalmazott a szakember. A WTCR első idénye április 7-8-án rajtol Marrakeshben.