Már a hét eleji teszten érződött, hogy a Porsche várhatja a legjobb formában az Endurance-világbajnokság 2024-es szezonnyitóját, a katari 1812 kilométeres versenyt. A pole-pozíciót is az #5-ös egység szerezte meg pénteken, a start után viszont az #50-es Ferrari tört az élre Miguel Molinával a volánnál. Még az első órában ráadásul az utolsó szárny nélküli futamát teljesítő Peugeot #93-as autója is átvette a vezetést.
A Porschék aztán az idő előrehaladtával magukra találtak és a #6-os trió ragadta magához a kezdeményezést. A #93-as Peugeot így is tartotta magát, a két gyári Ferrari viszont elszállt: az #50-es egységre áthajtásos büntetést szabtak ki, míg az #51-es testvérautónak egy kontakt következtében lerepült a hátsó szárnya.
Az utolsó dráma pedig a fináléban jött: két körrel a leintés előtt a Peugeot lelassult a második helyről. Ez pedig azt eredményezte, hogy a Porsche tarolt és kisajátította a dobogót: győzött az André Lotterer, Kevin Estre, Laurens Vanthoor hármas, második lett Will Stevens, Norman Nato és Callum Ilott JOTA-egysége, míg a pódiumot a Matt Campbell, Michael Christensen, Frederic Makowiecki felállású #5-ös Penske tette teljessé.
A Porschékhez így a végeredményben az edzéseken még erősnek tűnő, a futamon viszont haloványabb Cadillac került a legközelebb a negyedik hellyel. A tavalyi szezon két legjobb gyártója, a Ferrari és a Toyota viszont szürkén szerepelt: közülük a legjobb a Robert Kubicával fémjelzett nem gyári #83-as AF Corse Ferrari lett az ötödik pozícióban, megelőzve a BoP-vel is sújtott #7-es Toyotát (Nyck de Vries, Kamui Kobayashi, Mike Conway).
A 19 autót számláló Hypcercar-mezőnybe újonnan beszálló gyártók közül az Alpine jegyezte a legjobb eredményt: a #35-ös egységük a kilencedik helyen zárt. A BMW egy 12. helyezést tudott felmutatni, míg az egyetlen Lamborghinit a 15. helyen intette le a kockás zászló.
Porsche-győzelem az LMGT3-ban is
A Porsche örömét az új LMGT3-as géposztályban aratott sikerük teszi teljessé Katarban: a Klaus Bachler, Joel Sturm, Aliaksandr Malykhin hármassal felálló #92-es autó bő négy másodperccel előzte meg a célban a #27-es Aston Martint.
Utóbbi gyártó hozta el egyébként a pódium alsó fokát is, míg a kategória egyik legnagyobb érdeklődéssel kísért egysége, a Valentino Rossit is a soraiban tudó #46-os Team WRT BMW épp csak lecsúszott a dobogóról, negyedik hellyel debütált a WEC-ben a „Doktor”. A Ferrari az ötödik helyen szerepelt először itt is, míg a hölgytrió, az Iron Dames nyolcadikként futott be.
A WEC idénye áprilisban, az imolai hatórás versennyel folytatódik majd.
A verseny végeredménye (a top 10):
1. | #6 Porsche Penske | |
2. | #12 JOTA Porsche | +33,297 |
3. | #5 Porsche Penske | +1,099 |
4. | #2 Cadillac | +1 kör |
5. | #83 AF Corse Ferrari | +14,889 |
6. | #7 Toyota | +54,794 |
7. | #93 Peugeot | +15,263 |
8. | #50 Ferrari | +1 kör |
9. | #35 Alpine | +37,403 |
10. | #8 Toyota | +9,183 |